Toon posts:

WIn XP Internet Connection Sharing trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay..

ik heb @home onder XP aan de praat.
Ik kan de 2e pc (ME) in mijn netwerk zien.

Ik krijg alleen nog niet voor elkaar dat de internet verbinding op de XP bak kan worden gedeeld door de ME bak.
:'(

Ik heb bovendien in XP 2 vrbindingnen...
Allebei Local Area Connections.

Ik kan ze niet bridgen.
Dan krijg ik de volgende fout:
To bridge to network conntection you must select atleast 2 connection that are not being used by internetc connection sharing or the internet firewall

Je moet die verbindingen toch bridgen???

En hoe moet ik die ME bak configureren???
Hij ziet de XP bak ook, maar pikt de internet verbinding niet op..

In de IE heb ik wel ingesteld dat het een lanverbinding moet zijn en dat er een proxy nodig is...

Wat vergeet ik of doe ik verkeerd????

Verwijderd

Bridgen moet je niet doen bij sharing, het bridgen van 2 netwerkkaarten zorgt ervoor dat ze als EEN werken.

ME doos: zet proxy uit en zorg ervoor dat zijn gateway het ip is van jou systeem aan de lan kant :) .

Hernoem je Local Area Connections naar hun functie, bv. Internet en Lan, dan wordt het wat makkelijker zoeken in de toekomst :7 .

Verwijderd

Topicstarter
i'll try that...

thx...

dont know if it works though...
keep them ideas coming guys...

Verwijderd

Topicstarter
:(

Dat was het dus niet...

Zit dit wel in de goede lijn en mis ik nog iets, of is dit gewoon NIET de oplossing???

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
OK, dit is dus best wel makkelijk eigenlijk.
Je moet op de XP machine (aangenomen dat dat die met de internet connectie is) naar Network Connections gaan in het Control Pannel. Nu kun je (net als in Win2k) met rechts op één van de netwerkkaarten klikken (die met de internet-connectie) en dan ergens het hokje "Share internet connection" aanvinken.
Nu moet je nog op je ME machine waarschijnlijk nog instellen dat ie een vast ip heeft. Als je dat ook doet met je netwerkkaart die voor het LAN is op je XP machine zou het geloof ik moeten werken...

Volgens mij heeft XP trouwens ook een functie om een netwerk-installatie-diskette te maken voor Win9xME machines. Ff op zoeken, zou een hoop trouble kunnen schelen.

Het instellen van een proxy etc. zou in principe niet nodig moeten zijn, maar je kunt het altijd proberen (zoals hierboven al gezegd werd), want met WinME werkt alles lang niet altijd zoals het hoort :)

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

De ICS van 2k en XP zijn zelf DHCP dus gateway instellen is eigenlijk niet echt nodig.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
en zo'n diskette fixt het de juiste instellingen voor op andere peeccees???
Pagina: 1