ms proxy server 2.0 en NAT

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik loop nu stage op m'n oude school en daar hebben ze sinds een tijdje een hele vette internet verbinding. rechtstreeks op de router haal ik wel eens 450k/s
helaas draait er een proxy server (van M$ :r ) en echt niks werkt door dat ding. icq, messenger, edonkey en zelfs getright gaat niet werken (ja, ik weer echt wel hoe je dat in moet stellen) krijg gezeik over authorisatie benodigt en het administrator login+pass werkt dan ook niet.

ondersteunt dat M$ proxy server geen NAT f zo dat ik eens echt vet kan gaan downen? thuis heb ik maar isdn :'(

/edit
ms proxy server 2.0 draait daar op NT4 met sp6.
we krijgen via een straal verbinding kennis-net binnen op onze router die naar de proxy server gaat.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Praat eens met je systeembeheerder... Waarschijnlijk zijn alle ports behalve 80 per default dichtgegooid. Ik ben bang dat dat nou juist precies is gedaan om excessief leechen te voorkomen. :)

My other computer is your windows box.

• sharkzor
Op vrijdag 14 september 2001 19:45 schreef Dim het volgende:
Praat eens met je systeembeheerder... Waarschijnlijk zijn alle ports behalve 80 per default dichtgegooid. Ik ben bang dat dat nou juist precies is gedaan om excessief leechen te voorkomen. :)
hij weet ook niet hoe het komt. een bedrijf heeft dat ding daar een jaar geleden neergezet. hij heeft liever ook dat het openstaat ivm de mcafee virus scanner die zich automatisch kan updaten. dat moet ook via het netwerk kunnen, maar dat werkt niet of die systeembeheerder is zo knullig dat ie het niet voorelkaar krijgt.

Verwijderd

Proxy 2.0 ondersteund geen NAT, MS gaat ervan uit dat je ISA wel aan wil schaffen als je wilt natten. Het enige wat een beetje in de buurt komt is de socks, maar die is bij proxy 2.0 versie 4, en daar kun je ook niet zoveel mee; de meeste programma's zien liever socks 5.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 14 september 2001 19:45 schreef Dim het volgende:
gheh jah waar denk je dat ze bij mij op school een proxy server gebruiken en geen NAT
geen icq geen msn geen irc. enz
inet only

• sharkzor
niet eens socks5? wat een crapzooi.

maar k heb al wat gevonden. NAT32plus. is een proggie dat alleen NAT doet en naast ms proxy moet kunnen draaien. maandag ffe installen :)

Verwijderd

proxy 2 geen nat?
nix werkt?
tjonge tjonge....wat zal ik zeggen.
installeer eerst je winsock client eens,
en check dan of je geen exotiche poorten kan gebruiken.
(staat op je \mspclnt share op de proxy)
Pagina: 1