Nvidia shield pro 2019 lan oveleden aan vervanging toe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 19:11
Ik heb een olde nvidia shield hier zitten.
Via lan aangesloten omdat ik 10bit hdr afspeel via nas.

Ik zoek een?
een vervaning van de nvidia shield. Ik draai kodi op de shield. Het moet minimaal 10 bit hdr kunnen afapelen. Hoef geen netflix of iets dergelijks te hebben. Alle media die ik heb staat op een nas.
Het moet de volgende aansluitingen hebben:
Lan: min 1 gb (wifi niet nodig)
Hdmi arc (2.1)
Audio S/PDIF aansluitingen voor de reciever (edit dit werk vaak beter dan hdmi. Kan zijn dat hdmi tegenwoordig genoeg volwaseen is geworden met 2.1 waardoor de spdif niet meer nodig is(5.1 setup).
Afstandsbediening

Wat is je budget?
mijn budged is max 300e kan evnt nog iets meer zijn maar niet veel meer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren. Zolang het flink wat jaren mee draaid.

Het wordt gebruikt om alle mogelijke bestanden af te spelen op een hdr lg old tv.

Heb al een paar gevonden.
Zoals de BuzzTv.
Die vind ik wel goed alleen prijs is een beetje veel.
Firesticks tv achtige dingen vind ik niks, wil een los staande oplossing zoals de nvidiashield was.
Het liefst met Android als OS.

Er zijn er echt heel veel tegenwoordig.
Ik ga geen derbish iligale tv op zetten. Geen behoefte aan.
Ik denk dat 300e meer dan genoeg is voor een 10bit hdr.oplossing met de omgeschreven mogelijkheden.

Heeft iemand een idee of kan men mij op de juiste pad sturen?
😊 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door fcs op 14-01-2025 19:32 ]

Beste antwoord (via fcs op 18-01-2025 18:46)

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 10:54
Let wel:
Compatibility with Android apps and streaming services: Varies across particular apps and services, no guaranteed compatibility (no official Android TV certification, no official certifications by particular streaming services); the primary function of this media player is Hi-End media playback from HDD or NAS, support for Android apps and streaming services is additional non-primary functionality without guaranteed compatibility
Mocht je echt alleen vanaf je NAS willen streamen, moet dat geen probleem zijn. Mocht je er meer in de toekomst mee willen, is dit wel iets om in het achterhoofd te houden.
fcs schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:39:
Hoef geen netflix of iets dergelijks te hebben. Alle media die ik heb staat op een nas.
Ik weet dat je dit zei, maar je weet maar nooit :)

Daarnaast heb ik geen idee wat de update policy van Dune is, misschien wel waard om even uit te zoeken als je hem een langere tijd wilt gebruiken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Google TV Streamer?

Edit: Oh, heeft alleen geen S/PDIF. Heeft de shield wel S/PDIF, eigenlijk?

[ Voor 75% gewijzigd door jesco_white op 14-01-2025 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
jesco_white schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:47:
Heeft de shield wel S/PDIF, eigenlijk?
Nee. Dus ik snap de wens ook niet zo om dat te willen. De mijne hangt gewoon met HDMI aan de receiver.

De Shield tv pro is nog steeds te koop zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
Google TV Streamer?

Hmm
Eens kijken. Zag idd dat de shield nog te koop is.
Misschien ga ik wel voor hetzelfde.
Ben nog even aan het zoeken.

Edit: nee je hebt gelijk.
Op de shield zit geen spdif. Gaat via hdmi 2.1
En vorige dubbele topic: sorry mods kreeg een fout op mijn scherm te zien. Wist niet dat ie door gekomen was. Thx voor het verwijderen

[ Voor 42% gewijzigd door fcs op 14-01-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Je zoekt een vervanger voor je Nvidia Shield en overweegt dan wederom een Nvidia Shield. Als criterium stel je dat het een flink aantal jaar moet draaien. De Shield wordt zover ik weet al enige tijd niet meer ondersteund op software gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
jesco_white schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:39:
Je zoekt een vervanger voor je Nvidia Shield en overweegt dan wederom een Nvidia Shield. Als criterium stel je dat het een flink aantal jaar moet draaien. De Shield wordt zover ik weet al enige tijd niet meer ondersteund op software gebied.
Dat is idd waar. En het ding gaat aan het internet gehangen worden dus wel raadzaam om een resentere te nemen (met alleen lees rechten naar de nas).
Ook al word de shield nog verkocht en vind ik het een top ding, die valt af doordat er geen software support meer is.

Andere tips?

Edit:
Heb even verder zitten kijken.
Ben best wel gecharmeerd van de
Dune players
En ze hebben een winkel in Europa.
Maakt het makkelijker met de import regels.
Prijs is ook binnen mijn range.

Vermoed dat het deze gast worden.
Moet wel even wat reviews gaan nakijken.

Edit2:

Ben er denk ik uit:
Dune 8k player.

Link is naar een youtube review.
Heeft alles wat ik wil.
Is iets meer dan 300. Maar denk wel dat het de moeite waard is. Met de shield heb ik bijna 7 jaar vrolijk zitten streamen.
Denk dat het met deze streamer ook goed gaat komen. Nu 1 a 2 maandjes sparen dan kan ik hem halen.
Dank voor het mee denken. _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door fcs op 14-01-2025 23:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 10:54
Let wel:
Compatibility with Android apps and streaming services: Varies across particular apps and services, no guaranteed compatibility (no official Android TV certification, no official certifications by particular streaming services); the primary function of this media player is Hi-End media playback from HDD or NAS, support for Android apps and streaming services is additional non-primary functionality without guaranteed compatibility
Mocht je echt alleen vanaf je NAS willen streamen, moet dat geen probleem zijn. Mocht je er meer in de toekomst mee willen, is dit wel iets om in het achterhoofd te houden.
fcs schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:39:
Hoef geen netflix of iets dergelijks te hebben. Alle media die ik heb staat op een nas.

Daarnaast heb ik geen idee wat de update policy van Dune is, misschien wel waard om even uit te zoeken als je hem een langere tijd wilt gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fcs
JobKlimop schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:25:
Let wel:

[...]

[...]

Dank je voor de tip om even de update policy van Dune na te kijken. En evnt ook de negative reviews. Dan kan ik een totaal beeld krijgen.

En met betrekking tot de toekomst, ja, hoef niet te betalen (hoe minder abonementen hoe beter zeg maar...) om dingen te streamen.

Heb liever alles locaal. Het enigste wat ik stream is Anime, omdat daar moeilijker aan te komen is. Van de meeste films/series kan ik wel Bluerays krijgen. Die zijn makkelijk te converteren en uploaden naar mijn nas.
De disks gaan naar een doosje ergens achter in een kast als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat ik gek vind in de reacties hierboven is dat niemand een volledige factory reset van het apparaat aanraadt. Hiermee kan het zomaar eens zijn dat de LAN aansluiting weer werkt. Mocht dat niet werken, dan kan je je vertrouwde Shield nog even nieuw leven inblazen met een betaalbare USB-LAN dongle. Ik ben zelf op zoek naar een vervanger voor mijn twee shield 2017s en voor die paar verschillen met het 2019 model twijfel ik of ik nu geld uitgeef aan een al wat ouder apparaat of nog even afwacht, misschien komt Nvidia nog eens met een nieuwe variant.

https://www.amazon.nl/UGR...95cd8785b0d4&gad_source=1

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 01-02-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
Pixal schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:23:
Wat ik gek vind in de reacties hierboven is dat niemand een volledige factory reset van het apparaat aanraadt. Hiermee kan het zomaar eens zijn dat de LAN aansluiting weer werkt. Mocht dat niet werken, dan kan je je vertrouwde Shield nog even nieuw leven inblazen met een betaalbare USB-LAN dongle. Ik ben zelf op zoek naar een vervanger voor mijn twee shield 2017s en voor die paar verschillen met het 2019 model twijfel ik of ik nu geld uitgeef aan een al wat ouder apparaat of nog even afwacht, misschien komt Nvidia nog eens met een nieuwe variant.

https://www.amazon.nl/UGR...95cd8785b0d4&gad_source=1
Dit is inderdaad een goede opmerking.
Misschien had ik het in de opening post moeten zegen, maar heb meerdere resets uitgevoerd.
Dit is helaas niet de eerste keer dat het gebeurt.
Eerder was dit inderdaad de oplossing. Reset en gaan met de banaan.
Helaas sinds de 4de keer kwam de lan port niet meer terug na een rest.
Vandaar deze zoektocht. En dank voor de tip met betreking tot usb / lan port adapter. Misschien inderdaad een tip om het toch nog even af te zien, want wifi van dat ding is niet al te best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb hier zelf de Vero V en altijd de Vero 4K gehad. Perfect voor wat jij wilt, lange ondersteuning en de dev zelf is heel behulpzaam.

https://osmc.tv/vero/

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1