aansluiten ext (trs) microfoon op USB of TRRS jack lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 16:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een set microfoons met een TRS jack die ik wil aansluiten op mijn surface pro tablet. Deze heeft USB of een TRRS headset 3.5mm jack als input mogelijkheden.

Nu heb ik voor beide een converter (dus een USB plugje met een koptelefoon en microfoon input jack) én een 3.5mm TRRS jack met een mic en headphones 3.5mm input geprobeerd, maar beide geven geen enkel signaal door van de microfoon.

Een echte TRRS headset doet het prima en meteen op de 3.5mm input jack.

Ik zou even niet meer weten hoe ik die set mics nu wel kan aansluiten... Heeft iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar_billy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:37
1. weet je zeker dat de trs microfoons werken?
2. heb je een multimeter om te bepalen op welke aansluitingen de microfoon zit?

bij trs is dat t en s maar soms ook r en s.

bij de trrs zit het soms op t en r, maar ook op r en t (omgekeerde gnd) en volgens mij is er nog een derde standaard.

dus, grote kans dat de combinatie van mic + verloop + laptop niet goed op elkaar aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 16:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
guitar_billy schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 01:15:
1. weet je zeker dat de trs microfoons werken?
Ja, als ik ze op mijn andere computer op de mic in van de geluidskaart steek werkt het.

2. heb je een multimeter om te bepalen op welke aansluitingen de microfoon zit?
Kan ik doen ja. Wat irritant dat dit geen standaard is. Je kan toch nooit weten welke plug je moet pakken of is dit een windows instelling?

bij trs is dat t en s maar soms ook r en s.

bij de trrs zit het soms op t en r, maar ook op r en t (omgekeerde gnd) en volgens mij is er nog een derde standaard.

dus, grote kans dat de combinatie van mic + verloop + laptop niet goed op elkaar aansluit.