Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speklap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-05 15:05
Ik zoek een:
Een compacte pc-behuizing of een creatieve oplossing (zoals een 3D-geprint model) die mijn HP EliteDesk 800 G4 TWR kan vervangen. Het doel is om de behuizing zo klein mogelijk te maken, vergelijkbaar met het formaat van de ProDesk 400 G7, zodat het gemakkelijk in een rugtas past. Een belangrijke uitdaging is dat ik mijn 1660 Super videokaart wil behouden, ondanks de hoogte ervan. Het is geen probleem als de videokaart uitsteekt.

Wat is je budget?
Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden, aangezien dit voor een tweede game-pc is die eventueel onderweg gebruikt kan worden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, zolang het compatibel is en voldoet aan de eisen voor compacte mobiliteit. Creatieve suggesties zijn welkom!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken:

Model: HP EliteDesk 800 G4 TWR
Videokaart: 1660 Super (hoog formaat)
Gebruik: Tweede game-pc voor onderweg, met focus op mobiliteit en kostenbesparing.
Besturingssysteem: Windows
Overwegingen: Compatibiliteit met bestaande componenten is belangrijk, maar ik sta open voor innovatieve oplossingen zoals 3D-geprinte modellen of aangepaste behuizingen.

Een xbox kan je gemakkelijk meenemen/vervoeren, dat is een beetje het doel/formaat. Ik wil best een kleinere voeding (SFX bijv) aanschaffen of een aanpassing doen. Ben ik redelijk of is dit vrij onmogelijk zonder de knip te trekken.

Alle suggesties of tips worden zeer gewaardeerd! 😊

Op de foto's lijken het dezelfde kasten, maar in de praktijk is er zeker een aannemelijk verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRyyEX7BIK8HN-Mzplt3z99jSOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAHhtgMn9XsMrGnnntzNI4tK.jpg?f=fotoalbum_large
HP EliteDesk 800 G4 TWR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWP4K-5R3Gwt8AnDRxpDKbKaW-U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/XujPxG2LdCuv38p7WQiRZ7v0.webp?f=user_large
HP ProDesk 400 G7

[ Voor 3% gewijzigd door Speklap op 14-01-2025 13:08 ]

Beste antwoord (via Speklap op 24-01-2025 11:10)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit gaat inderdaad lastig worden. De kleine HP kasten volgen geen bepaalde standaard. Dus het is maar de vraag of je componenten kunt overzetten. Van HP naar HP zal misschien nog gaan, maar met standaard ATX/ITX geen kans.

Je geeft zelf aan 3d printen, tja dat is mogelijk. maar dan zul je denk ik zelf aan de slag moeten gaan. Het formaat wel een uitdaging zijn om uit èèn stuk te printen. Of je laat het printen, maar dan ben je een hoop geld kwijt.

Als je het low kost wil houden zou je je eigen kast kunnen bouwen door naar iets kunnen kijken als plexiglas/hout/pvc plaat. En dan zelf wat bevestigingsgaten boren en buigen. maar een solide geheel zal het niet snel worden.

Edit, je kan misschien wel een standard lege behuizing kunnen gebruiken en aanpassen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXXiEbyffDT8Y1YY7gD9yDrxB0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IieR6FXtcxeONtTjAWupFIfx.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 22-01-2025 08:53 ]

ora et labora

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Onmogelijk. Moederbord heeft een merkeigen formaat en past nergens anders in dan in deze behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speklap
Uszka schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:09:
Onmogelijk. Moederbord heeft een merkeigen formaat en past nergens anders in dan in deze behuizing.
Is dit HP spul alleen zó proprietary dat je er verder niets mee kan? Dat is wel echt jammer. Geld het voor beide modellen? Zo ja, dan zou ik wel een nieuwe pc moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 21:27
ja, dat spul is echt alleen voor HP zelf. Als je ooit de voeding van zo'n ding bekeken hebt dan zie je ook al dat je daar geen videokaart op kan aansluiten. (voeding is ook 320 watt) Deze dingen zijn echt totaal ongeschikt om naar game pc om te bouwen.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speklap
Therazor schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:08:
ja, dat spul is echt alleen voor HP zelf. Als je ooit de voeding van zo'n ding bekeken hebt dan zie je ook al dat je daar geen videokaart op kan aansluiten. (voeding is ook 320 watt) Deze dingen zijn echt totaal ongeschikt om naar game pc om te bouwen.
Ik heb dus een 1660 super in die HP kast zitten waar de voeding ook op in aangesloten. Werkt allemaal prima, alleen niet super mobiel. Ik heb al gezien dat die kleinere tower ook direct een low profile GPU moet hebben. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:59
Vraag is of het een proprietaire gpu is, of eentje met relatief standaard aansluitingen... HP kennende...

Wat bedoel je met gamen onderweg? Bij vrienden? Want je moet ook nog randapparatuur mee.

Normaal zou je een ITX behuizing en bord pakken, met low profile gpu en cpu koeler.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit gaat inderdaad lastig worden. De kleine HP kasten volgen geen bepaalde standaard. Dus het is maar de vraag of je componenten kunt overzetten. Van HP naar HP zal misschien nog gaan, maar met standaard ATX/ITX geen kans.

Je geeft zelf aan 3d printen, tja dat is mogelijk. maar dan zul je denk ik zelf aan de slag moeten gaan. Het formaat wel een uitdaging zijn om uit èèn stuk te printen. Of je laat het printen, maar dan ben je een hoop geld kwijt.

Als je het low kost wil houden zou je je eigen kast kunnen bouwen door naar iets kunnen kijken als plexiglas/hout/pvc plaat. En dan zelf wat bevestigingsgaten boren en buigen. maar een solide geheel zal het niet snel worden.

Edit, je kan misschien wel een standard lege behuizing kunnen gebruiken en aanpassen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXXiEbyffDT8Y1YY7gD9yDrxB0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IieR6FXtcxeONtTjAWupFIfx.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 22-01-2025 08:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speklap
99ruud99 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:34:
Vraag is of het een proprietaire gpu is, of eentje met relatief standaard aansluitingen... HP kennende...
Het is een los gekochte 1660 super! Dit zal dan toeval zijn dat het past? Want alles werkt naar behoren.

Wat bedoel je met gamen onderweg? Bij vrienden? Want je moet ook nog randapparatuur mee.
Ik heb zelf een controller een een kleine tb+muis combinatie. Tevens een USB-C Portable screen, dus dat is allemaal geen probleem :)

Normaal zou je een ITX behuizing en bord pakken, met low profile gpu en cpu koeler.
Ja eens, ik was simpelweg benieuwd naar de mogelijkheden.
Pagina: 1