Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 13:40
Bij de Solar Bouwmarkt verkopen ze sinds kort een Haier Smart Cube. Dit lijkt de perfecte thuisbatterijoplossing te zijn.

- Stapelbaar en eenvoudig uitbreidbaar ontwerp (voeg naar wens 5/8 KW accupakketten toe)
- Door middel van Gateway kun je het systeem off grid gebruiken
- Ai geoptimaliseerd laden/ontladen voor bijvoorbeeld Dynamisch laden op basis van energietarieven / zonopwek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TupTZTpYJABHu7soZyvhW22EmIs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/59QZr1qAIwgQOlW5zttXngCH.png?f=user_large

Algemene product beschrijving
De Haier Smart Cube zorgt voor het intelligent beheren en monitoren van energie voor slim energiebeheer in jouw huis. De hybride omvormer, EV DC-lader, warmtepomp, batterij en het EMS-systeem worden allemaal samengebracht in één krachtig energiesysteem.

Deze geavanceerde batterij biedt een betrouwbare en efficiënte manier om overtollige energie van je zonnepanelen of het elektriciteitsnet op te slaan en te gebruiken wanneer dat voor jou het meest zinvol is. Door de integratie van een omvormer en batterij in één systeem ben je eindelijk af van de wirwar van draden en losse componenten.

Belangrijkste Kenmerken
Elegantie in Energiebeheer: De Haier Smart Cube combineert verfijnde esthetiek met geavanceerde technologie. Het slimme systeem optimaliseert je energieverbruik met een elegant en gebruiksvriendelijk interface, waardoor je niet alleen een efficiënte oplossing hebt, maar ook een stijlvol apparaat dat je interieur aanvult.

Oplaadbare Kracht met Stijl: Met zijn hoge opslagcapaciteit van 5kWh t/m 48kWh en een optionele gateway biedt de Haier Smart Cube elegante kracht. Deze batterij zorgt ervoor dat je hele huis, of bepaalde groepen zelfs tijdens stroomuitval soepel blijft draaien.

Elegant en Compatibel: De Smart Cube is moeiteloos te integreren met bestaande zonnepanelen en slimme meters en voegt een vleugje elegantie toe aan je energiebeheer. Via de bijbehorende app heb je altijd en overal toegang tot een overzichtelijke en stijlvolle weergave van je batterijstatus, energieverbruik. Haier is een dusdanig groot witgoedmerk veel: Wasmachines, drogers, vaatwassers én airco's die allemaal op een slimme manier met elkaar kunnen samenwerken binnen één systeem.

Duurzaam en Stijlvol: Met hoogwaardige materialen en geavanceerde technologieën biedt de Haier Smart Cube niet alleen uitstekende prestaties en een lange levensduur, maar ook een elegante en duurzame oplossing die indruk maakt, zelfs onder zware omstandigheden.

Gateway
Waar velen al lang op hebben gewacht, wordt nu mogelijk gemaakt door de Energy Gateway voor de Smart Cube. Met deze Energy Gateway wordt het namelijk mogelijk om je huis off-grid te laten draaien. Net als de Smart Cube batterijen, DC-lader en omvormer zelf heeft de Energy Gateway een elegante afwerking.

AI-optimised battery storage
Het Haier Smart Cube AI-geoptimaliseerde energieopslagsysteem maakt een naadloze integratie mogelijk van zonne-energieopwekking, het aandrijven van apparaten en apparatuur, elektrische voertuigen en koolstofarme verwarming, terwijl het de gebruiker volledige controle biedt.

Datasheet Haier Smart Cube Omvormers en batterijen
https://cdn.webshopapp.co...nl-smartcube-20240418.pdf

Datasheet Haier Smart Cube Gateway back-up
https://cdn.webshopapp.co...ergy-gateway-20240418.pdf

Video van de Solar Bouwmarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 11:58
Is dit een advertorial of heb je een ander doel met dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wybren1971
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-04 11:20
Ik heb sinds begin deze maand de haier smart cube (40kWh), met 20kW 3 fase hybride omvormer en gateway geïnstalleerd staan. Het geheel doet wat ik ervan verwacht. Mijn doel is de zelf opgewekte zonne-energie ook zelf verbruiken. Ik heb een dynamisch energiecontract en wat nog niet werkt is dat de smartcube de prijzen van de volgende dag binnenhaalt en zelf (op basis van AI) bepaalt wanneer hij moet opladen en ontladen om er geld mee te kunnen verdienen. Nu was dat niet mijn eerste doel, maar ik heb van solar bouwmarkt wel begrepen dat deze optie in de toekomst in de software wordt opgenomen. nog even afwachten.
Mochten er anderen zijn die via modbus protocol kunnen communiceren met de haier smart cube dan ben ik wel geïnteresseerd.
Al met al (mede door de offgrid functie zodat mijn zonnepanelen bij wegvallen van het net blijven leveren) vind ik het een fijn en zeer compact en mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 13:40
ucsdcom schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:44:
Is dit een advertorial of heb je een ander doel met dit topic?
Mijn vragen wil ik nog plaatsen maar zo ver was ik nog niet. Ik had gezocht en zag de vraag voorbij komen of er al een topic voor was. Dus ik heb maar een uitgebreide startpost gemaakt om ideeën uit te wisselen.

Ik ben in mijn nieuwe woning op zoek naar een zonnepanelen systeem. Nu dacht ik, als ik start met een kleine batterij van bijvoobeeld 8KW en de Haier omvormer + gateway dan "bespaar" ik op de aanschaf van een omvormer bij de panelen.

In de zoektocht komen er allerlei vragen bij mij op die de overweging lastig maken.

- Ik maak gebruik van een dynamisch energietarief, hiermee kan ik goedkoop laden en op de dure tijden uit de batterij gebruiken.
- Moet ik nog wel zonnepanelen kopen of kan ik beter alleen een batterij in combinatie met dynamisch laden gebruiken
- Is het uberhaubt terug te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb328
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-04 12:49
Wat u ook doet Hou rekening met de variabele netwerkkosten die de netbeheeder mogelijk in rekening gaat brengen in de nabije toekomst.
Die kosten zouden gaan gelden in de zogenaamde piekuren voor zowel het invoeden op het net als voor het onttrekken aan het aan het voor bvb hh gebruik, laden EV of laden batterij
Ten behoeve van die variabele netwerkosten is in opdracht van Netbeheer Nederland hier onderzoek naar verricht en een rapport over opgemaakt.
Bij belangstelling hiervoor bekijk die rapportage over die prijsprikkel maar eens
Afhankelijk van het tijdstip en het jaargetijde zou de netwerkkosten in die "pieken" tussen de 13 en 24 cent per kWh gaan bedragen.

https://www.berenschot.nl...-ruimte-elektriciteitsnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:49
hjb328 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:24:
Wat u ook doet Hou rekening met de variabele netwerkkosten die de netbeheeder mogelijk in rekening gaat brengen in de nabije toekomst.
Die kosten zouden gaan gelden in de zogenaamde piekuren voor zowel het invoeden op het net als voor het onttrekken aan het aan het voor bvb hh gebruik, laden EV of laden batterij
Ten behoeve van die variabele netwerkosten is in opdracht van Netbeheer Nederland hier onderzoek naar verricht en een rapport over opgemaakt.
Bij belangstelling hiervoor bekijk die rapportage over die prijsprikkel maar eens
Afhankelijk van het tijdstip en het jaargetijde zou de netwerkkosten in die "pieken" tussen de 13 en 24 cent per kWh gaan bedragen.

https://www.berenschot.nl...-ruimte-elektriciteitsnet
Die prijsprikkel is er toch al in de vorm van de elektriciteitsprijs? De zogenaamde dynamische tarieven of bedoel je iets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
hjb328 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:24:
De bedoeling is natuurlijk dat je dan juist geen kosten in rekening krijgt.
Je gaat de accu dan ontladen tijdens piekuren en je auto laden vanuit je accu.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexl04
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 21:05
Kan iemand vinden of je met deze accu/inverter kan communiceren (lezen en schrijven) via modbus over tcp?

Ik ben opzoek naar een mooi systeem dat lokaal geïntegreerd kan worden met EVCC. Dit accu systeem heeft alle elektrische features die je kan wensen voor een bereikbare kostprijs. Maar helaas staat dit systeem (nog) niet vermeld als supported op de website van EVCC en ik kan online dus niets vinden omtrent communicatie mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:18
Dacht in de handleiding al de modbus codes te hebben gelezen. Maar vond het niet handig. Je moet best veel zelf doen, om hem aan te sturen. Via de app lijkt die veel meer te kunnen. Maar hoe dat dan gebeurd? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 22:54
Hij wordt hier over een maand geïnstalleerd met 24 panelen op oost/west verdeeld. Ben benieuwd

[ Voor 30% gewijzigd door magiel op 19-03-2025 07:09 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41
Tweakers die zelf aan de slag willen met het aansturen van hun batterij systeem kunnen beter een ander merk kiezen. Haier staat het niet toe om hun API's te gebruiken door andere software dan die van hunzelf.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:25
Dus nu nog even snel downloaden, in de hoop dat als ik een Haier hebt aangeschaft ik tegen die tijd nog iets werkbaars in HA heb. Zo niet dan wordt het een ander merk vrees ik, wat ik wel jammer vind want het oogt goed en heeft zo'n beetje alles wat ik denk nodig te hebben..... maar eerst even 2026 afwachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb328
WillemP22 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:27:
[...]

Die prijsprikkel is er toch al in de vorm van de elektriciteitsprijs? De zogenaamde dynamische tarieven of bedoel je iets anders. ;)
De Netwerkkosten zijn nu vast en worden mogelijk variabel ( zie rapport Beernschot) en daarmee zal voor het invoeden op het net of het onttrekken aan het net in de spitstijden een hogere NETWERKprijs in rekening gebracht gaan worden door de netbeheerders dan buiten die spitstijden Het betreft dus NIET de prijs voor de stroom al dan niet dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb328
Jim423 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:13:
[...]

De bedoeling is natuurlijk dat je dan juist geen kosten in rekening krijgt.
Je gaat de accu dan ontladen tijdens piekuren en je auto laden vanuit je accu.
Het gaat hier om de NETWERKkosten voor het invoeden op en/of onttrekken aan het net. Er zijn inderdaad geen kosten wanneer er geen levering vanuit de accu aan het net of het laden van een de accu vanuit het net plaats vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Dat snap ik gewoon hoor dus je hoeft niet te gaan schreeuwen.
Even los van het feit dat niet alle meters dit ondersteunen zullen we pas zoiets gaan zien vanaf 2030. Zou mij niets verbazen als het nog langer gaat duren. En dan is het nog maar de vraag wat de regels voor invoeding kleinverbruikers worden. Hoeft niet persé negatief te zijn met een thuisbatterij. Voorlopig een non issue dus.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb328
Mhh
Ik ben mij niet bewust van schreeuwen en ik kreeg toch sterk de indruk dat de kostenfactor voor het netwerk gebruik niet als zodanig werd herkend omdat u het had over geen kosten voor accugebruik

Uw vraagstelling over de invoeding met daarbij de kosten en het onttrekken aan het net met daarbij de kosten zijn schematisch in het Beerenschot rapport opgenomen Deze lopen in de piekuren afhankelijk van zomer of winter op tot 24 cent per kWh Nu een betalen wij, op basis van de aansluitwaarde, een vast bedrag per maand los van invoeding/onttrekking.

Het rapport is op verzoek van de netwerkbeheerders opgesteld om te kunnen komen tot een variabele heffing in beide gevallen een en ander gebaseerd op de tijd van de dag, het jaargetijde en de kosten voor het aanpassen van het netwerk.

Vandaag voor ...... K een accu aangeschaffen en over ..... maanden, maar in elk geval binnen een paar jaar, een heel andere netwerkheffing krijgen die ook voor het gebruik van die accu erg nadelig kan zijn is iets ,zo lijkt mij, wat moet worden meegewogen in de besluitvorming voor een accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:54

mb1

magiel schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:08:
Hij wordt hier over een maand geïnstalleerd met 24 panelen op oost/west verdeeld. Ben benieuwd
En??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Installatie was uitgesteld ivm ontbreken onderdeel. Ze doen later deze week een nieuwe poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Haier Smart Cube is hier geinstalleerd met een PV systeem.

Eerste twee zaken die opvallen:
1) De AI modus zoals Sigenergy heeft bestaat niet in de Haier app. Ik zie de "AI optimized" marketing wel overal terug maar daarmee bedoelen ze blijkbaar niet hetzelfde als wat Sigenergy in hun producten heeft zitten.
2) er is in de in te stellen "rate plan" zo op het eerste oog geen mogelijkheid om automatisch de dynamische tarieven te volgen.

Installateur, toffe peer overigens, had het wel over modbus/home assistant. Daar op een later moment maar eens naar kijken.

Ik houd jullie op de hoogte.

Pagina: 1