CPU gepre-orderd, winkel weet geen levertijd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookii
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-06 14:49
Dag Tweakers,

In November een 9800X3D besteld bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en nog geen updates voor ontvangen.

Ik besluit te bellen en leer dat ze meer voorraad hadden verwacht van AMD dan daadwerkelijk het geval was. Mijn plaats in de bestellingen is niet duidelijk, maar de persoon aan de telefoon heeft het over 16k+ bestellingen. Great.

Nu vraag ik me af of dit normaal is? Dat men geen idee heeft hoeveel voorraad er aan zit te komen en de bestellingen maar laat binnenrollen.

Ben ik ongeduldig of klopt mijn gevoel dat ik deze cpu nooit ga zien?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2025 09:36 . Reden: Naam winkel in mo-tags gezet conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de winkel in mo-tags gezet en een aantal reacties verwijderd.

Algemene discussie over een bepaalde webwinkel hoort niet in een geschillentopic thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Ik heb dezelfde ervaring gehad, en gelijk het product elders besteld (Brio 4K webcam in het begin van de corona periode). Ben een half jaar later gebeld of het nog geleverd moest worden, de prijzen waren door het dak gegaan dus ik heb mijn originele order gewoon door laten gaan.

Dus je zou de order kunnen laten staan en nog even afwachten, of annuleren en elders kijken.

Sindsdien staan ze weggefiltert in mijn pricewatch, wil er niets meer mee te maken hebbben.

[ Voor 12% gewijzigd door Cereal op 13-01-2025 09:39 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Heb je de reviews van die webshop gelezen? Zijn regelmatig onderwerp van gesprek geweest in het verleden.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookii
Family Guy schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:39:
Heb je de reviews van die webshop gelezen? Zijn regelmatig onderwerp van gesprek geweest in het verleden.
Nee. Het wordt nu duidelijk dat ik dat wel had moeten doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Rookii schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Nee. Het wordt nu duidelijk dat ik dat wel had moeten doen.
Altijd doen. Telkens opnieuw. Ik betaal liever een paar tientjes meer voor het vertrouwen dat het goed loopt, ook met service, dan met zo'n partij zaken te doen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Belangrijk is dat je bedenktermijn volgens WKOA pas in gaat op het moment dat het product geleverd is, je kunt nu dus zonder enige problemen de koop ontbinden en je geld terugvorderen.
Aan de andere kant is de winkel wél verplicht te leveren binnen de verwachte levertijd, maar meer dan ontbinden kun je helaas niet bij het niet nakomen daarvan.
Dus ik zou nu ontbinden en je geld ergens anders uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Rookii schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:30:
Ben ik ongeduldig of klopt mijn gevoel dat ik deze cpu nooit ga zien?
Als je nog niet betaald hebt; gewoon bestelling laten staan. De kans op levering is zeeeer klein bij de betreffende winkel, maar zonde om het mis te lopen (en bij een eventuele levering kan je altijd gebruik maken van koop op afstand en je aankoop bedrag terug krijgen).

Heb je al wel betaald:
- zie hierboven, met het risico dat als de shop bijvoorbeeld failliet gaat je je geld kwijt bent
- kan je het geld missen dan kan je de order open laten, maar ga er vanuit dat het niet geleverd wordt of dat je ergens dit jaar je geld retour krijgt onder het mom 'niet leverbaar'

Persoonlijk zou ik bij een betaling het geld terug willen hebben, zeker bij die winkel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rookii
Ik ga de bestelling annuleren. Na alle rommelige interacties en de reacties hierop, begin ik een beetje de kriebels te krijgen van deze webshop. Erg bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Tsja, het is een relatief nieuw product en AMD heeft niet de capaciteit om de hoge piek in vraag bij de introductie in één keer weg te werken.
Kijk ook even in [AMD AM5] Levertijden & Prijzen
Daar wordt je ook een stuk wijzer van.

Ik weet niet voor welke prijs je besteld hebt, maar mocht dat de adviesprijs zijn, dan denk ik wel te weten wat er speelt. De inkoopprijs ging snel na de introductie omhoog. Gevolg kan zijn dat de inkoop boven de verkoopprijs van jouw offerte ligt. Men levert (stiekem) liever de orders met de hoge verkoopprijs, dan de eerste orders voor de lagere (advies)prijs. En men wacht tot de order weer met een positieve marge geleverend kan worden. Of dat de klant er vanaf ziet.

Wat betreft plaatsen in wachtrijen, dat zou ik als winkel ook een beetje voor mezelf houden. Anders belt iedereen om de dag opnieuw om z'n plekje op de lijst te achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Zie modbreak hierboven.

[ Voor 69% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookii
PROnline schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:41:

Ik weet niet voor welke prijs je besteld hebt, maar mocht dat de adviesprijs zijn, dan denk ik wel te weten wat er speelt. De inkoopprijs ging snel na de introductie omhoog. Gevolg kan zijn dat de inkoop boven de verkoopprijs van jouw offerte ligt. Men levert (stiekem) liever de orders met de hoge verkoopprijs, dan de eerste orders voor de lagere (advies)prijs. En men wacht tot de order weer met een positieve marge geleverend kan worden. Of dat de klant er vanaf ziet.
Het was inderdaad de adviesprijs. Ik had al zo'n vermoeden dat dit misschien de insteek zou zijn. Nare praktijken maar goed. Iets wat ik zal moeten accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Rookii schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:26:
[...]
Het was inderdaad de adviesprijs. Ik had al zo'n vermoeden dat dit misschien de insteek zou zijn. Nare praktijken maar goed. Iets wat ik zal moeten accepteren.
Dit is inderdaad hoe ze vaak werken daar. Je zult je 9800X3D dan ook alleen maar krijgen als de inkoopprijzen weer gaan dalen. En dan kun je hem bij elk ander bedrijf ook goedkoper krijgen. Wettelijk mag dit niet, maar er is weinig dat je er aan kunt doen. Order annuleren dus en niet meer daar bestellen, dit gebeurt te vaak om niet bewust te zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb ook de titel aangepast, zodat deze minder clickbaiterig over komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
*knip* Dit is niet de plek voor shopreviews

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Laatst online: 10-09 17:08
Op dit moment is de 9800x3d bij alle leveranciers die wij kennen niet leverbaar. Dus dat deze webshop niet kan leveren, mag je voor waarheid aannemen. Ook is het op dit moment niet bekend wanneer hij leverbaar gaat zijn.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
dropdeath schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:18:
Op dit moment is de 9800x3d bij alle leveranciers die wij kennen niet leverbaar. Dus dat deze webshop niet kan leveren, mag je voor waarheid aannemen. Ook is het op dit moment niet bekend wanneer hij leverbaar gaat zijn.
Het probleem is dat deze webshop dus aangaf dat ze hem op voorraad hadden en hem dan zonder enige mededeling niet leveren. Dat ie nu niet leverbaar is lijkt me logisch, dat ding is overal uitverkocht of alleen maar heel duur te krijgen. Maar dan moeten ze dus niet bij bestelling aangeven dat je hem binnen een paar dagen in huis zal hebben.

Daarbij al 16k bestellingen hebben en dit gewoon door laten lopen terwijl ze weten dat ie voorlopig niet leverbaar is, is gewoon asociaal en slecht. Hij staat ook pas sinds een paar dagen op meer dan 4 weken levertijd.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
redwing schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Het probleem is dat deze webshop dus aangaf dat ze hem op voorraad hadden en hem dan zonder enige mededeling niet leveren. Dat ie nu niet leverbaar is lijkt me logisch, dat ding is overal uitverkocht of alleen maar heel duur te krijgen. Maar dan moeten ze dus niet bij bestelling aangeven dat je hem binnen een paar dagen in huis zal hebben.

Daarbij al 16k bestellingen hebben en dit gewoon door laten lopen terwijl ze weten dat ie voorlopig niet leverbaar is, is gewoon asociaal en slecht. Hij staat ook pas sinds een paar dagen op meer dan 4 weken levertijd.
Dit is exact wat ik schreef in mijn bovenstaande bericht dat als stopreview is aangemerkt. Ik vind het een stel laaielichters. Ze geven aan binnen 24 uur te kunnen leveren maar doen dat vervolgens niet. Dat vind ik gewoon oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
*knip* Dit is niet de plek voor shopreviews

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2025 12:22 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Annuleren en bestellen bij een winkel die wel direct uit voorraad kan leveren. Deze winkel waar de preorder staat, staat al jaren slecht bekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Tyrian op 14-01-2025 13:29 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Plaats vooral een shopreview hier op tweakers zou ik zeggen.
Hoe meer mensen dat doen hoe groter de kans is dat er niemand meer besteld en Tweakers er ook geen geld meer aan verdiend, want dat is uiteindelijk de enige echte reden dat ze nog steeds ondanks hun smerige praktijken in de pricewatch staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 14-01-2025 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien TS al heeft aangegeven dat die zijn product gaat annuleren en het hier alleen maar offtopic verder gaat over van alles en niets, doe ik dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.