Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevingeerts
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-01 15:40
Hallo,
Wij vertrekken binnenkort voor een wereldreis van 1-2 jaar.
Voor onze kinderen ben ik nu op zoek naar een smartwatch waar ik vooral op zoek ben om te kunnen zien waar ze zich bevinden.

Het moet dus een horloge zijn die de locatie effictief adhv de satellieten bepaald en niet via bijvoorbeeld de gsm masten ofzo.
Maar hoe krijgen wij, op onze gsm, dan bijvoorbeeld de locatie te zien? Hiervoor zal er altijd een simkaart in de horloge moeten zitten?

Of bestaan er smartwatches waarvoor je niet een maandelijks abonnement ofzo nodig hebt? Vermoed van niet want hoe wordt dan de positie naar andere apparaten gestuurd?

Dit betekent dus dat je in elk land op zoek moet naar een sim kaart voor de horloge?

Dank voor de uitleg alvast want ik snap het allemaal niet zo goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Ja, voor de lokatie deling is een SIM kaart met data in het horloge het handigste. De uitdaging echter is dat het om eSIM gaat, niet een fysieke SIM kaart, en dat je dus iets moet regelen voor elk land apart met een horloge dat ook door de provider aldaar ondersteunt wordt.

Geen idee hoe oud de kinderen zijn, maar de makkelijkere route is om de kinderen een smartfoon te geven, daarop een Ubigi eSIM installeren, en dan per land of regio daarbinnen een databundel te activeren. Is de bundel op, stopt de internetverbinding, behalve om een nieuwe bundel te activeren (er blijft een verbinding met het Ubigi netwerk beschikbaar.
De telefoon kan dan ook lokatie delen.
Naast Ubigi zijn er ook andere aanbiedersm zie ook dit topic:
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:36

DDX

Als je niet afhankelijk wilt zijn van gsm netwerk kom je op oplossingen zoals garmin inreach uit.
Maar volgens mij zijn die er niet als watch.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14
Wat is je doel van zo'n horloge?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn_tux
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 08:57
Ben zelf erg tevreden met One2Track. Data wordt opgeslagen op NL servers (ooit nagevraagd).
Of de tracking zonder SIM ook goed werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ze reageren goed op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:50
Waarom ben je op zoek naar een smartwatch? Als je alleen de locatie nodig hebt, kan een tag of armband met tracking ook voldoende zijn, met als voordeel dat de batterij langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevingeerts
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-01 15:40
mkmi schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:14:
Waarom ben je op zoek naar een smartwatch? Als je alleen de locatie nodig hebt, kan een tag of armband met tracking ook voldoende zijn, met als voordeel dat de batterij langer meegaat.
Zijn er dan trackers die werken zonder een subscription? Hiermee bedoel ik hoe wordt anders de location verstuurd naar 1 van de ouders hun toestel?

[ Voor 17% gewijzigd door kevingeerts op 15-01-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:50
Je hebt inderdaad een abonnement nodig om real-time te kunnen communiceren. Afhankelijk van je bestemmingen kan een global eSIM-abonnement handig zijn. Als je vooraf weet naar welke landen je gaan, kan je bijvoorbeeld deze nemen, https://www.airalo.com/gl...HNeIoBxcvmhpvxkQGK1ISpwGd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kevingeerts schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Zijn er dan trackers die werken zonder een subscription? Hiermee bedoel ik hoe wordt anders de location verstuurd naar 1 van de ouders hun toestel?
Even hardop gedacht; zolang je niet in de donkere onherbergzame bossen van Nepal gaat klauteren; wat is er mis met een Airtag?

Of, zoals @swhnld suggereert; een eSIM zoeken waar je (allicht van te voren en online) het volgende land kan activeren. Ik weet niet of bepaalde merken smartphone ook ingebouwde tracking hebben zoals een "find my device" maar ik vermoed toch dat, gezien de vraag, de kinderen soms zonder ouderlijk toezicht op pad gaan? En wat hebben ze dan (bijna) altijd nodig? Inderdaad, de smartphone want foto's maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:45
Je hebt van garmin de bounce
Dit is met een abo, eventueel voor een jaar.
Is geldig voor een bepaalde regio
https://www.garmin.com/nl-NL/search/?query=Bounce

Is wel erg beperkt tot Europa, noord America, en Oceanië, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tijn_tux schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:10:
Ben zelf erg tevreden met One2Track. Data wordt opgeslagen op NL servers (ooit nagevraagd).
Of de tracking zonder SIM ook goed werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ze reageren goed op vragen.
De One2track is volledig afhankelijk van de SIM die je bij One2track moet kopen. Dat is het hele verdienmodel zo ongeveer volgens mij. Prepaid of "unlimited". De horloges zijn min of meer goedkope "chinese" modellen met One2track software.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-01-2025 20:58 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1