Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe GPU ( Hellhoud 7900 XT uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6 ) gekocht en nu valt het op dat er een stekker bijna/deels tegen de onderkant van mijn gpu/fan aankomt, omdat hij daar op het moederbord aangesloten zit. Het lijkt er op dat het echt net goed gaat maar ik stoor mij er wel aan.
Nu vermoed ik dat die kabel/stekker een is die bij mijn behuizing hoort.

Ik heb onderstaand moederbord:
uitvoering: ASUS Prime A320M-K

en ik heb onderstaande behuizing:
uitvoering: Cooler Master NR400 (without ODD)

Ik zal zo nog even foto;s bij voegen om ter verduidelijken van welke stekker ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM4NvMv5V6R_dl1MaGiMDUGuvXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IiexyheVd2rNbhgpz5QdrTCq.png?f=fotoalbum_large

Ik post zo ook nog even vanaf mijn telefoon een foto met de kabel(s) erin.
Hebben jullie enig idee of hier iets voor is? Zijn hiervoor andere kabels?
Want ik zat er aan te denken om een nieuwe behuizing te nemen, maar vraag mij dus sterk af of ik daarmee dit probleem wel tackle, ik vermoed dat ik dan weer een stekker op die aansluiting moet bevestigen waardoor ik weer met dit probleem te maken krijg.
Ook heb ik geen flauw idee wat deze stekkers doen, maar ik gok dat het te maken heeft met de usb aansluitingen op mijn behuizing en de aan uit knop etc. Zou hiervoor niet kabels zijn met een hoek van 90 graden? De huidige kabel in mijn huidige behuizing is erg stug, maar goed dit is dan ook een oudje.

Ik hoop dat iemand het herkent en hier wellicht iets voor weet. Wellicht hebben nieuwe behuizingen wel smallere kabels en werkt dat beter? Ik heb echt geen idee..

Mocht ik iets vergeten zijn qua informatie dan hoor ik het graag dan voeg ik dat indien mogelijk uiteraard toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssp1iTYmWjo5MbdBV9Ie7mSrwY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4LjBaqBSxG3uJYIdNVVOSTM.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto heb ik de GPU niet aangesloten om zo een beter beeld te krijgen van de kabels die ik dus bedoel. Let niet op de stof :D

[ Voor 9% gewijzigd door fifanoob op 13-01-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat zijn usb/knopjes kabels op kabelheaders. Als het goed gaat zou ik me er niet druk over maken.
Let wel ff op dat die kabel niet in de ventilator van je kaart mag komen, maar als dat goed zit ...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Boudewijn schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:02:
Ja dat zijn usb/knopjes kabels op kabelheaders. Als het goed gaat zou ik me er niet druk over maken.
Let wel ff op dat die kabel niet in de ventilator van je kaart mag komen, maar als dat goed zit ...
Klopt hij komt er nu net niet in, maar dat scheelt echt niks, heb ze ook wat proberen lopen te buigen maar doordat mijn voeding daar ook zit kunnen ze geen andere kant meer op. Maar heel soms hoor ik wel een kleine rateling maar kan nog niet ontdekken of dat door die kabel komt.. Daarom dat ik liever voor save kies en een nieuwe behuizing ga nemen.
Bij een nieuwe behuizing heb ik de voeding daar niet meer zitten en zou ik het wel makkelijker wat omlaag kunnen buigen.

Trouwens nog een extra vraag. Als je RGB fans wilt hebben, sluit je deze dan aan op het moederbord? Aangezien ik een oud moederbord heb vraag ik mij af of ik die functie er wel op heb zitten?

Ben van plan om een NZXT h6 behuizing te gaan nemen.

uitvoering: NZXT H6 Flow Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
fifanoob schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:22:

Trouwens nog een extra vraag. Als je RGB fans wilt hebben, sluit je deze dan aan op het moederbord? Aangezien ik een oud moederbord heb vraag ik mij af of ik die functie er wel op heb zitten?
Ik heb even snel gekeken naar je moederbord handleiding maar kan geen RGB aansluiting vinden dus ben bang dat je moederbord dit niet heeft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Hell-Slave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Ik heb even snel gekeken naar je moederbord handleiding maar kan geen RGB aansluiting vinden dus ben bang dat je moederbord dit niet heeft. ;(
Daar was ik al bang voor want had zelf ook al even gekeken. Zijn daar andere oplossingen voor? Ik lees ook wat dingen als een RGB controller en dat die aangesloten kan worden op een usb poort? Of ben je ALTIJD een RGB aansluiting nodig op het moederbord zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Je kan natuurlijk ook gaan voor een usb rgb controller, maar kijk goed uit voor welk systeem je uiteindelijk gaat want er zijn er zoveel.

https://www.highflow.nl/m...led-stations-controllers/

[ Voor 19% gewijzigd door Hell-Slave op 13-01-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Hell-Slave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:13:
Je kan natuurlijk ook gaan voor een usb rgb controller, maar kijk goed uit voor welk systeem je uiteindelijk gaat want er zijn er zoveel.

https://www.highflow.nl/m...led-stations-controllers/
Top, tnx voor de snelle reactie en het meedenken.

Ja ik neig heel erg naar fans van NZXT maar ook Lian Li vind ik wel mooi, dus neig naar een controller van hun die werkt op usb. Fijn dat het dus wel mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
fifanoob schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:33:
[...]

Top, tnx voor de snelle reactie en het meedenken.

Ja ik neig heel erg naar fans van NZXT maar ook Lian Li vind ik wel mooi, dus neig naar een controller van hun die werkt op usb. Fijn dat het dus wel mogelijk is :)
Kijk ook of je de software goed vind en of daar reviews van zijn, sommige software kan voor problemen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Die dikke brede stekker met dubbele ronde kabel eruit is van de USB3 aansluitingen in je behuizing (bij jouw case op de bovenkant).
Die dunne flatcable stekkertjes zijn van je aan/uit knop, resetknop, power-LED en HDD-led.

Een nieuwe behuizing aanschaffen heeft dus helemaal geen zin, want daar heb je precies dezelfde dikke, stugge USB3 stekkers voor de aansluiting van de extra USB3 poorten.
(neem aan dat je die immers ook gewoon wilt blijven gebruiken).

Ik zou in jouw geval dan veel eerder een nieuw moederbord kopen, waar die USB3 aansluiting op het moederbord op een andere locatie zit. (vaak zit die ook aan de zijkant, in plaats van aan de onderkant)

Kun je meteen een moederbord kiezen wat beter aansluit op de performance van je dure grafische kaart... want dat goedkope moederbord met die low-budget instap A320 chipset, en nog zonder VRM koeling op de CPU supplies vind ik een wat rare keuze om daar een videokaart van 700 euro in te stoppen...
Zo'n nieuw, higher-end moederbord kun je vinden in dezelfde prijsklasse dan de nieuwe behuizing die je voor ogen hebt, dus qua investering maakt dit weinig verschil uit...

Edit: Kun je ook meteen een moederbord kiezen waar wel RGB aansluitingen op zitten.. heb je dat gebrek ook meteen opgelost :)

[ Voor 5% gewijzigd door BrainCrash op 13-01-2025 15:56 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
Aanvulling:
Het moederbord wat je zégt dat je hebt (die ASUS Prime A320M-K), en waar je naar linkt, heeft slechts 2 RAM sloten.
Het daadwerkelijke moederbord wat je op je eigen foto laat zien heeft 4 RAM sloten.

Je hebt dus blijkbaar een ander moederbord dan wat je in je startpost vermeldt..
Het kan dus zijn dat mijn aanbeveling van hierboven maar gedeeltelijk relevant is.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
BrainCrash schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:01:
Aanvulling:
Het moederbord wat je zégt dat je hebt (die ASUS Prime A320M-K), en waar je naar linkt, heeft slechts 2 RAM sloten.
Het daadwerkelijke moederbord wat je op je eigen foto laat zien heeft 4 RAM sloten.

Je hebt dus blijkbaar een ander moederbord dan wat je in je startpost vermeldt..
Het kan dus zijn dat mijn aanbeveling van hierboven maar gedeeltelijk relevant is.
hm wat apart..

Ja ik zou idd een ander moederbord kunnen halen maar dan zou ik de overstap maken naar am5 en dan moet ik weer veeel meer upgraden.
Mijn cpu is een 5800x3d dus die voldoet ook prima. En om nou voor die stekker aansluiting een nieuwe am4 bord te gaan halen vind ik ook beetje overkill.
Mijn intentie is om een nieuwe pc te halen op moment dat gta6 uit gaat komen voor de pc. Tot die tijd moet deze pc het nog volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
fifanoob schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:23:
[...]
En om nou voor die stekker aansluiting een nieuwe am4 bord te gaan halen vind ik ook beetje overkill.
Tja.. is dat overkill?
Je overweegt wel om een nieuwe behuizing te gaan halen..
Nieuw AM4 moederbord kan even duur zijn als die behuizing, en is bijna evenveel werk qua ombouwwerkzaamheden.

Je zou overigens ook gewoon die dikke stekker met ronde kabels gewoon niet aan kunnen sluiten natuurlijk. Het enige wat je dan inlevert is dat je de USB poorten op de behuizing niet meer kunt gebruiken.. Is ook een optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
BrainCrash schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Tja.. is dat overkill?
Je overweegt wel om een nieuwe behuizing te gaan halen..
Nieuw AM4 moederbord kan even duur zijn als die behuizing, en is bijna evenveel werk qua ombouwwerkzaamheden.

Je zou overigens ook gewoon die dikke stekker met ronde kabels gewoon niet aan kunnen sluiten natuurlijk. Het enige wat je dan inlevert is dat je de USB poorten op de behuizing niet meer kunt gebruiken.. Is ook een optie natuurlijk.
Haha ja nieuwe behuizing wou ik al langer halen, heb kleine kast. Maar goede suggestie die kabel er gewoon uithalen. Gebruik die usb poort op de kast toch niet, gebruik die aan de achterkant wel.
En een nieuwe behuizing kan ik meenemen naar mijn nieuwe build over een tijdje.

Ik wil al een tijdje een NZXT h6 kast.
Op moment dat ik mijn nieuwe pc ga bouwen, compleet nieuw dus, dan komt die weer in die NZXT h6 kast, aangezien ik daar ook rgb etc in wil hebben. Mijn huidige setup stop ik dan weer terug in mijn oude behuizing en verkoop ik dan of geef ik aan mijn neefjes, ligt er een beetje aan wat de waarde nog is.
Maar een nieuwe moederbord voor betere features voelt niet echt goed aan. Mijn GPU werkt ook prima op dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dapper hoor, een 7900 XT op de uitvoering: BitFenix Formula Gold 550W Die voeding is daar niet voor geschikt. Er is 30A/360w beschikbaar terwijl een 7900 XT tot boven de 400w kan pieken. Nu zal er ook wat uit het PCIe slot getrokken worden wat van een andere 12v rail af komt maar erg close is het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Uszka op 13-01-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:29
Ga dan gelijk naar ATX ben je helemaal van het krappe gebeuren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Uszka schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:45:
Dapper hoor, een 7900 XT op de uitvoering: BitFenix Formula Gold 550W Die voeding is daar niet voor geschikt. Er is 30A/360w beschikbaar terwijl een 7900 XT tot boven de 400w kan pieken. Nu zal er ook wat uit het PCIe slot getrokken worden wat van een andere 12v rail af komt maar erg close is het wel.
De voeding is al vervangen voor een 850 NZXT.

uitvoering: NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart

Op advies van mede tweakers gekocht trouwens :)

[ Voor 14% gewijzigd door fifanoob op 13-01-2025 22:52 ]

Pagina: 1