Probleem met vinden van Philips Hue Bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort een nieuw huis en wil daar smart verlichting. Nu leek mij hue een mooie optie. Alles dus aangeschaft en geinstalleerd. De bridge heb ik direct op de modem aangesloten. De 2 lampjes gaan branden boven de blauwe ring zoals moet volgens de handleiding. Echter wanneer ik de bridge wil verbinden met de app krijg ik de foutmelding "bridge niet gevonden". Wanneer ik in mijn modem settings bekijk dan staat hij wel bij gevonden apparaten (hij verdwijnt namelijk bij het er uit halen van de intetnet kabel). Het vreemde is wel dat de bridge NIET tevoorschijn komt op een 3rd party netwerkscanner (fing). Ik heb ook een vast ip toegewezen in de dhcp voor de zekerheid.

Wat ik al geprobeerd heb:
- modem aan/uit
- modem naar fabrieksinstellingen (ziggo)
- modem op 2.4ghz mode
- bridge resetten naar fabriek
- firewall uit op modem
- direct verbinden met toegewezen IP

Ik ben een beetje radeloos en hoop dat iemand nog de gouden oplossing heeft.

Alvast erg bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via sven1506 op 15-01-2025 10:57)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 08:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Dat zijn kabels met niks er aan die door het huis heen lopen naar een aantal kamers
Haal alles los, sluit de bridge aan op poort 1, en ga met je tel op de wifi rechtstreek op het modem. ( dus geen repeaters of what not)

Is dat modem een sagecom? Zo ja, poort 4 is een 2.5GBE poort , en heeft moeite met terugvallen naar 100 naar ik meen gelezen te hebben.

Dus alles los, bridge op poort 1!

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52

_Apache_

For life.

Kan het zijn dat een firewall / setting van het modem het zoeken van nieuwe device blokkeert? Dus niet alleen firewall.

Geeft de bridge wel internet verbinding?

Welke bridge is het precies? En heeft het wel gewerkt? Of is nieuw?

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 15-01-2025 09:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Geruik je vlan's? Zo ja moet je mdns repeater gebruiken op de router
sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:13:
Hoi iedereen,

. De 2 lampjes gaan branden boven de blauwe ring zoals moet volgens de handleiding.

Er moeten 3! lampjes branden!

1 = power
2 = netwerk
3 = "internet"

[ Voor 70% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52

_Apache_

For life.

En als je 'arp - a' cmd gebruikt?
En zoekt naar een device die begint met ECB..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
_Apache_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:16:
Kan het zijn dat een firewall / setting van het modem het zoeken van nieuwe device blokkeert? Dus niet alleen firewall.

Geeft de bridge wel internet verbinding?

Welke bridge is het precies? En heeft het wel gewerkt? Of is nieuw?
Het is de 2.1 bridge. Welke setting zou dat zijn? Ik heb in de ziggo modem settings de firewall al eens uit gezet zover ik kon zien. Volgens de app moeten tot de stap waar ik kom 2 lampjes branden. De 3e zou pas moeten branden na het koppelen maar zo ver kom ik dus niet eens in de app. De bridge is nieuw.
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
Geruik je vlan's? Zo ja moet je mdns repeater gebruiken op de router

[...]

Er moeten 3! lampjes branden!

1 = power
2 = netwerk
3 = "internet"
Ik weet eerlijkgezegd niet wat VLANs inhouden. Ik heb de standaard nieuwe smart wifi modem van ziggo. Verder geen gekke dingen en standaard settings. Voor de lampjes zie bovenstaande :(.
_Apache_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
En als je 'arp - a' cmd gebruikt?
En zoekt naar een device die begint met ECB..
De bridge staat dus wel in de lijst van verbonden apparaten. Maar 3rd party apps zien hem dan weer niet.. zie bijlage Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E6m_yHbu-PP5_jIDTE-KdN_Rnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsx89b29IrwcHoGxoK64YiPy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR8qQwwjYgpeZ8BEAdaQTmQkGho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaMCAsdDyR9s78dOhjBN1AZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hoezo zit alles op ethernet 4? staat daar een switch achter? Zo ja wat voor een want die draait maar 100mbir, die kabel lijkt niet lekker.

[ Voor 39% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:08:
Hoezo zit alles op ethernet 4? staat daar een switch achter? Zo ja wat voor een want die draait maar 100mbir, die kabel lijkt niet lekker.
Geen idee, die router software is een beetje buggy. Heb hem vernieuwd en nu heeft hij het volgende aan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exj-IWjmeoNDUCHQYe6hhciDmcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlUzgBvnJAbD5NQDQp0GsyFH.jpg?f=fotoalbum_large ik heb geen switch. Puur alles recht op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Geen idee, die router software is een beetje buggy. Heb hem vernieuwd en nu heeft hij het volgende aan:[Afbeelding] ik heb geen switch. Puur alles recht op de modem.
ok dit ziet er wel normaal uit :D

Begin eerst eens met dhcp reservering eruit te halen, en gewoon ip te laten toewijzen.
Kijk dan of je de bridge kan pingen vanuit je pc. (als je die hebt)

Het lijkt er een beetje op alsof de wifi gescheiden zit van de lan (client isolation)

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:22:
[...]

ok dit ziet er wel normaal uit :D

Begin eerst eens met dhcp reservering eruit te halen, en gewoon ip te laten toewijzen.
Ook al gedaan. Werkt helaas ook niet.. router is nu helemaal ook op fabriekssettings weer na al het gepruts met de settings in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Ook al gedaan. Werkt helaas ook niet.. router is nu helemaal ook op fabriekssettings weer na al het gepruts met de settings in de openingspost.

Het lijkt er een beetje op alsof de wifi gescheiden zit van de lan (client isolation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Hoe doe ik dat? En mocht dat laatste het geb zijn, hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:27:
[...]

Hoe doe ik dat? En mocht dat laatste het geb zijn, hoe kan ik dat oplossen?
Zit je op de wifi op een guest network ofzo? standaard zou er geen client isolation aan moeten staan.

Heb je een pc? Zo ja. start knop, type "cmd" en enter. Dan opent een zwart venster, type daarin :

ping 192.168.x.x (ip van bridge)

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Zit je op de wifi op een guest network ofzo? standaard zou er geen client isolation aan moeten staan.

Heb je een pc? Zo ja. start knop, type "cmd" en enter. Dan opent een zwart venster, type daarin :

ping 192.168.x.x (ip van bridge)
Thanks! Nee zit niet op een guestnetwerk en die optie staat ook uit in de modem settings. Ik heb wel een pc maar ivm de verhuizing staat die nog in dozen en moet nog een kabel naar de pc kamer trekken dus dat kan ik helaas niet meteen testen.. ik vind het vooral vreemd dat de Hue bridge wel op de modem settings verschijnt maar dat 3rd party apps hem niet zien. Ik denk ook dat dat de reden is dat de hue app hem niet kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Het is de 2.1 bridge. Welke setting zou dat zijn? Ik heb in de ziggo modem settings de firewall al eens uit gezet zover ik kon zien. Volgens de app moeten tot de stap waar ik kom 2 lampjes branden. De 3e zou pas moeten branden na het koppelen maar zo ver kom ik dus niet eens in de app. De bridge is nieuw.
Nee, zoals @CrankyGamerOG aangeeft moeten er 3 lampjes branden:
1- power, er staat stroom op dat ding
2 - netwerk, zegt niet veel meer dan dat hij een 'link' ziet aan de andere kant van de netwerkkabel. Dus prik die kabel in een verder lege switch en lampje 2 gaat al aan.
3 - internet, de switch kan verbinden met het netwerk, heeft een IP adres en kan actief communiceren met andere apparaten.

Nu vermoed ik dat jouw probleem in ledje 2 zit; een link detectie is vaak minimaal en kan ook plaats vinden als de kabel brak is. Dus probeer eens een andere netwerkkabel. Best kans dat lampje 3 dan gaat branden en je de bridge ineens wel kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RiDo78 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Nee, zoals @CrankyGamerOG aangeeft moeten er 3 lampjes branden:
1- power, er staat stroom op dat ding
2 - netwerk, zegt niet veel meer dan dat hij een 'link' ziet aan de andere kant van de netwerkkabel. Dus prik die kabel in een verder lege switch en lampje 2 gaat al aan.
3 - internet, de switch kan verbinden met het netwerk, heeft een IP adres en kan actief communiceren met andere apparaten.

Nu vermoed ik dat jouw probleem in ledje 2 zit; een link detectie is vaak minimaal en kan ook plaats vinden als de kabel brak is. Dus probeer eens een andere netwerkkabel. Best kans dat lampje 3 dan gaat branden en je de bridge ineens wel kunt vinden.
Helemaal overheen gelezen, er moeten idd 3 lampjes branden!
Ik denk eerder ledje 3 trouwens. Als er geen link is is lampje 3 sws ook uit, dus 2 kan niet uit zijn en 3 aan. :)

@ts waarom zit de bridge in lan4? en niet in lan1?

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Helemaal overheen gelezen, er moeten idd 3 lampjes branden!
Ik denk eerder ledje 3 trouwens. Als er geen link is is lampje 3 sws ook uit, dus 2 kan niet uit zijn en 3 aan. :)

@ts waarom zit de bridge in lan4? en niet in lan1?
Zie bijlage voor de reden waarom ik over die 2 lampjes begon. Waarom hij Ethernet 4 aangeeft snap ik ook niet helemaal? Ik heb al meerdere porten geprobeerd in de modem en elke keer is het Ethernet 4. Is dat erg?
De kabel is het ook niet. Heb al een andere internetkabel geprobeerd waarvan ik 100% zeker ben dat hij goed is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHl3y_7RGNiBEfDJsk9VSyB_gNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ov3Uu6v9b8ojYEhG7Wu5qBtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKh9Ync8MQQGP_X1lmPOuFJ49_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xMNNkqBaaITz3bllPy8tldb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Wat zit er nog meer aangesloten op dat modem ik zie alle 4 de poorten bezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:46:
Wat zit er nog meer aangesloten op dat modem ik zie alle 4 de poorten bezet?
Dat zijn kabels met niks er aan die door het huis heen lopen naar een aantal kamers

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Haal alles los, sluit de bridge aan op poort 1, en ga met je tel op de wifi rechtstreek op het modem. ( dus geen repeaters of what not)

Is dat modem een sagecom? Zo ja, poort 4 is een 2.5GBE poort , en heeft moeite met terugvallen naar 100 naar ik meen gelezen te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Gefixt! Ik had hem al op een andere port gezet (2) maar dat deed niks. Nu heb ik zoals je zei alles los gehaald en de Hue Bridge op port 1 gezet als enige device en nu werkt het! Ik snap er niks van en snap niet waarom het nu ineens wel werkt maar bedankt voor je oplossing haha. Nu hopen dat die andere kabels niet voor ellende zorgen op het netwerk🤣🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Gefixt! Ik had hem al op een andere port gezet (2) maar dat deed niks. Nu heb ik zoals je zei alles los gehaald en de Hue Bridge op port 1 gezet als enige device en nu werkt het! Ik snap er niks van en snap niet waarom het nu ineens wel werkt maar bedankt voor je oplossing haha. Nu hopen dat die andere kabels niet voor ellende zorgen op het netwerk🤣🥲
Dat klinkt niet goed, dat zou betekenen dat een van de kabels in het modem voor storing zorgt, die kabels zijn door jezelf geknepen? Want ik vond ze er namelijk niet bijster goed uitzien. Maar dat kan ook zijn omdat ik een pietlut ben met kabels. Heb je de kabels getest met een tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
sven1506 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Leerzaam draadje. Dat een netwerkkabel op poort A een probleem kan veroorzaken op poort B had ik ook niet verzonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
CrankyGamerOG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Dat klinkt niet goed, dat zou betekenen dat een van de kabels in het modem voor storing zorgt, die kabels zijn door jezelf geknepen? Want ik vond ze er namelijk niet bijster goed uitzien. Maar dat kan ook zijn omdat ik een pietlut ben met kabels. Heb je de kabels getest met een tester?
Nee deze heb ik niet zelf getrokken maar de vorige eigenaar. 2 kabels zien er niet geweldig uit nee. Heb helaas geen tester beschikbaar op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohnie007
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-05 23:06
Ok,

bridge aan
3 lampjes
ip bridge in router() zoeken
naar je bridge toe in LAN: https://192.168.178.xxx !alles goed doorlezen :D
ergens bovenaan staat url phil/hue *klik*
account aanmaken