Ubuntu 24.04 Nachtlicht automatisch aanpassen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:08
Ik heb mijn nachtlicht aanstaan, maar hij blijft op één en dezelfde 'temperatuur' staan.

Vrijwel alles werkt nu naar wens met mijn laptop, alleen dit kleine irritante euvel wil maar niet werken.

Wat moet ik doen om het werkend (automatisch aanpassend aan tijd) te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qprJPJs87oMAF50yafh2-pcvSWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i936UX5Y3SW1GBMIctkGDeWx.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor het meedenken. Ask Ubuntu vragen/antwoorden met gsettings terminal wijzigingen hebben niks uitgehaald.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Random gedachte die misschien helpt: weet het OS waar je je bevindt (locatie?). Anders wordt het lastig om te bepalen wanneer het zonsondergang/zonsopgang moment is.

Meer tips:
What worked for me is under Settings>Displays>Schedule>Manual Schedule, to set a time corresponding to my sunrise and sunset. And then set schedule back to [Sunset to Sunrise].
Settings > Displays > Night Light > Pick "Manual Schedule" from the Schedule drop-down > Set the "Times" to the same values (e.g., 1200 am - 1200am)

[ Voor 52% gewijzigd door spone op 14-01-2025 21:56 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
spone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:52:
Random gedachte die misschien helpt: weet het OS waar je je bevindt (locatie?). Anders wordt het lastig om te bepalen wanneer het zonsondergang/zonsopgang moment is.
Bedankt voor je reactie.

Bij instellingen -> Privacy & beveiliging staat 'Automatische locatiebepaling' inderdaad aan.

Kan ik met d-conf editor niet iets aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsCgTg39A9Hy6xYx4-QxCv5tQfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHGi1oEJIqzrNyZlgjAA05xn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door StopEcocide op 14-01-2025 22:04 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bijzondere locatie heb je daar staan als 'laatst gedetecteerde positie'. Ik gebruik KDE en heb hier ook Night Light ingesteld staan. Heb 'm staan op 'Sunset and sunrise at manual location' waarna ik een wereldkaart heb waar ik eronder de coördinaten kan invullen.
Latitude: 53.32
Longitude: 5.18
Dat is ongeveer voor Nederland. De locatie bij jou is een heel ander land. Woon je in Nederland of voor ons gezien het buitenland?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij gaan GPS-coordinaten maar van (-90 t/m 90, -180 t/m 180) dus dit lijken me placeholder waarden. Een teken dat de locatiebepaling niet lekker werkt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Hero of Time schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:24:
Bijzondere locatie heb je daar staan als 'laatst gedetecteerde positie'. Ik gebruik KDE en heb hier ook Night Light ingesteld staan. Heb 'm staan op 'Sunset and sunrise at manual location' waarna ik een wereldkaart heb waar ik eronder de coördinaten kan invullen.
Latitude: 53.32
Longitude: 5.18
Dat is ongeveer voor Nederland. De locatie bij jou is een heel ander land. Woon je in Nederland of voor ons gezien het buitenland?
De balk verschuift niet (bug?), maar er staat nu wel een aangepaste tijden en hij is zojuist op een zachte tint automatisch aangegaan.

Het zou dus kunnen dat het invullen van de GPS locatie van Hero in dconf-editor heeft geholpen.

Dank voor jullie hulp.

Pagina: 1