Vakantie: Kroatië rubberboot mee; zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 15:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ik zit te denken om een rubberboot(je) mee te nemen op vakantie naar Kroatië.

Is dat zinvol? Iemand ervaring mee?
NB:
- We zitten aan zee in het noorden (in de buurt van Rovinj).
- bootje is 3meter met een 6 Pk.

TLDR
Ik heb zeker water-, en bootervaring (en vaarbewijs). Dus ik snap wel dat je dicht onder de kust blijft, alleen varen als het 'rustig' is, stroming en wind in de gaten houden etc.
Normaal gesproken zou ik direct zeggen dat je eigenlijk niets te zoeken hebt op zee met zo 'n klein ding met weinig power.
Maar ik hoor / lees zo vaak over mensen die een bootje meenemen, vandaar dat ik het mij oprecht afvraag.
En ik zag ze, toen ik er 6 jaar was, ook rondvaren in de buurt van het strand/campinghaven.. :?

| Security Management |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:54
Je hebt geen doel met je bootje en gaat er nu een zoeken?

Nee, niet meenemen. Huur je toch wat als je er uiteindelijke een dagje op het water op uit wilt. Scheelt je weer een zee aan ruimte in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Jep, heb ik naar gekeken, maar dan ben je al snel €400+ kwijt voor een 1/2 dagje.. Vind ik toch wat te gortig om even te proberen terwijl ik de spullen gewoon heb.

Het is gewoon voor de leuk. We denken niet aan zeereizen van meerdere uren, maar even lekker heen-en-weer gaan (wanneer we willen/zin hebben).
En met zo'n boot hebben de kinderen ook wat doen samen :*)

Ruimte is niet het probleem; naar Oostenrijk en Tsjechië ging dat ook prima (motor achterin, boot, zwemvesten etc. in de caravan, tank etc. in de disselbak).
Maar het is vooral de ervaring van zo 'n (klein) bootje op zee / kustgebied. Zijn er mensen die ervaring daarmee hebben in (Noord-)Kroatië?

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:26
Als het meenemen geen issue is, en je hebt vergelijkbare bootjes daar zien varen, dan is je vraag toch al door jezelf beantwoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:38
Zolang je het weer goed in de gaten houdt en alleen met mooi weer gaat varen zal dat prima gaan.

Hier nemen we meestal de kano's mee en dat zijn vlakwater wedstrijdboten waarmee je op zee nog minder te zoeken hebt dan zo'n rubberbootje en dat gaat altijd prima.

Dus als je het leuk vind om met zo'n rubberboot rond te varen zou ik dat vooral doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-05 14:02

Jorissie87

No diggity

Je vraagt ons of het een goede keuze is om zo'n boot mee te nemen. In beginsel is zo'n vraag alleen te beantwoorden door de kosten (hoe makkelijk neem je zo'n ding mee, wat kost het als je zou huren, kan en mag je er wel makkelijk de zee mee op) en baten (hoeveel plezier heb je er uiteindelijk van) tegen elkaar af te wegen.

Dat eerste kunnen wij niet echt voor je beantwoorden omdat we niet weten hoe makkelijk jij zo'n ding in/achter de auto meeneemt en ten kostte van wat dat in je bagage gaat. Hooguit kan iemand hier zijn ervaring delen met een bootje in Kroatie op Zee.

Dat tweede kunnen wij onmogelijk voor jou beantwoorden.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:29
Mijn ervaring is dat er veel kleinere eilandjes zijn in die omgeving. Niet veel op te zien, maar de zee is erg mooi daar. Dus anekdotisch; ja ik zou hem meenemen als het geen grote baggagelast is.

N=1 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Dank voor alle reacties

Ja, zo bezien is het klip und klar :+

Soms helpt het om even de invalshoek van een ander te horen, dank voor het meedenken! d:)b

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flierefluiter
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 13:53
Vaar even naar het strandje punta kriz, zou wel de kids even thuislaten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Flierefluiter schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:51:
Vaar even naar het strandje punta kriz, zou wel de kids even thuislaten. :-)
Dank voor de tip :+

| Security Management |

Pagina: 1