Dag Tweakers,
Na de bekendmaking van de 5000 serie ben ik van plan een nieuwe PC te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 4K 120hz op een LG C3 tv. Stabiel en op hoge settings met ray-tracing. In de toekomst komt er nog een 1440p 360hz scherm voor bepaalde games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 3000 euro in geval van de 5080. Maximaal 4200 euro in geval van de 5090
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve de randapparatuur wordt het een volledig nieuw systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de CPU. Nvidia voor de GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik luister graag muziek tijdens het gamen en gebruik hiervoor een open-back koptelefoon. Daarom vind ik een relatief stil systeem belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee. Mogelijk wel underclocken om de warmte en geluidsproductie wat in te perken
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand het lijstje wat ik nu heb samengesteld. Ik wil vooral een sanity check om te kijken of er geen gekke dingen tussen zitten, en of ik geen zaken over het hoofd heb gezien. Over sanity gesproken zit ik ook nog in dubio over de 5080 of de 5090 (met een verhoogd budget), maar dat laat ik van de feitelijke benchmarks afhangen. Als hier nog input over is, dan hoor ik dat ook graag.
Na de bekendmaking van de 5000 serie ben ik van plan een nieuwe PC te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 4K 120hz op een LG C3 tv. Stabiel en op hoge settings met ray-tracing. In de toekomst komt er nog een 1440p 360hz scherm voor bepaalde games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 3000 euro in geval van de 5080. Maximaal 4200 euro in geval van de 5090
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve de randapparatuur wordt het een volledig nieuw systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de CPU. Nvidia voor de GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik luister graag muziek tijdens het gamen en gebruik hiervoor een open-back koptelefoon. Daarom vind ik een relatief stil systeem belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee. Mogelijk wel underclocken om de warmte en geluidsproductie wat in te perken
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand het lijstje wat ik nu heb samengesteld. Ik wil vooral een sanity check om te kijken of er geen gekke dingen tussen zitten, en of ik geen zaken over het hoofd heb gezien. Over sanity gesproken zit ik ook nog in dubio over de 5080 of de 5090 (met een verhoogd budget), maar dat laat ik van de feitelijke benchmarks afhangen. Als hier nog input over is, dan hoor ik dat ook graag.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 595,- | € 595,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 5080 Founders Edition | € 1.300,- | € 1.300,- |
1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 108,75 | € 108,75 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 | € 74,83 | € 74,83 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,- | € 115,- |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 248,05 | € 248,05 |
Totaal | € 2.736,53 |