Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorrowoerden
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-06 17:38
Mijn vraag
in een oud pand zit verwarming.
Iemand heeft in het pand wifithermostaatkranen laten plaatsen. Het pand is uit 1500.
Met de normale thermostaat kranen waren de stookkosten lager.
Ik denk dat het komt omdat met normale thermostaatkranen er een circuit op 65 graden gehouden wordt. Heeft een ruimte warmte nodig dan gaat de kraan open. Het water in het circuit wordt lager en de cv slaat aan.
Bij wifithermostaatkranen slaat de cv aan als een ruimte warmte nodig heeft. En dat gebeurt in zo'n oud pand regelmatig.
Een andere manier van verwarmen dus wat naar mijn inziens duurder is.
Mijn vragen zijn: Klopt dit en zo ja is het verstandig om terug te gaan naar normale thermostaatkranen?
Alvast dank voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:13
kosten zegt weinig, je moet weten hoeveel kuubs aardgas of kwhs stroom over welke periode en dan nog weten of de instellingen / gebruikstijden etc. hetzelfde zijn gebleven. In principe is een wifithermostaatkraan toch ook gewoon een thermostaatkraan? hoezo zou dat andere stookkosten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorrowoerden
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-06 17:38
Ik heb een vergelijking gemaakt van een jaar met gewone thermostaatkranen en een jaar met wifithermostaatkranen. Daarbij de buitentemperatuur vermeld. Ik zie bij een periode met dezelfde buitentemperatuur het aantal kuubs hoger ligt.
Het verschil van een normale thermostaatkraa en een wifithermostaatkraan zit hem in het aansturen van de ketel. Ik dacht dat ik dat duidelijk had beschreven. Bij normale kranen wordt de cv ketel aangestuurd obv de temperatuur in het circuit
Bij wifithermostaatkranen stuurt de kraan zelf de cv ketel aan.