Ik heb sinds vandaag een prachtige nieuwe ervaring opgedaan, namelijk het verwijderen van een (eigen) review op Bol.com. Deze procedure is zo belachelijk dat ik er een topic aan wil wijden.
Ik had een review geschreven over een radiografisch bestuurbare auto die ik had gekocht voor mijn zoontje. Deze review had 4 sterren en was vrijwel volledig positief. Na een aantal keer met het wagentje te hebben gereden ging hij stuk. Het defect was intern en kon vrijwel onmogelijk door normaal menselijk handelen worden veroorzaakt. Ik heb dit aangegeven bij Bol die mij in contact bracht met de leverancier (een derde partij). Die stuurde mij zonder probleem een vervangend model. Dit model ging na enkele dagen ook stuk met exact hetzelfde defect. Ik heb daarom mijn geld terug gevraagd. Ik bedacht me echter ook dat mijn review compleet nutteloos was, dus die wilde ik graag verwijderen.
Nu blijkt het op de website van Bol onmogelijk om zelfstandig een review te wijzigen of te verwijderen. Na wat Googlen kwam ik erachter dat je voor het verwijderen van een review contact op moest nemen met de klantenservice, dus dat deed ik. In een nette e-mail heb ik uitgelegd wat het probleem was en waarom ik de review wilde verwijderen. Enkele tijd later kreeg ik een mail terug:
Bol: U heeft aangegeven een review te willen verwijderen.
Ik: Dat klopt.
Bol: U wilt een review VERWIJDEREN. Klopt dat?
Ik: Ja, dat klopt.
Bol: Dan ga ik dit doorzetten naar de juiste afdeling.
Ik: Is dit werkelijk de reden waarom u belt? Was mijn e-mail niet duidelijk genoeg?
Bol: Nou, .... euh... (klonk alsof hij in verlegenheid was gebracht) we dachten het toch even te verifieren.
De volgende dag opnieuw telefoon van Bol.com klantenservice.
Bol: Uw review is verwijderd.
Ik: Dank u wel.
Bol: Dat was eigenlijk alles wat ik wilde zeggen.
Ik: Ok. Fijne dag verder.
Ik ben compleet verbouwereerd over deze procedure. Het voelt een beetje alsof ik iets heel vreemds heb gevraagd. En na deze grondige manier van communiceren over zoiets kleins is nog het meest bijzondere dat de review er gewoon nog staat!
Ik had een review geschreven over een radiografisch bestuurbare auto die ik had gekocht voor mijn zoontje. Deze review had 4 sterren en was vrijwel volledig positief. Na een aantal keer met het wagentje te hebben gereden ging hij stuk. Het defect was intern en kon vrijwel onmogelijk door normaal menselijk handelen worden veroorzaakt. Ik heb dit aangegeven bij Bol die mij in contact bracht met de leverancier (een derde partij). Die stuurde mij zonder probleem een vervangend model. Dit model ging na enkele dagen ook stuk met exact hetzelfde defect. Ik heb daarom mijn geld terug gevraagd. Ik bedacht me echter ook dat mijn review compleet nutteloos was, dus die wilde ik graag verwijderen.
Nu blijkt het op de website van Bol onmogelijk om zelfstandig een review te wijzigen of te verwijderen. Na wat Googlen kwam ik erachter dat je voor het verwijderen van een review contact op moest nemen met de klantenservice, dus dat deed ik. In een nette e-mail heb ik uitgelegd wat het probleem was en waarom ik de review wilde verwijderen. Enkele tijd later kreeg ik een mail terug:
Op zich al bijzonder dat ze zoveel gegevens vroegen, omdat ze wisten met wie ze spraken. Met mijn eerdere e-mail waarin ik de reden omschreef was het voor hen dus geen enkele moeite geweest om al deze vragen te beantwoorden. Maar goed, ik reageerde met alle gegevens. Nog geen uur later werd ik gebeld door de Bol.com klantenservice.Het is mogelijk om een review die je zelf hebt geschreven te laten verwijderen.
We hebben hiervoor de volgende gegevens van je nodig:
- De gebruikersnaam (profielnaam bij de review) die je hebt gebruikt.
- De datum waarop je de review hebt geplaatst.
- De reden waarom je de review wil laten verwijderen.
- Het bestelnummer van de bestelling waar het om gaat.
Bol: U heeft aangegeven een review te willen verwijderen.
Ik: Dat klopt.
Bol: U wilt een review VERWIJDEREN. Klopt dat?
Ik: Ja, dat klopt.
Bol: Dan ga ik dit doorzetten naar de juiste afdeling.
Ik: Is dit werkelijk de reden waarom u belt? Was mijn e-mail niet duidelijk genoeg?
Bol: Nou, .... euh... (klonk alsof hij in verlegenheid was gebracht) we dachten het toch even te verifieren.
De volgende dag opnieuw telefoon van Bol.com klantenservice.
Bol: Uw review is verwijderd.
Ik: Dank u wel.
Bol: Dat was eigenlijk alles wat ik wilde zeggen.
Ik: Ok. Fijne dag verder.
Ik ben compleet verbouwereerd over deze procedure. Het voelt een beetje alsof ik iets heel vreemds heb gevraagd. En na deze grondige manier van communiceren over zoiets kleins is nog het meest bijzondere dat de review er gewoon nog staat!