Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe desktop bouwen voor mijn vriendin. Ze gebruikt de PC vooral voor videobewerking en om spellen te spelen zoals Planet Zoo, Planet Coaster, City Skylines, Sims, Valorant, Minecraft, Hogwarts Legacy, etc. Ze wil graag dat de spellen er goed uitzien en niet langer op low settings hoeven te draaien. Momenteel heeft ze een 1080p monitor, maar over ongeveer een jaar wordt dat waarschijnlijk een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor nu is rond de €600 - €800, maar dit is een richtlijn. Ik hoor graag advies over hoe we dit het beste kunnen besteden. We kunnen de upgrade eventueel in fases doen als dat meer waarde oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben al een aantal onderdelen die mogelijk hergebruikt kunnen worden van haar oude PC, maar ook nog een nieuw/ongebruikt moederbord de Asus Prime Z390-A. Beide moederborden zijn DDR4 en socket 1151. Ook hebben we nog wat HDDs/SSDs dus die hebben geen prioriteit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet minimaal spellen goed kunnen draaien op 1080p high/ultra settings en ook in de toekomst 1440p aankunnen. Ik vermoed dat er minstens een nieuwe GPU, CPU en RAM nodig zijn. Ook hoor ik graag of er andere onderdelen zijn die vervangen moeten worden of waar we op termijn een upgrade kunnen plannen. Ik had al wel een lijstje samen gesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet stil te zijn, maar moet ook geen lawaaimaker worden.
We willen het huidige budget slim inzetten en liever meer besteden aan componenten die echt nodig zijn, zoals GPU of CPU, dan aan dingen die minder prioriteit hebben.
Ga je overklokken?
Overklokken is geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Ik kan best een PC in elkaar zetten, maar echte up-to-date kennis heb ik absoluut niet, ik ben dus vooral bang dat ik compleet de verkeerde dingen heb gekozen.
Daarnaast wil ik graag advies over:
- Welke onderdelen ik kan hergebruiken en welke vervangen moeten worden.
- Hoe we het budget het beste kunnen verdelen.
- Welke upgrades eventueel later gedaan kunnen worden.
- Een goede keuze voor een GPU die geschikt is voor haar gebruik.
- Een goede keuze voor ene CPU die daarbij past (kan ook later geupgrade worden ivm budget)
Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite en tijd!
Ik wil een nieuwe desktop bouwen voor mijn vriendin. Ze gebruikt de PC vooral voor videobewerking en om spellen te spelen zoals Planet Zoo, Planet Coaster, City Skylines, Sims, Valorant, Minecraft, Hogwarts Legacy, etc. Ze wil graag dat de spellen er goed uitzien en niet langer op low settings hoeven te draaien. Momenteel heeft ze een 1080p monitor, maar over ongeveer een jaar wordt dat waarschijnlijk een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor nu is rond de €600 - €800, maar dit is een richtlijn. Ik hoor graag advies over hoe we dit het beste kunnen besteden. We kunnen de upgrade eventueel in fases doen als dat meer waarde oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben al een aantal onderdelen die mogelijk hergebruikt kunnen worden van haar oude PC, maar ook nog een nieuw/ongebruikt moederbord de Asus Prime Z390-A. Beide moederborden zijn DDR4 en socket 1151. Ook hebben we nog wat HDDs/SSDs dus die hebben geen prioriteit.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 207,49 | € 207,49 |
1 | Moederborden | Asus PRIME Z390-A | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS Z170 PRO GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Antec Performance One P180 | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 38,39 | € 38,39 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 245,88 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet minimaal spellen goed kunnen draaien op 1080p high/ultra settings en ook in de toekomst 1440p aankunnen. Ik vermoed dat er minstens een nieuwe GPU, CPU en RAM nodig zijn. Ook hoor ik graag of er andere onderdelen zijn die vervangen moeten worden of waar we op termijn een upgrade kunnen plannen. Ik had al wel een lijstje samen gesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 226,98 | € 226,98 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 299,- | € 299,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 57,30 | € 57,30 |
1 | SSD's | Kingston NV2, retail, 1TB | € 55,28 | € 55,28 |
Totaal | € 638,56 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet stil te zijn, maar moet ook geen lawaaimaker worden.
We willen het huidige budget slim inzetten en liever meer besteden aan componenten die echt nodig zijn, zoals GPU of CPU, dan aan dingen die minder prioriteit hebben.
Ga je overklokken?
Overklokken is geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Ik kan best een PC in elkaar zetten, maar echte up-to-date kennis heb ik absoluut niet, ik ben dus vooral bang dat ik compleet de verkeerde dingen heb gekozen.
Daarnaast wil ik graag advies over:
- Welke onderdelen ik kan hergebruiken en welke vervangen moeten worden.
- Hoe we het budget het beste kunnen verdelen.
- Welke upgrades eventueel later gedaan kunnen worden.
- Een goede keuze voor een GPU die geschikt is voor haar gebruik.
- Een goede keuze voor ene CPU die daarbij past (kan ook later geupgrade worden ivm budget)
Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite en tijd!