Bestaande surround systeem uitbreiden met streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een manier om mijn huidige Denon 5.1 surround systeem iets uit te breiden. Dat ik ook muziek kan streamen zonder dat ik de televisie aan hoef te zetten.

Wat is je budget?
Ik denk dat dit redelijk simpel te regelen moet zijn voor minder dan 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Denon 5.1 surround set, ik maak gebruik van Spotify & Plex. De Optische ingang van de surround set is al in gebruik IVM de TV. Maar er zijn nog ander aansluitingen o.a. HDMI & componenten

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb verschillende dingen gevonden, maar dat zijn vooral de wat duurdere apparaten zoals de sonos bridge, dat lijkt me wat overdreven.
Chromecast Audio zou mooi zijn, maar die wordt niet meer gemaakt. En dit bied ook geen ondersteuning voor surround.

Weet iemand een simpele oplossing? Of iets DIY?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste antwoord (via DeJaapS op 13-01-2025 19:19)

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Ik zelf heb een oude chromecast V2 op een HDMI extractor met toslink uitgang of 3,5mm AUX aangesloten op een 25jaar oude Sony 5.1 receiver en dat werkt perfect met Spotify.
(Tendak-HDMI Audio Extractor stereo toslink uitgang)
totale kosten 20 euro. De Chromecast, een 5volt opladertje, usb/mini usb kabeltje en een toslink kabeltje had ik nog liggen.
Chromecast audio kan ook, maar zijn tegenwoordig wel collector items en worden MP aangeboden voor rond de 60-70 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39
HDMI gebruiken voor je tv, en op de optische ingang een WiiM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Spuuggoedkoop is gewoon BT ontvangertje achterop je huidge Denon steken : AUX ingang

ik heb op zolder zo'n ding om spotify te streamen via BT op mijn oude sony versterker voor tijdens het klussen.

https://www.tinytronics.n...jack-mh-m28-bluetooth-4.2

verloopkabel van 3,5 jack naar stereo RCA , stekkeradaptertje met usb kabeltje voor voeding en klaar.

Voordeel van deze is dat de witte adapter achterin een 220stekker zit op de versterker zelf, zodra ik de Sony inschakel dan krijgt de BT ontvanger stroom en is bereikbaar voor BT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvs8--e6F7GygVEve3kH3UArtxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR9wZNF22asOA7RdtNcVvHNV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Fraggert op 13-01-2025 12:33 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

en anders kom je op dit spul uit ...zijn echt heel veel soorten/merken en prijzen
https://www.hifiklubben.n...oth-receiver/argbt2mk2bk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Wiim Mini zit net onder de 100 euro...

https://www.wiimhome.com/wiimmini/overview

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Ik zelf heb een oude chromecast V2 op een HDMI extractor met toslink uitgang of 3,5mm AUX aangesloten op een 25jaar oude Sony 5.1 receiver en dat werkt perfect met Spotify.
(Tendak-HDMI Audio Extractor stereo toslink uitgang)
totale kosten 20 euro. De Chromecast, een 5volt opladertje, usb/mini usb kabeltje en een toslink kabeltje had ik nog liggen.
Chromecast audio kan ook, maar zijn tegenwoordig wel collector items en worden MP aangeboden voor rond de 60-70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:31
Iedereen dank voor de reacties.
BT wil ik liever niet. Elke keer opnieuw pairen vind ik nogal vervelend. Maar ik herinner me dat ik nog ergens een oude chromecast heb liggen. Die kan ik wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeJaapS schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:20:
Iedereen dank voor de reacties.
BT wil ik liever niet. Elke keer opnieuw pairen vind ik nogal vervelend. Maar ik herinner me dat ik nog ergens een oude chromecast heb liggen. Die kan ik wel proberen.
dat BT bordje van mij dat pairt gewoon automatisch hoor, zodra ik de versterker aan doe op zolder kan ik in de spotify het ontvangertje selecteren zonder dat ik ook maar iets aan pairing hoef te doen ;)

Pagina: 1