Metal studs c profielen plaatsen die net (20mm) te kort zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we1760
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-03 14:52
Mijn vraag
Ik wil binnenkort een metal stud scheidingswand plaatsen in een ruimte die 2,62 hoog is. De c-profielen die te koop zijn, zijn of 260cm of 300cm.

Het liefst zou ik de 260cm c-profielen gebruiken. Minder gedoe met knippen en makkelijker te vervoeren. Of is dit te makkelijk gedacht? Als ik ze vastschroef aan de u-profielen die een opstaande rand hebben van 4cm (zowel aan het plafond als op de vloer) moet dit toch kunnen werken?

Ik ben benieuwd of mensen dit wel eens aan de hand hebben gehad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 17:17

Sick Nick

Drop the top!

een lat van 2cm aan de onderkant? die kan je prima aan de vloer vast maken en dan daar bovenop bouwen. Alleen vast schroeven zou ik niet doen, dan leunen ze (en de muurpanelen) nergens op en zit al het gewicht op de schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51
De staanders moeten sowieso iets korter om ruimte te geven voor uitzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:56

Fe2O3

Ja das roest

BiLLY_daKid schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:22:
De staanders moeten sowieso iets korter om ruimte te geven voor uitzetting.
Metalen staanders die uitzetten?

Maar ik denk dat als TS 1cm boven en onder vrij houdt, met nog wat meetafwijking, dat prima op te vangen is met een latje van 1cm (als dat dan per se opgevangen moet)

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:53
gewoon de c profielen tegen plafond en vloer schroeven. Dan passen de staanders er lekker ruim tussen. En als je gipsplaten erop schroeft komt het allemaal met veel schroeven vast te zitten. De vrije ruimte tussen onder en boven verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdheuve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
2 c-profielen zijn aan elkaar vast te maken door 1 c-profiel als verbinder te gebruiken. Ik zou het korte c-profiel langer maken dan 2 cm. Dat betekent dat het 260cm profiel ingekort moet worden.

Hier een visuele uitleg:
YouTube: Hoe verleng je een C-profiel?

Al denk ik dat 2cm te kort waarschijnlijk net te doen is. Een lat om de afstand te verkorten is waarschijnlijk het beste idee.

[ Voor 16% gewijzigd door jvdheuve op 14-01-2025 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 16:44
Dat moet zo wel kunnen na het vast schroeven gaat dat nergens meer heen. Als je iets gaat opvangen zou ik met een latje op vloer of plafond (net wat makkelijker is) het gat 1 cm kleiner maken, zonder zou ik ook zeker durven.

Alle profielen gaan verlengen is veel werk, kost extra materiaal en is niet nodig.

Denk van te voren ook even na over waarmee je de wand gaat bekleden en de maten hiervan. Gipsplaten heb je bijvoorbeeld ook in de lengte 260 en dan zit je hier met hetzelfde "probleem", Maar een gat onder kan je wellicht achter een plint verstoppen.
Pagina: 1