Mijn lieve zoon heeft een set besteld van Akko, leuk toetsenbord en gratis een muis in de zelfde stijl namelijk de Akko x Cinnamoroll limited edition Pro Gaming Mouse equipped with the PAW3395 sensor. Alleen de muis had een dubbelklik probleem. Mijn zoontje ging het meteen te lijf door te vragen aan een A.I. om het optelossen kreeg een firmware upgrade advies en heeft dat gedaan. Blijkbaar had hij de 2.4g sensor niet verwijderd en is de muis nu bricked. Akko zegt succes ermee doen we niks mee. Kan ik nog iets doen om de muis tot leven te wekken?
Allicht overbodige vraag maar bij wie is de muis / set precies besteld, wanneer en hoe is er betaald?
Dat geeft mogelijk een aantal (wettelijke) aanknopingspunten om alsnog de leverancier ertoe te bewegen enige vorm van support, garantie, oplossing te bieden.
Dat geeft mogelijk een aantal (wettelijke) aanknopingspunten om alsnog de leverancier ertoe te bewegen enige vorm van support, garantie, oplossing te bieden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maakt allemaal niet meer uit natuurlijk. Stuk is terug naar leverancier voor garantie afhandeling en niet zelf lopen hannesen. Want je gaat van een dubbelklik probleem naar totaal niet functionerent product door acties van de consument zelf. Dan trek je als leverancier gewoon je handen er van af. En terecht.MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:33:
Allicht overbodige vraag maar bij wie is de muis / set precies besteld, wanneer en hoe is er betaald?
dat advies staat ook op hun website als oplossing tegen het dubbelklik probleem. je firmware updaten.__R__ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:42:
[...]
Maakt allemaal niet meer uit natuurlijk. Stuk is terug naar leverancier voor garantie afhandeling en niet zelf lopen hannesen. Want je gaat van een dubbelklik probleem naar totaal niet functionerent product door acties van de consument zelf. Dan trek je als leverancier gewoon je handen er van af. En terecht.
https://en.akkogear.com/f...mouse-double-click-issue/ en er staat inderdaad ook dat de receiver dan bricked kan raken. Ik vind het maar een warrige site maar de muis is toch niet defect? De receiver is defect; kan die niet eventueel los besteld worden. Of zit te receiver op het pcb van de muis?Habaneros schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:45:
[...]
dat advies staat ook op hun website als oplossing tegen het dubbelklik probleem. je firmware updaten.
zit er een op de pc en eentje onderin de muis.MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:52:
[...]
https://en.akkogear.com/f...mouse-double-click-issue/ en er staat inderdaad ook dat de receiver dan bricked kan raken. Ik vind het maar een warrige site maar de muis is toch niet defect? De receiver is defect; kan die niet eventueel los besteld worden. Of zit te receiver op het pcb van de muis?
goed idee ik ga het na vragen bij Akko
Wees redelijk kans is klein dat de muis nog volledig zal werken. En een wijze les niet blindelings vertrouwen op AI. Nieuwe muis kopen?
5 euro op je muil gauw.
ben heel redelijk? stel een vraag of die nog te redden is! nieuwe muis kopen kan altijd.t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:15:
Wees redelijk kans is klein dat de muis nog volledig zal werken. En een wijze les niet blindelings vertrouwen op AI. Nieuwe muis kopen?
Sorry te snel over gelezen.
5 euro op je muil gauw.
geen probleemt.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:28:
Sorry te snel over gelezen.
Oh, dat is dan wel jammer. Doet me vermoeden dat tijdens het flashen inderdaad de receiver-module wordt uitgeschakeld want de huidige firmware wordt klakkeloos overschreven. Dus ja, daar zou een bedrade verbinding wel beter voor zijn (maar nog steeds geen failsafe dat het niet fout kan gaan).Habaneros schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:10:
maar goed dat zal niet veel doen want als we de muis bedraad aansluiten doet die niks. bedenk ik me net.
Lastig; ik weet niet of je van een "kind" (gezien de designs en vindbaarheid van de informatie) kan verwachten dat ze alles tot de letter nauwkeurig volgen. Andersom ben je als ouder wel "verantwoordelijk" om een kind te helpen alhoewel dat niet altijd een zwart-wit verhaal is in het dagelijks leven.
Denk dat ikzelf er nog eenmaal een fikse mail aan zou wijden dat het flashen onvoldoende controleert / waarschuwt dat er receiver nog aktief is en dat ook een "hikje" in een bedrade verbinding dus zou kunnen zorgen voor een bricked device; de fabrikant heeft er dus niet "alles" aan gedaan om het te voorkomen. En er staat letterlijk in de instructies "de 2.4GHz receiver"; dat ding is tri-band dus als je nu mailt dat je op BT verbonden was?

Bij veel producten is het vaak niet meer mogelijk om (zelf) een firmware te programmeren als deze corrupt is geraakt. Ik meen dat je een basis firmware nodig hebt die kan communiceren. Via die communicatie wordt dan de overlappende firmware geprogrammeerd. Als het mislukt is dus ook de basis firmware corrupt en is er geen communicatie.
Kan goed zijn dat ik het helemaal fout heb, dat hoor ik dan graag
Kan goed zijn dat ik het helemaal fout heb, dat hoor ik dan graag
Lord-The-Gamer (L-T-G)
ze willen alles zelf doen he?MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:37:
[...]
Oh, dat is dan wel jammer. Doet me vermoeden dat tijdens het flashen inderdaad de receiver-module wordt uitgeschakeld want de huidige firmware wordt klakkeloos overschreven. Dus ja, daar zou een bedrade verbinding wel beter voor zijn (maar nog steeds geen failsafe dat het niet fout kan gaan).
Lastig; ik weet niet of je van een "kind" (gezien de designs en vindbaarheid van de informatie) kan verwachten dat ze alles tot de letter nauwkeurig volgen. Andersom ben je als ouder wel "verantwoordelijk" om een kind te helpen alhoewel dat niet altijd een zwart-wit verhaal is in het dagelijks leven.
Denk dat ikzelf er nog eenmaal een fikse mail aan zou wijden dat het flashen onvoldoende controleert / waarschuwt dat er receiver nog aktief is en dat ook een "hikje" in een bedrade verbinding dus zou kunnen zorgen voor een bricked device; de fabrikant heeft er dus niet "alles" aan gedaan om het te voorkomen. En er staat letterlijk in de instructies "de 2.4GHz receiver"; dat ding is tri-band dus als je nu mailt dat je op 5Ghz verbonden was?
ja goede kan altijd zeggen dat het 5g was maar of ze het er mee eens zijn ? de helpdesk antwoord netjes rond een uur of 3 snachts met veel excuses en weinig oplossingen.
Tja, dan kan je inderdaad ook je verlies pakken en voor 5 tientjes een andere kopen...Habaneros schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:44:
[...]
de helpdesk antwoord netjes rond een uur of 3 snachts met veel excuses en weinig oplossingen.
Vorige post aangepast overigens; ik bedoelde BlueTooth ipv 5GH maar zat even in de verkeerde modus met typen & denken.
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2025 20:46 ]
offtopic:(als de een nieuwe muis koopt dan is de logitech g502 mss wel iets
)
5 euro op je muil gauw.
ja daar zal het wel op neerkomenMAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:45:
[...]
Tja, dan kan je inderdaad ook je verlies pakken en voor 5 tientjes een andere kopen...
Vorige post aangepast overigens; ik bedoelde BlueTooth ipv 5GH maar zat even in de verkeerde modus met typen & denken.
dankje voor de tip!t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:48:
offtopic:(als de een nieuwe muis koopt dan is de logitech g502 mss wel iets![]()
![]()
)
In je startpost stond dat het advies kwam van een A.i.Habaneros schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:45:
[...]
dat advies staat ook op hun website als oplossing tegen het dubbelklik probleem. je firmware updaten.
Als de verkoper zelf zegt update de firmware dan je nog iets. 1: geupdate volgens aanwijzing verkoper? Dan is de onbruikbare muis voor hun. Immers ... Precies gedaan wat ze zeiden. 2: update niet volgens instructie? (Helaas. User error)
Eem move naar HSA, denk dat het daar beter past dan MME.
ja helaas pindakaas.__R__ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:02:
[...]
In je startpost stond dat het advies kwam van een A.i.
Als de verkoper zelf zegt update de firmware dan je nog iets. 1: geupdate volgens aanwijzing verkoper? Dan is de onbruikbare muis voor hun. Immers ... Precies gedaan wat ze zeiden. 2: update niet volgens instructie? (Helaas. User error)
hoopte op een truuk die tot een reset of opnieuw flashen oid.
Pagina: 1