Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 11:56
Hello,

Met de EU wet dat je elk apparaat met USB-C zou moeten kunnen opladen vroeg ik mij af wat de beste USB-C opladers zijn in de huidige markt.

Wat hebben jullie of wat raden jullie aan om jullie smartphone, tablets en andere apparaten mee op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met je nickname heb je die info toch zelf?? ;)

Maar, even meedenkend: opladen is maar net wat je verwacht van je device, hoe snel deze vol mag/moet zijn en of er leuke dingen zoals "beveiliging" zijn ingebouwd? Ik heb bijvoorbeeld een S24U hier; maar die staat nergens op snelladen of iets dergelijks want hij ligt alleen in de nacht rustig aan een 15W-blokje op te laden.

Ik heb voor thuis meerdere 10W/15W blokjes liggen; op vakantie heb ik een 45W blokje in de tas zitten; zeker als ik op vliegveld of restaurant "even" sneller wil bijladen. Gewoon, generic spul.

/edit: ook mijn laptops hangen thuis/vakantie aan dezelfde blokjes vanwege dezelfde reden "ik heb geen haast" en/of ik hoef niet 20 devices tegelijk te laden.

Op review: Meer dan 50 powerbanks getest - Zelfs modellen die je laptop laden staat een goede achtergrond met termen en waarden; uiteindelijk geldt een gedeelte van die informatie ook voor "vaste laders".

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2025 11:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik gebruik momenteel deze het meest: uitvoering: Anker 737 Charger (GaNPrime 120W)
2x USB-C en 1x USB-A
Totaal vermogen 120W, kan 1 device maximaal 100W laden.
Mijn zwaarste gebruikers zijn meestal 45W of 65W.
Dus tablets, chromebooks, telefoons zijn allemaal goed te laden hiermee.

Het is een GaN lader, wat eigenlijk wel "een must" is bij dit soort vermogens

Edit:
Achter mijn bank in de woonkamer heb ik nog mijn allereerste USB-PD lader staan:
https://www.kickstarter.c...-120w-the-king-of-charger
3x USB-C en 3xUSB-A met een display per port die het huidige vermogen over de poort weergeeft :)

[ Voor 23% gewijzigd door GarBaGe op 13-01-2025 12:12 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ook hier zwerven 45W blokjes in huis en in de tas. Worden overal voor gebruikt. HP of Lenovo, zaten bij laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:29
De vraagstelling is wat mager.

Daarvan afgezien, lijkt me dit wel een leuk review-topic voor een frontpage artikel. Vergelijking van de meest gangbare 65w of 100w PD chargers bijvoorbeeld. Formaat, snelheid, temperatuur etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 16:25

WCA

Er zijn weinig hele spannende dingen waar je als consument een USB-C voeding aan kan beoordelen, en de eigenschappen in data te vangen.

Functioneel doen ze allemaal ongeveer hetzelfde, en of ie lang meegaat is slecht/niet te meten. (Je kan teardowns enzo kijken, en een schatting maken, maar dat zegt de meeste mensen dan weer niets)

Zuinigheid/efficientie boeit de meeste mensen ook niet, dat gaat om eurocenten verschil per jaar, hooguit.

Dus wat blijft er dan over?

- Aantal poorten
- Max laadvermogen
- Merkperceptie

Daar is geen review voor nodig.

Gevolg? Niet-expert reviews zijn nutteloos, en expert reviews zijn alleen interessant voor hobbyisten of andere experts.

Conclusie: koop iets van een fatsoenlijk merk met de juiste specs, en je hebt waarschijnlijk altijd wel een product te pakken waar je tevreden mee gaat zijn. Beetje gerenommeerd merk zal niet snel iets maken wat écht slecht is, en als er wel bespaard wordt zijn dat dingen die je niet direct zal merken aan hoe het ding in de praktijk presteert.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is wel een hele magere topicstart. Begin eens met het zoeken van producten (eventueel in de Pricewatch) en het lezen van reviews. Als je dan nog specifieke vragen hebt kunnen we je daarmee helpen, maar wij gaan het niet allemaal voor jou uitzoeken. DIt topic gaat daarom dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.