Aankoopadvies 2.0 speakers thuiswerkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:08

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade voor mijn bestaande speakersetup voor mijn thuiswerkplek. Ik heb nu een Harmon Kardon 2.1 Elegant 2.1 Acoustic System setje van jaren oud en wil naar een 2.0 setup. Ik gebruik de speakers voor mijn thuiswerkplek, dus MS Teams en muziek. De speakers worden aangesloten op mijn laptop via mini jack. Op zich zijn mogelijkheden voor draadloze (wifi/bluetooth) aansluiting mooi meegenomen

Wat is je budget?
Ik ben niet puur op zoek naar nieuwe speakers, ook tweedehands/kans zijn voor mij prima. Dat maakt de zoekrange wat ruimer. Mijn budget is ergens tussen de 200 en 300 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat vooronderzoek tussen een studio speakers en boekenplank speakers leek me dat de (vaak actieve) boekenplank speakers een betere keuze zullen zijn. Enerzijds vanwege de plaatsing (gewoon op mijn bureau, niet specifiek gericht op oorhoogte) en gemak van aansluiten. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij het bekende merk Edifier uit. Alleen daar zijn zoveel varianten te koop, zeker als je ook tweedehands (dus van wat jaren oud) meeneemt. Typenummers in de 2000 serie, 1000 serie, meer recent 1700, 1850 etc. Allemaal kunnen ze binnen de range van 200-300 euro vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua verschil ertussen en bijvoorbeeld de extra mogelijkheden of ontwikkelingen die een nieuwer model tov de oudere met zich meebrengt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke verschillen in beleving/geluid en techniek zitten er tussen bijvoorbeeld de S2000pro, S1000W of MK2, R1700BT, RT1850DB. Kunnen de oudere modellen voldoende mee met de nieuwste?
Zijn er naast Edifier nog meer interessante merken/type speakers die in verhouding betere specs hebben of beter presteren? Ik ben helaas totaal niet thuis in deze wereld, vandaar mijn vragen

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb met blackfriday een Argon Audio Forte A5 MK2 gekocht. Die kon ik toen voor € 529 kopen. Boven je budget, maar ze staan soms ook op marktplaats. Nu staat er een wit setje MK1 voor € 450 te koop. € 300 lijkt me een veel betere prijs, gezien de nieuwprijs van die speaker. Argon verkoopt ook de goedkopere Forte A4 of het nog goedkopere model Fenris A4 en A5. De Fenris schijnt soms wel een hoorbaar statische ruis weer te geven, dus iets om op te letten.

Hoe die speakers zich verhouden tot Edifier weet ik niet. Ik vond de looks ook wel belangrijk en de Argon actieve speakers zien er wat mij betreft zeer goed uit. Dat was voor mij een reden om niet naar Edifier te kijken. Niet helemaal mijn smaak. De Forte A5 klinken overigens heel behoorlijk. Ik ben gewend om naar Focal Aria's te luisteren en dat is echt wel een aantal slagen beter, maar ook 6 slagen duurder. Ik ben zeer te spreken over de hoe de Argon Forte A5 klinkt.

Met je budget kom je voor actieve speakers niet zo heel veel verder dan Edifier, die dingen zijn gewoon duur. Waar je ook nog naar kunt kijken zijn passieve kleine speakers. Dali Oberon 1 met een kleine versterker, zoals een Argon Audio SA1. Op marktplaats staat een SA1 voor € 200 te koop en voor datzelfde geld een setje Dali Oberon 1. Boven je budget, maar dan koop je voor € 400 (met wat onderhandelen kom je vast op € 300-€ 350 uit) wel een veel leuker en flexibeler setje dan wat je bij Edifier koopt. Of dat beter is dan de Argon Forte A4/A5 durf ik niet te zeggen. Argon en Dali komen van dezelfde fabrikant, maar Dali is wel een hoger geplaatst merk.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 16-01-2025 11:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Grappig, normaal gesproken zie ik Argon niet vaak aangeraden worden, maar ik las de TS en moest ook meteen denken aan Argon Audio speakers.

Ik heb de Fenris A4 van Argon op mijn bureau staan en super tevreden mee.
Mijn referentie (die ik allemaal gekocht heb en op mijn bureau heb gehad) zijn:
Edifier 1280RT
Edifier 1700BT
B&W MM-1
Bose Companion 5
Logitech Z-5500

De Fenris A4 klinken super fijn en vol, zonder te zwaar te leunen op bass of andere onbalans.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:08

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Thanks voor de reacties, ik zal daar eens induiken. Momenteel zat ik na wat verder onderzoek/reviews/youtube etc. aan een de edifier 2000 MK3 te denken.
Maar ik zal de Argon eens nader bekijken.

Ondertussen de knoop doorgehakt en via Marktplaats een mooie set Edifier S2000MKiii overgenomen.
Machtig geluid tov van vorige set!!
Bedankt voor de tips!

[ Voor 29% gewijzigd door ChUcKiE op 17-01-2025 14:44 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720