Het grote discussie topic, over films en tv series.

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Dit topic is bedoelt om te disccusieren over welke films jullie leuk vinden en waarom jullie die leuk vinden. En iemand anders mag daar dan zijn mening over geven en aangeven waarom hij/zij de film niet leuk vindt.
Zo geldt hetzelfde over de tv programma's die tegenwordig op de tv draaien. Waarom vindt je die leuk en/of waarom niet.
En zoals we ongetwijfeld allemaal weten zijn de films over de jaren heen erg veranderd. En niet in de goede zin. Denk aan al de woke en acttivisme die wordt toegevoegt aan de films en de filmwaarde daardoor erg achteruit gaat. Het lijkt er meer op dat je naar politiek kijkt dan naar een speelfilm. Met dank aan Hollywood.
Ik zelf kijk haast geen nieuwe films meer. Omdat het meestal gewoon niet leuk is.

*knip* dat mag je met de betreffende mod bespreken en niet hier

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 14-01-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
De titel is wel erg anders dan die van mij. Maar jeetje wat heeft dat topic een hoop views zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:...
Ik zelf kijk haast geen nieuwe films meer. Omdat het meestal gewoon ruk is.
...
Zo ..hopelijk blijft het topic deze keer wel openstaan graag. ;(
Dit is typisch dus een topicstart (en argument) waar dus niet over te praten / discussieren / tot elkaar komen is. "Het is ruk". Klaar. Moet ik dan aannemen dat jij elke film ruk vindt? Zo ja, sinds wanneer? En alleen Hollywood; er zijn ook zat films "buiten" Hollywood gemaakt?

Ik voel me overigens direct buitengesloten; ik heb geen TV-abonnement noch weet ik waar jij op geabbonneerde bent of in welk land je TV kijkt. Dan is het zeeeer "lastig" om specifieke gesprekken te beginnen of af te ronden zonder dat het een opsom- of vingerwijs-topic wordt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Dit is typisch dus een topicstart (en argument) waar dus niet over te praten / discussieren / tot elkaar komen is. "Het is ruk". Klaar. Moet ik dan aannemen dat jij elke film ruk vindt? Zo ja, sinds wanneer? En alleen Hollywood; er zijn ook zat films "buiten" Hollywood gemaakt?

Ik voel me overigens direct buitengesloten; ik heb geen TV-abonnement noch weet ik waar jij op geabbonneerde bent of in welk land je TV kijkt. Dan is het zeeeer "lastig" om specifieke gesprekken te beginnen of af te ronden zonder dat het een opsom- of vingerwijs-topic wordt
Okay maar ik ben hier toch niet de enige user. Jullie kunnen ook met elkaar disscuseren over films, tv serieus noem het maar op. Dan wordt het ook geen opsom topic.
Maar ik heb wat van de andere topics gelezen en die zijn dan zogenaamd discussie topics. Nou sorry, maar er wordt harstikke veel in opgesomd ook. Maar die topics kunnen wel gewoon openblijven. Dus dat snap ik dan ook niet hoor sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Dus dat snap ik dan ook niet hoor sorry.
Heb je de topicstart gelezen daar? Er staat letterlijk: probeer in ieder geval een review te schrijven. Dat houdt dus in dat iedereen op dezelfde manier begint met zijn/haar bekeken media te vermelden en te beargumenteren. En op die manier kan elke volgende persoon zijn/haar mening ook geven of er ontstaat inderdaad een lossere discussie over inhoud, vorm, visie, etc van een film, serie etc.

Dat staat dus in schril contrast met a) dit topic waar ik nu typ want eigenlijk vraag je hetzelfde. b) je vraagt hetzelfde / dubbel omdat andere topics al bestaan c) je kadert lastig je eigen topicstart en discussievorm af en d) "ik vind het ruk" is natuurlijk automatisch een discussie waar ik niet meer aan begin.

Ik snap het wel dat sommige topicstarts open mogen blijven en anderen niet ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
En aangezien het altijd een verassing blijft of een topic gesloten wordt of niet heb ik er ook niet veel zin in om super veel werk in de OP te steken. Want wat nou als ik wel echt heel veel werk in steek en het topic wordt alsnog gesloten dan is al het werk voor niks geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Dario_D_Best op 13-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Ik snap het wel dat sommige topicstarts open mogen blijven en anderen niet ;)
Okay nou, fijn voor jou. Wil je een medaille nu? Je gaat nu ook offtopic. Het topic ging over films die je leuk vindt en waarom. Dus...welke film vindt je leuk en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:.
En zoals we ongetwijfeld allemaal weten zijn de films over de jaren heen erg veranderd. En niet in de goede zin. Denk aan al de woke en acttivisme die wordt toegevoegt aan de films en de filmwaarde daardoor erg achteruit gaat. Het lijkt er meer op dat je naar politiek kijkt dan naar een speelfilm. Met dank aan Hollywood.
Ik zelf kijk haast geen nieuwe films meer. Omdat het meestal gewoon ruk is.
Als je zo een topic start dan snap ik wel dat het gesloten wordt, met zo'n rare en negatieve instelling voelt dit topic direct al niet uitnodigend om aan mee te doen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
ReVision. schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Als je zo een topic start dan snap ik wel dat het gesloten wordt, met zo'n rare en negatieve instelling voelt dit topic direct al niet uitnodigend om aan mee te doen.
Nou ja, dat is dus mijn mening. Waar ik vrij in ben om die te hebben. En als jij vindt dat dat raar is om dat in een topic te zetten dan moet jij dat weten. Maar ik zie dit topic ook niet lang openblijven. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Gisteren had ik trouwens een hartsikke positief topic geplaats maar toen was het probleem weer dat het een opsomming was. Dus ja...zo is het ook nooit goed

[ Voor 12% gewijzigd door Dario_D_Best op 13-01-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ik heb net te horen gekregen dat ik dit topic in het verkeerde subfora heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:02:
Ik heb net te horen gekregen dat ik dit topic in het verkeerde subfora heb geplaatst.
Klopt, past beter hier; Films, tv, muziek en boeken
Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:34:
[...]

De titel is wel erg anders dan die van mij. Maar jeetje wat heeft dat topic een hoop views zeg.
De titel is anders, maar de strekking/doel is vrijwel hetzelfde.

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)

En je staat ook vrij te reageren als iemand 'Gooische Vrouwen 2' een 8/10 geeft en jij het een 4/10 geeft.

Daarnaast leer je wellicht films kijken die je wellicht zelf had afgeschreven 'want Hollywood blockbuster' en kom je een indie-arthouse film tegen die wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ja, ik kon het maar niet vinden.

[...]
Millie-ano schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:28:
De titel is anders, maar de strekking/doel is vrijwel hetzelfde.
Dus dit topic is eigenlijk overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Dus dit topic is eigenlijk overbodig?
Persoonlijk zeg ik .. ja
Op basis van je openings post en wat je er mee wil bereiken is het andere draadje dekkend genoeg.
Er is namelijk een zelfde soort topic over tv-series.

Dan blijft over of er genoeg discussiewaarde zit in het 'woke gehalte' in regulier tv-programma's. Maar dat laat ik aan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn al meldingen gedaan over deze discussie... en om het eerlijk te zeggen verwacht ik niet dat dit een zinnig onderwerp gaat worden. Als mensen serieus en gemotiveerd ideeën aan elkaar gaan geven wat de moeite waard is, wil ik dit onderwerp wel tolereren, maar als ik zie wat er tot nog toe hier bij elkaar bediscussieerd is lijkt dat niet te gebeuren.

Ik zal mijn sleuteltjes heel even in mijn zak laten om te kijken waar dit naartoe gaat, maar ik denk dat sluiten toch de beste optie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dario_D_Best Als je twijfelt of een topic meerwaarde heeft, kan je altijd even met een moderator overleggen. Zo zijn er topics om nieuwe series te bespreken; om filmreviews te delen; om (audiofiele / mooie) muziek te delen; etz. Een volgend topic openen met een iets andere titel of iets andere insteek heeft dan niet zoveel meerwaarde. Dan kan je beter een compleet andere invalshoek nemen. Zo is er bijv ook een langlopend muziekspel op het forum. Daarin deel je ook muziek, maar met een spelelement. Het staat je volkomen vrij om topics te openen, het is immers een community forum, maar probeer dan wel te kijken naar een goede invalshoek en discussiewaarde.

Een tweede-groot-algemeen-generiek-restaurants-topic heeft bijv geen zin, want dat is er dan al.
Een specifiek-toegespits-beste-mosselrestaurant-van-de-Benelux-topic heeft iets unieks dat er dan nog niet is.

Een vintage-audio-topic is er al, net als een lp's-en-platenspelers-topic. Dan heeft een oude-platenspelers-topic dus geen meerwaarde meer. Een topic over moderne-tape-spelers heeft dan wel meerwaarde.

Het delen van ervaringen over muziek, films en series is erg leuk. Kijk voor wat er al bestaat eens in Films, tv, muziek en boeken en kijk waar je gezellige aansluiting met gelijkgestemde liefhebbers vindt. Is jouw unieke invalshoek er nog niet? Open dan een eigen topic of trek even een moderator aan zijn jasje voor overleg :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Nou lieve moderators ik zal de volgende keer iemand van jullie aanspreken voordat ik van plan ben een topic te open. Bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, er is geen inhoudelijke discussie op gang gekomen, de deelnemers hier zijn bepaald niet enthousiast, dus ik denk dat ik deze discussie ga sluiten, zodat toekomstige lezers van deze discussie in de gelinkte discussies zullen moeten reageren. Ik geef mensen nog even gelegenheid om nog te reageren als ze willen en zo niet zal ik later vanavond sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 14-01-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
En gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Praten over films, series, muziek en boeken? Dat kan zeker op Tweakers en wel speciaal in Films, tv, muziek en boeken