Hallo allen,
Ivm met een verhuis en het ontbreken van de juiste kennis wil ik even jullie hulp vragen.
Situatieschets:
Ikzelf ben verhuisd van België naar Nederland.
Wij wonen samen in een huurhuis waarvan de maandelijks een bedrag betalen aan de verhuurder voor de onkosten zoals gas, water, elektriciteit.
Wij verhuizen binnenkort naar een koopwoning.
Van energieleveranciers kennen wij dus eigenlijk nog vrij weinig.
Wat ik wil vragen is waar wij zoal op moeten letten?
We hebben zonnepanelen dus dan zitten we met een terugleververgoeding.
Elektriciteit:
Zonnepanelen: 14x 260Wp
Verbruik: 3062 kWh
Teruggeleverd: 2620 kWh
Van onderstaande weet ik niet zo goed wat ze betekenen. Ik vermoed het jaarverbruik zonder de panelen?
Verbruik hoog: 102 kWh
Verbruik dak: 339 kWh
Totaal: 441 kWh
Gas:
1269 m³
Als ik bij Independer een schatting laat doen (omdat ik niet weet hoeveel ik exact hoog en dal verbruikt heb?) dan komt United Consumers als goedkoopste uit de bus.
Als ik vergelijk met bvb Vandebron dan zie ik bij vandebron dat de tarieven goedkoper zijn en ze geven meer voor de teruglevering.
Hoe kan dan UC goedkoper zijn? Alhoewel het enkele euro's verschilt per maand met een vast tarief.
United Consumers
Vandebron
Ik zou dus bij Vandebron op het einde van de rekening minder betalen omdat ik meer terugkrijg per kWh?
Ben ik juist of moet ik dit helemaal anders bekijken?
Dank alvast voor het meedenken!
Ivm met een verhuis en het ontbreken van de juiste kennis wil ik even jullie hulp vragen.
Situatieschets:
Ikzelf ben verhuisd van België naar Nederland.
Wij wonen samen in een huurhuis waarvan de maandelijks een bedrag betalen aan de verhuurder voor de onkosten zoals gas, water, elektriciteit.
Wij verhuizen binnenkort naar een koopwoning.
Van energieleveranciers kennen wij dus eigenlijk nog vrij weinig.
Wat ik wil vragen is waar wij zoal op moeten letten?
We hebben zonnepanelen dus dan zitten we met een terugleververgoeding.
- Is het bvb verstandig om in de maand iets meer te betalen maar dan wel meer te krijgen voor de zonnepanelen die overdag terug leveren?
- Overdag zijn wij gaan werken. Op dat moment leveren ze ook het meeste terug en hebben wij het minste verbruik.
- Hoe interpreteer ik de maandelijkse prijs van vergelijkingssites? Is dit met de terugleverkosten er al reeds afgetrokken of worden die na een jaar pas verrekend?
- Zijn er leveranciers waar ik weg van moet blijven?
Elektriciteit:
Zonnepanelen: 14x 260Wp
Verbruik: 3062 kWh
Teruggeleverd: 2620 kWh
Van onderstaande weet ik niet zo goed wat ze betekenen. Ik vermoed het jaarverbruik zonder de panelen?
Verbruik hoog: 102 kWh
Verbruik dak: 339 kWh
Totaal: 441 kWh
Gas:
1269 m³
Als ik bij Independer een schatting laat doen (omdat ik niet weet hoeveel ik exact hoog en dal verbruikt heb?) dan komt United Consumers als goedkoopste uit de bus.
Als ik vergelijk met bvb Vandebron dan zie ik bij vandebron dat de tarieven goedkoper zijn en ze geven meer voor de teruglevering.
Hoe kan dan UC goedkoper zijn? Alhoewel het enkele euro's verschilt per maand met een vast tarief.
United Consumers
Stroom Vaste tarieven Normaaltarief: € 0,29785 per kWh Daltarief: € 0,26132 per kWh Terugleververgoeding: € 0,09000 per kWh Terugleveringskosten: € 41,21250 per maand Vaste leveringskosten: € 8,33250 per maand | Gas Vast tarief Tarief: € 1,34376 per m³ Vaste leveringskosten: € 10,34917 per maand |
Vandebron
Stroom Vaste tarieven Normaaltarief: € 0,27693 per kWh Daltarief: € 0,24470 per kWh Terugleververgoeding: € 0,14000 per kWh Terugleveringskosten: € 41,25000 per maand Vaste leveringskosten: € 9,00000 per maand | Gas Vast tarief Tarief: € 1,36591 per m³ Vaste leveringskosten: € 9,00000 per maand |
Ik zou dus bij Vandebron op het einde van de rekening minder betalen omdat ik meer terugkrijg per kWh?
Ben ik juist of moet ik dit helemaal anders bekijken?
Dank alvast voor het meedenken!