Echte low-end? videokaart, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Hej ppls ik heb de search al gebruikt maar sommige dingen zijn mij toch nog steeds niet geheel duidelijk.

Op het moment heb ik nog een 3dfx voodoo3 3000 Tv-Out, maar ik wil onderhand toch wel weer eens wat anders.
Mijn vraag is nu welke van de onderstaande 4 videokaarten ik het beste kan kopen?

Radeon VE, TV-Out 64 DDR Bulk 199,-
Siluro T400 TV-out GeForce II MX 64 SDR Bulk 219,-
Hercules 3D Prophet 4000XT 32 Mb TV-Out (oem) 219,-
Matrox Millennium G450 16Mb DH (oem) 229,-

Verder heb ik een Celly566@708 op een Asus CuBX met 256Mb Sdram.

Ik gebruik de pc 80% voor webdesign (flash) en 20% voor andere dingen zoals type, spelletjes of een dvdtje kijken.(En sindskort ook linux dus het lijkt me ook wel ff handig om te weten hoe de driver support daar is voor deze kaartjes.)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

hmm nvidia heeft iig goeie linux support, maar voor webdesign en dvd zou ik de matrox of de radeon nemen

• Uhmmie
Zelf zat ik aan die ATI te denken (geloof dat die toch wel goede support heeft onder linux?)
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer met die kaarten. Want is der nu een verschil tussen de LE en de VE versie? en is die HyperZ dus ook gewoon weer bij de VE aan te zetten? en bestaat de 64Mb VE versie wel? want op de site van ati is er niks over te vinden (evenals reviews op tweakers.net) En heeft het dus wel zin om mijn 3dfx hiervoor in te "ruilen"?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Radeon VE is een radeon met een andere (langzamere) chip als de gewone radeon.
Radeon LE is een gewone ddr radeon, die lager geclockt is, en waarbij hyperz disabled is. HyperZ kun je echter via een registry hack weer aanzetten. En het schijnt dat je hem ook weer redelijk gemakkelijk naar "radeon" clockrates kan krijgen. (fannetje erop en klaar is kees :) )
Het enige nadeel is dat de LE niet in Nederland verkrijgbaar is.
In jouw geval zou ik die gf2mx kopen, aangezien de VE en Matrox kwa 3d langzaam zijn en die kyro niet benut wordt ivm je relatief langzame processor.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Als je echt weinig games speelt -> Matrox

"I love Matrox" :P

Doe je dit wel regelmatig neem die dan niet want met 16MB kom je tegenwoordig niet meer van de grond.
Neem dan de gforce of de radeon
een Gforce zijn kleuren zijn wel niet fameus :(
ik zou dan voor de radeon gaan

PS: Dat is nu niet echt low-end he :)
Ik dacht meer dat je van die kaartjes vanuit zo standaard pc opstellingen :r bedoelde :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Uhmmie
Nadelen van alle kaartjes tot zo ver mij nu duidelijk is:

gf2mx: Te slechte 2d beeld kwaliteit op hogere resoluties.
ati: langzamer op 3d gebied.
matrox: nog langzamer(?) op 3d gebied.
kyro: mijn proc te langzaam. *valt iig af*

Ik moet dus ff de 2d kwaliteit en de 3d snelheid tussen de ATI en de Matrox afwegen? Aangezien de 2d beeldkwaliteit het meest belangrijk is.

Iemand hier nog iets over te zeggen ?

Ps ik heb een 19" monitor. (misschien ook wel handig om te weten)..

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Volgens mij valt deze: Hercules 3D Prophet 4000XT 32 Mb TV-Out (oem) 219,- direct af, volgens mij presteerd ie niet echt lekker onder linux.

20*350ZO45°

• Uhmmie
http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=40000188
Conclusion

The Radeon VE has by far the best features/price ratio. Dualhead, DVI and TV out, all the cables and convertors you need, decent 2D and 3D performance; it's all there. However, if you use your machine primarily for gaming, and you are short on cash, it's hard to beat the Hercules 4000XT, which is an incredible deal for the money and offers excellent 3D gaming performance.

If you can afford to spend a few bucks more, Videologic's Vivid!XS Kyro II offers the best gaming value of all, on the condition that your gaming rig has a strong CPU. To get the best out of this price/performance wonder, you will need to install a small fan on the heatsink and overclock.

The Hercules 4500 has already a very nice fan, but is quite a bit more expensive than Videologic's offering. The 64 MB onboard RAM makes only a very small difference right now. Most benchmarks showed only a 1-2% advantage.

If you play most of your games in 16 bit (Counterstrike!), then the Gigabyte GV-GF1280RT (MX400) makes a lot of sense. The core overclocks well, but we like to see some 5.5 ns or 5ns DDR SDRAM, so that tweakers can overclock the memory higher than 200 MHz. After all, the MX400 is totally bottlenecked by the bandwidth of the memory in 32-bit color.
Afgaande op de opmerkingen hier en het artikel hierboven denk ik dat ik toch maar voor de ATI ga aangezien hier boven ook nog eens de 32Mb versie getest is en het in mijn geval om de 64Mb versie gaat (wat alleen maar beter uit kan vallen).

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
waarom neem je geen voodoo5 voor 299 piek

top in 2d
en in 3d kan ie best meedoen (zo rond mx400 iets sneller)

ik heb hem ook ben er op 2d gebied heel blij mee maak ook Flash :)

en op 3d gebied draait ie goed.

linux effe zoeken (10 min later)

iemand meld tegen mij dat 3d niet werkt in linux:(

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:25

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wat anderen hier schrijven over die Matrox kan ik onderstrepen... 3D-performance is crap. Maar het 2D-gedeelte is ZEER goed! Daarom worden Matrox-kaarten ook zoveel gebruikt in kantooromgevingen (CAD, webdesign). Matrox heeft ook het beste DVD-beeld (meest zuivere TV-out), maar zoals gezegd, hij is niet te gebruiken voor games.
Ik heb mijn Matrox 400DH in het verleden weer omgeruild voor mijn oude Voodoo3 3000 en een S3Virge.

Over de andere kaarten weet ik niets, dus mijn deel eindigd hier... :)
Succes
Pagina: 1