Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiSkill
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-01 08:54
Mijn vraag:
Mijn spraak wordt niet meer omgezet in tekst. Hoekan ik dit herstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn Samsung S20 FE gebruikt Android 13

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse opties in instellingen, maar zonder succes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je geeft wel heel weinig informatie. Welke "diverse opties" heb je geprobeerd? Wat gebeurde er? In welke apps wordt je spraak niet omgezet naar tekst? Heb je een andere invoermethode geprobeerd?

Graag iets meer eigen initiatief, want hier kunnen we niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiSkill
Het viel me het eerst op bij het spelen van DUOLINGO. Sommige oefeningen moet je inspreken en dan verschijnt de tet op het scherm, maar na een update zag ik op het scherm, dat hij de spraak niet meer omzet.

Ik heb via 'Settings', mijn mobiele in English (UK) geconfigureerd, het volgende geprobeerd:
a) "speech-to-text" dan krijg ik alleen maar text-to-speech optie: General management - text-to-speech output, Accesibility - text-to-speech settings, Bixy Vision settings - text-to-speech settings

b) "speech" dan krijg ik o.a. onder Accesibility -> Display speech output > Talkback > Talkback settings > Advanced settings. Ik krijg dan een overzicht van de opties. De volgende staan actief: Display speech output, Handle gestures in Talkback, Explore by touch, Speech output: full

c) "Translate" - Ik krijg 3 hits: 1) Bixby vision settings: Translate- geen relevante opties actief; 2) & 3) Apps - Translate - Beide dezelfde info o.a. 'App downloaded from Google Play Store'.

d) Wat me nu ik dit schrijf opvalt, is dat ik me herinner dat ik eerder ook een App had waarvan de naam bestond uit 2 woorden waar Translate er een van was. Ik zie die App echter nu niet meer. Misschien is dit een spoor naar de oplossing.

Ik hoop dat deze info tot de oplossing leidt, want het is een groot gemis, dat mijn spraak niet meer omgezet wordt in text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RiSkill schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:29:
Het viel me het eerst op bij het spelen van DUOLINGO. Sommige oefeningen moet je inspreken en dan verschijnt de tet op het scherm, maar na een update zag ik op het scherm, dat hij de spraak niet meer omzet.

Ik heb via 'Settings', mijn mobiele in English (UK) geconfigureerd, het volgende geprobeerd:
a) "speech-to-text" dan krijg ik alleen maar text-to-speech optie: General management - text-to-speech output, Accesibility - text-to-speech settings, Bixy Vision settings - text-to-speech settings

b) "speech" dan krijg ik o.a. onder Accesibility -> Display speech output > Talkback > Talkback settings > Advanced settings. Ik krijg dan een overzicht van de opties. De volgende staan actief: Display speech output, Handle gestures in Talkback, Explore by touch, Speech output: full

c) "Translate" - Ik krijg 3 hits: 1) Bixby vision settings: Translate- geen relevante opties actief; 2) & 3) Apps - Translate - Beide dezelfde info o.a. 'App downloaded from Google Play Store'.

d) Wat me nu ik dit schrijf opvalt, is dat ik me herinner dat ik eerder ook een App had waarvan de naam bestond uit 2 woorden waar Translate er een van was. Ik zie die App echter nu niet meer. Misschien is dit een spoor naar de oplossing.

Ik hoop dat deze info tot de oplossing leidt, want het is een groot gemis, dat mijn spraak niet meer omgezet wordt in text.
Wat ik weet van Duolingo is dat je de ingebouwde knop moet gebruiken om spraak aan te zetten. Dat gaat niet via het toetsenbord of andere invoermethode. Kun je in andere apps wel tekst to speech doen? Bijvoorbeeld, als je op GoT via je toetsenbord een reply in dit topic doet en spraak-invoer aanzet, lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiSkill
Dank je wel voor je suggestie. De knop is me bekend en ik had in mijn toelichting erbij moeten schrijven, dat ik die ook geprobeerd had. Echter, zonder succes.
Kortom, ik ben nog op zoek naar de oplossing.