Toon posts:

Leadtek Gef. 3 met det. 4 trager?!?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Leadtek Geforce 3.

Ik haalde met 12.90 drivers 5375 punten in 3dmark 2001.
Ik haal met 21.81 maar 4400 punten...

Net zover overgeclockt, geen andere programma's op de achtergrond lopen en de enige verandering aan mijn compu zijn dus die drivers...

Wat vergeet ik :?

Verwijderd

Raar... blijf dan de Det3 gebruiken he... Of staat FSAA misschien per ongeluk aan?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nix denk ik :) misschien zijn je geforce tweak opties gereset na installatie van de nieuwe drivers? anders vrolijk teruggaan naar de vorige versie ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, FSAA staat uit.

En verdere tweaks dan overklokken gebruikte ik hiervoor ook al niet....

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb nergens last van... niet sneller en niet langzamer... :?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Bij mij zijn ze wel degelijk sneller. Maar geen idee. Wat je eraan kan doen. Ps heb een Elsa(zwarte)..

| I've got permission to color outside the lines |

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
Bij mij is score gewoon zelfde gebrleven :?
Alleen quake vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Even zitten testen met 12.90 en 21.81 drivers.

Het gaat dus vooral fout bij b.v. de vertex shader (die poppetjes die door mekaar wandelen en mekaar afschieten).

MEt de 12.90 gaat dit soepel, snel en mooi.

Met de 21.81 lijkt het wel of ie maar iets van 3 of 4 fps haalt...?

Echt schok men dan liggen er weer 6 plat...?

En ook de instellingen van alles staan precies hetzelfde volgens mij. (Eigenlijk gewoon standaard)

Misschien toch nog wat kinderziektes van de det. 4?

Verwijderd

Detonator4 drivers zijn alleen maar sneller bij "bepaald gebruik" van de kaart. Het is correct dat sommige benchmarks langzamer zijn (zelf ondervonden), maar omdat andere drivergedeeltes zoveel beter zijn, lijkt met bijvoorbeeld 3dmark2001 de performancewinst toch heel behoorlijk, terwijl in de praktijk het resultaat wel eens negatief zou kunnen zijn. Kijk voor de grap nog maar eens naar mijn 3dmark2001 scores, sommige tests veel beter, andere echter slechter, terwijl de setup behalve de drivers exact hetzelfde was.

12.90: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1429345

21.81: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1566007

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
Op vrijdag 14 september 2001 20:12 schreef suffedukkel het volgende:
Even zitten testen met 12.90 en 21.81 drivers.

Het gaat dus vooral fout bij b.v. de vertex shader (die poppetjes die door mekaar wandelen en mekaar afschieten).

MEt de 12.90 gaat dit soepel, snel en mooi.

Met de 21.81 lijkt het wel of ie maar iets van 3 of 4 fps haalt...?

Echt schok men dan liggen er weer 6 plat...?

En ook de instellingen van alles staan precies hetzelfde volgens mij. (Eigenlijk gewoon standaard)

Misschien toch nog wat kinderziektes van de det. 4?
Inderdaad dat gevoel had ik ook al.
Snap niet dat sommige over de 8000 komen en ik maar bij 5600 blijf zitten (wel alles niet overgeclockt)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Op vrijdag 14 september 2001 22:35 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Inderdaad dat gevoel had ik ook al.
Snap niet dat sommige over de 8000 komen en ik maar bij 5600 blijf zitten (wel alles niet overgeclockt)
Met hetzelfde systeem haal ik de 7000 puntjes. Hoe dat kan snap ik ook niet. Ik heb altijd het idee dat 3DMark het niet echt goed doet als je copmus wilt vergelijken. Dus ik gebruik het alleen maar om te kijken ofdat die het beter doet met me eigen bak. Dat zou als het goed is wel een goede test zijn ofdat het systeem goed loopt of niet en beter zou kunnen lopen.. Maar verder BOEIEH... 3DMark is geen spel. En wie een pc koopt voor een 3DMark score is toch wel redelijk gaar bezig.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Als ik jullie was zou ik voor de zekerheid met Detonator Destroyer ( http://www.guru3d.com/ ) eerst ff zeker weten dat alle ouwe detonaters weg zijn, en dan de nieuwe installen

Verwijderd

jullie doen toch echt iets fout, je hoort met een GF3 en de nieuwe drivers toch zo'n 800 punten meer te halen(12.90/21.80).

ik zelf ging van 6700 naar 7726 >:)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een geforce 2 gts en mijn score was ook spontaan een stuk minder :( .
Ik de via 4 in 1 drivers + detonator 4 drivers weggehaald, opnieuw geinstalleerd en spontaan deed alles het weer zoals het hoort :z .

Misschien heb je er wat aan...

Verwijderd

Ik denk dat NVIDIA de nieuwe detonators zo heeft gemaakt dat vooral veel 3DMark scores omhoog gaan, gewoon omdat ze weten dat iedereen daarover altijd mee loopt te ouwehoeren en zo het idee te geven dat de nieuwe drivers echt goed zijn.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zaterdag 15 september 2001 09:03 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik denk dat NVIDIA de nieuwe detonators zo heeft gemaakt dat vooral veel 3DMark scores omhoog gaan, gewoon omdat ze weten dat iedereen daarover altijd mee loopt te ouwehoeren en zo het idee te geven dat de nieuwe drivers echt goed zijn.
Ehm, das dus echt gelul wat jij nu zegt , over het algemeen, zeker als je een gf3 hebt ga je er op vooruit...., maar natuurlijk niet iedereen omdat elk systeem anders is, dit is ook waarschijnlijk de reden dat ie uitgesteld is, dat op sommige systemen het toch nog niet helemaal goed gaat icm verschillende drivers/os/hardware.

Ik ben met deze driver zeer vooruit gegaan ook in Q3 etc, hoe zwaarder(video) het is hoe meer ik vooruit ben gegaan, m.a.w de video kaart heeft een enorme boost gehad , in q3 timedemo 1 haal ik 112 fps (1600/1200, 32 bit max setting), eerst haalde ik volgens mij iets van 80, ook gekke benchmarks zoals treemark/nature van 3dm, etc zijn 30-50% beter..

Verwijderd

Hey ik had hetzelfde probleem... Bij mij ging ie bij de nature en de vertex shader (met die ventjes) erg traag... Terwijl ie aangaf dat ie (bij de nature test) nog rustig op 20 fps draaide.

Ik ben naar de BIOS-setup gegaan en heb daar de AGP Aperture size ingesteld op 128 (was 64). Nu gaat het vloeiend en haal ik zo'n 30 fps in de nature test. Als ik de Aperture size op iets anders dan 128 zet (zoals 256) dan doet ie het weer niet goed...

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 11:19 schreef Carel het volgende:

[..]

raki raki raki
???

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zaterdag 15 september 2001 12:11 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

???
?????????????????????????????????????

Verwijderd

Topicstarter
Haha!!!

Zie je wel, de gouden tip komt hier altijd vanzelf!

Alle tips stuk voor stuk uitgeprobeerd, en inderdaad, het verhogen van mijn AGP aperture size van 64 naar 128 Mb hielp behoorlijk.

Alles loopt nu weer vloeiend en mijn 3dmark2001 score is er met 500 punten op vooruit gegaan.

ThX Guys!!!
Pagina: 1