Hoi,
First time poster, long time lurker hier.
We hebben nood in ons gezin aan een familie pc, maar de laatste pc die ik zelf gebouwd heb was misschien 20 jaar geleden. Dus ik ben niet meer op de hoogte van de laatste hardwares.
Ik heb zelf een mix opgesteld uit de BBG 4k en 1440p.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Family PC: Internet, mail, huiswerk kids, jonge kids games.
Voor mezelf: development playground, mild gaming(GTA 5, Witcher 3, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max: € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64Gb RAM? Om evt virtual machines te runnen voor dev playground
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Processing snelheid vind ik belangrijk. Max/Ultra graphics is nice-to-have, geen prio.
Absoluut geen RGB.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Sanity check dat mijn verroestte hardware kennis toch niet in de nineties is blijven steken
En eventueel wat advies over de pc effectief bouwen, indertijd heb ik misschien niet echt de regels van de kunst gevolgd en daar wil ik, gezien het hogere budget, geen kemels mee schieten
Ik heb wat vragen, mag ik die in dit topic stellen of eerder in een ander forum?
First time poster, long time lurker hier.
We hebben nood in ons gezin aan een familie pc, maar de laatste pc die ik zelf gebouwd heb was misschien 20 jaar geleden. Dus ik ben niet meer op de hoogte van de laatste hardwares.
Ik heb zelf een mix opgesteld uit de BBG 4k en 1440p.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Family PC: Internet, mail, huiswerk kids, jonge kids games.
Voor mezelf: development playground, mild gaming(GTA 5, Witcher 3, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max: € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64Gb RAM? Om evt virtual machines te runnen voor dev playground
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Processing snelheid vind ik belangrijk. Max/Ultra graphics is nice-to-have, geen prio.
Absoluut geen RGB.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Sanity check dat mijn verroestte hardware kennis toch niet in de nineties is blijven steken
En eventueel wat advies over de pc effectief bouwen, indertijd heb ik misschien niet echt de regels van de kunst gevolgd en daar wil ik, gezien het hogere budget, geen kemels mee schieten
Ik heb wat vragen, mag ik die in dit topic stellen of eerder in een ander forum?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 359,- | € 359,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 519,- | € 519,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 94,99 | € 94,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,- | € 129,- |
Totaal | € 1.567,69 |