Sony 75X90L vs Philips 75PML9009

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVos
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-08 21:48
Goedendag!

Een aanstaande verhuizing, een grotere woonkamer, je raadt het wel: Meer dan genoeg redenen om te mogen nadenken over een nieuwe TV

Na vrij uitgebreid onderzoek en vaststellen van het budget (+/-1500 euro) en formaat (75 inch) heb ik voor nu de volgende 2 opties over gehouden:

Philips 75 PML 9009, 1299 euro
Sony 75 X90L, 1599 euro

Ter referentie:
Momenteel heb ik een Philips 58 PUS 7304. Vanwege het feit dat ik Ambilight zeker wel waardeer, maar wel wil upgraden qua formaat en beeldkwaliteit kwam de PML 9009 in beeld. De 9008 variant lees ik veel slechte verhalen over, de 9009 variant vind ik het lastiger om goede (expert) reviews of ervaringen te vinden.

Kortom; Als ik kies voor bijvoorbeeld de Philips ipv de Sony, lever ik dan enorm veel (beeld) kwaliteit in om maar Ambilight te verkrijgen? Wat zou jullie advies zijn als je ambilight 'fijn'vindt, maar het geen absolute must is? En waarom?

De TV zal in een (zeer) lichte ruimte/aanbouw komen met volledige glazen achterpui, lichtstraat en tuin op het zuidoosten. Aanschaf is gepland rond Mei.

Ik hoor graag jullie meningen! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Beide televisies zijn VA-panelen met mini-ledverlichting en FALD. De Sony heeft 80 zones, de Philips 100 zones, er zijn geen schokkende verschillen in de onderliggende techniek dus. Verder kan ik er niet al te veel over zeggen, omdat ik geen van beide televisies in praktijk gebruikt heb. Ik denk dat de Sony een voordeel heeft met het besturingssysteem, als we Android vergelijken met TitanOS, dan is TitanOS de zwakkere broeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVos
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-08 21:48
Dankjewel voor je reactie!

Op papier heb ik inderdaad ook niet het idee dat de twee elkaar enorm veel ontlopen..

Gezien het prijsverschil zou je bij de Philips wellicht kunnen werken met bijvoorbeeld Apple TV (4k) om het besturingssysteem te ontlopen dacht ik al.

Anderzijds weten we ook dat de punten op papier niet altijd alles zeggen en lees ik vooral dat mensen bij de Sony bijvoorbeeld erg gelukkig zijn met de upscaling. Dat lijkt me dan weer geen overbodige luxe bij tv kijken via een Ziggo mediabox. Lastig...

Ben heel benieuwd of anderen wellicht nog specifieke punten in gedachte hebben waarin de twee echt sterk verschillen :)

[ Voor 8% gewijzigd door CVos op 13-01-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Er is geen enkele goede reden om voor een Philips LCD TV te kiezen, op Ambilight na.

De MiniLED TV's van Philips kennen issues, ook de 9009. Verder zegt het aantal dimmingzones, tot in zekere zin, niet veel doordat de aansturing (deels software en deels hardware) hierbij veel belangrijker is.
Aanschaf is gepland rond Mei.
De TV-markt is dynamisch, prijzen flucturen en zullen zakken in het voorjaar wanneer nieuwe modellen op de markt komen. Derhalve valt er momenteel geen zinnig advies te geven over wat de beste koop is, bump je topic te zijner tijd ;).