Miele wasmachine teveel schuim

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAULS63
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-01 19:13
Mijn vraag
We hebben de miele wasmachine WCD-670-WCS ,we hebben al verschillende keren een was gehad ,waarbij de machine vol schuim zit ,we hebben een waterontharder staan en ik heb de instelligen van de waterhardheid op de machine al een paar keer vermindert en toch blijft het af en toe veel schuimen ,kun je ultraphase ergens resetten ,want volgens mij werkt die af en toe niet goed

grts

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via PAULS63 op 14-01-2025 09:55)

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:40

Theck88

If it's hard just KISS!

Kalklooswater en zeep geeft meer schuim dan normaal kraanwater en zeep. Ik zou eerst het volgende proberen.

- Twindos uitschakelen, programma instellen op 90 graden en dan met een reiniger de machine laten draaien.
- Twindos bijstellen naar beneden.
- Trommel minder vol beladen indien dit nu het geval is. Door een te volle trommel kan de was niet goed bewegen en daardoor het zeep en water opnemen. Het lijkt en ruikt dan schoon, maar is het niet. Dit kan ook teveel schuim veroorzaken, want de zeep kan er niet goed uitgespoeld worden.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08
Kun je de waterhardheid ook op '0' zetten?

Is dit een machine met automatisch zeepdispenser? Anders die wat minder zetten.
Als je handmatig zeep toevoegd; probeer eens de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:23
wanneer je een waterontharder heb, hoef je maar echt heel weing zeep te gebruiken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:40

Theck88

If it's hard just KISS!

Kalklooswater en zeep geeft meer schuim dan normaal kraanwater en zeep. Ik zou eerst het volgende proberen.

- Twindos uitschakelen, programma instellen op 90 graden en dan met een reiniger de machine laten draaien.
- Twindos bijstellen naar beneden.
- Trommel minder vol beladen indien dit nu het geval is. Door een te volle trommel kan de was niet goed bewegen en daardoor het zeep en water opnemen. Het lijkt en ruikt dan schoon, maar is het niet. Dit kan ook teveel schuim veroorzaken, want de zeep kan er niet goed uitgespoeld worden.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Welk wasmiddel gebruik je? Vloeibaar of poeder?
Doe je dat in het juiste bakje? Wat als je eens wat minder gebruikt? Tegenwoordig is het allemaal geconcentreerd, dus dan hoef je minder te doseren.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 11:15
Sparkiee schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:36:
Welk wasmiddel gebruik je? Vloeibaar of poeder?
Doe je dat in het juiste bakje? Wat als je eens wat minder gebruikt? Tegenwoordig is het allemaal geconcentreerd, dus dan hoef je minder te doseren.
Deze types hebben een automatisch doseer systeem (Twin-Dos), dus daar doe je zelf in principe niks aan.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAULS63
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-01 19:13
correctie op mijn vraag ,ik heb de Twin-dos dosering al 3 x verminderd ipv waterontharding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
PAULS63 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:54:
correctie op mijn vraag ,ik heb de Twin-dos dosering al 3 x verminderd ipv waterontharding
UltraPhase 1: 45ml
UltraPhase 2: 25ml

Zoiets?

(Staat ook vermeld op de verpakking als 55 en 35 uit mijn hoofd)

Edit: als je was vol zeep resten zit (vaatdoeken, handdoeken, dweilen, etc.) moet je eigenlijk voorspoelen om daar alle zeep eerst uit te halen.

[ Voor 29% gewijzigd door DJMaze op 14-01-2025 12:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1