Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsJustNickDev
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-06 16:41
**Ik zoek een?**
Ik ben op zoek naar een M.2 PCIe-kaart voor de HP DL360 G9, bij voorkeur met 4 M.2-slotjes. Ik wil de kaart gebruiken om M.2 SSD's te installeren en de prestaties van mijn server te verbeteren. Aangezien de DL360 G9 de PCIe-lijnen beperkt, wil ik een kaart die het beste werkt met deze beperking, zonder de prestaties te verminderen.

**Wat is je budget?**
Mijn budget ligt rond de 150-300 euro, afhankelijk van de functies en prestaties van de M.2 PCIe-kaart.

**Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?**
Ik heb geen specifieke merkvoorkeur, maar ik ben op zoek naar een betrouwbare en goed presterende kaart die goed samenwerkt met de HP DL360 G9. De kaart moet in staat zijn om de M.2 SSD's efficiënt aan te sturen, ondanks de beperking van maximaal x16 PCIe-snelheid die kan worden opgesplitst in 2 x8 slots door de oude BIOS.

**Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.**
Het product wordt gebruikt in een HP DL360 G9-server die momenteel draait met een oudere BIOS, wat betekent dat de PCIe-lijnen niet verder dan 2x x8 gesplitst kunnen worden. De server wordt gebruikt voor enterprise-omgevingen, en ik wil de prestaties verbeteren door gebruik te maken van M.2 SSD's, maar ik moet rekening houden met de beperkingen van het systeem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M.2 SSD maar welke bus/protocol wil je babbelen?

Er is bijvoorbeeld 878783-B21 te vinden en die kan 2x M.2 SATA keyouts huisvesten. En volgens mij, zolang je er niet van wil booten, kan je letterlijk elke "generic" expansion-card aanschaffen maar ik weet even niet of je al merken / uitvoeringen als voorkeur op je shortlist had staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsJustNickDev
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-06 16:41
MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:31:
M.2 SSD maar welke bus/protocol wil je babbelen?

Er is bijvoorbeeld 878783-B21 te vinden en die kan 2x M.2 SATA keyouts huisvesten. En volgens mij, zolang je er niet van wil booten, kan je letterlijk elke "generic" expansion-card aanschaffen maar ik weet even niet of je al merken / uitvoeringen als voorkeur op je shortlist had staan?
Ik ben specifiek op zoek naar een NVMe PCIe M.2-kaart voor mijn HP DL360 G9. Hoewel er bijvoorbeeld de 878783-B21 bestaat, die 2x M.2 SATA-sloten biedt, wil ik graag overstappen naar NVMe voor de hogere snelheden en betere prestaties. Aangezien ik niet van de SSD's hoef te booten, ben ik op zoek naar een generieke uitbreidingskaart die NVMe ondersteunt en meerdere M.2-sloten biedt.

Ik heb geen specifieke voorkeur voor merken, zolang de kaart goed werkt met mijn server en de PCIe-lijnbeperkingen van de DL360 G9 (maximaal 2x x8 door de BIOS) niet te veel invloed hebben op de snelheid. Als iemand suggesties heeft voor generieke kaarten die meerdere NVMe SSD's ondersteunen (bijvoorbeeld 2 of 4 M.2 sloten), hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
De server wordt gebruikt voor enterprise omgevingen, maar de hardware is sinds 2023 end of service life.
Als 't echt een enterprise omgeving betreft, dan is het eerder tijd voor vervanging dan uitbreiding.