Bluesound N330 aansluiten op TV naast de Sonos Arc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-01 09:13
Mijn vraag
Ik heb een Bluesound N330 die ik gebruik voor het streamen van muziek. Op mijn Philips TV heb ik een Sonos ARC met One als surround aangesloten op de HDMI eARC poort. En alles werkt nu prima.

Nu wil ik mijn BS N330 ook kunnen gebruiken voor het luisteren en kijken van muziek die via mijn TV binnenkomt. Hoe kan ik mijn BS N330 zo koppelen dat de ARC gewoon zijn dagelijkse functie kan blijven vervullen en dat ik ik voorkomende gevallen de ARC kan uitzetten/omzeilen door b.v. het wisselen van de HDMI uitgang van Philips Tv van ARC naar BS N330.

Wat ik dus al geprobeerd heb is de BS N330 op een van de andere eARC HDMI uitgangen van de TV aan te sluiten maar ik krijg geen geluid. Wat ik overigens ook wel begrijp want de Sonos ARC blijft de preferente uitgang. Vollledigheidshalve mijn optische ingang van de TV werkt niet goed, dus deze optie kan ik niet gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:31

FeaR

In GoT we trust

Abze schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:29:
Wat ik overigens ook wel begrijp want de Sonos ARC blijft de preferente uitgang.
Ook met de Sonos uit? Of wil je Sonos en Bluesound naast elkaar/tegelijkertijd gebruiken? Welke Philips TV hebben we het precies over? Voor check welke uitgangen er mogelijk nog meer zijn (Analog Audio Out zou puur voor muziek afdoende moeten zijn, mogelijk is die uitgang aanwezig) dan wel hoe ARC-poorten wisselen (wat voor mijn gevoel moet kunnen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
Fear,
ik wil bij muziek op mijn tv de BS N330 en de daaraan gekoppelde speakers gebruiken i.p.v. de Sonos soundbar. Mijn Philips tv is de 65OLED804. Ik zou de uitgang van de koptelefoon op de tv kunnen gebruiken, maar ik verwacht dat de doorgifte van het geluid via HDMI of optisch zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:18
Abze schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:29:
Wat ik dus al geprobeerd heb is de BS N330 op een van de andere eARC HDMI uitgangen van de TV aan te sluiten maar ik krijg geen geluid.
Dat is ook niet onlogisch...... de kans dat er meer dan 1 eARC HDMI poort op je tv zit is nagenoeg nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:31

FeaR

In GoT we trust

TweakGP schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:09:
[...]
de kans dat er meer dan 1 eARC HDMI poort op je tv zit is nagenoeg nul.
Meer dan één keer HDMI eARC ben ik ook nog niet tegengekomen. Eén keer eARC en drie keer ARC is iets wat je wel bij Philips ziet, zo ook in deze.
Abze schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:05:
ik wil bij muziek op mijn tv de BS N330 en de daaraan gekoppelde speakers gebruiken i.p.v. de Sonos soundbar. Mijn Philips tv is de 65OLED804.
Handleiding stelt niet dat je niet tussen eARC en ARC kan wisselen, alleen dat eARC voorkeur heeft boven ARC. Schakelt de Sonos mee in (HDMI CEC) en heeft de Sonos daarom voorkeur? Anders zou ik zeggen dat je tussen eARC en ARC zou moeten kunnen wisselen. Indien de Sonos uit blijft, indien deze meeschakelt op HDMIN CEC is het de vraag of die functie uitzetten uberhaupt wenselijk is qua gebruik/gemak.
Ik zou de uitgang van de koptelefoon op de tv kunnen gebruiken,
Heaphone Out zal zeker werken. Stereo 3,5 mm jack male - 3,5mm jack male kabel en je bent er. Analoog geluid en maximaal twee kanalen maar met muziek zou dat laatste geen issue moeten zijn. Kwaliteit is kwestie van testen.
...maar ik verwacht dat de doorgifte van het geluid via HDMI of optisch zou kunnen.
Optisch valt af aangezien je stelt dat je daar problemen mee hebt. HDMI is de vraag of het gaat werken qua mogelijk HDMI CEC uit dan wel het (nog) niet kunnen switchen van eARC naar ARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
Klopt, TV heeft helemaal geen eARC maar alleen ARC. Ga het even proberen met mijn koptelefoon aansluiting.

[ Voor 35% gewijzigd door Abze op 16-01-2025 08:42 ]

Pagina: 1