Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlar
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-01 08:53
Goedemorgen,

Ik heb een Dell Wyse 3040 (HFG0LJ2) waar ik Debian op wil zetten. Daarvoor gebruik ik - op andere devices - al jaren een USB met Debian er op geflasht. Echter, in het bootmenu wordt de USB niet genoemd. In de BIOS (v1.25) van de Wyse 3040 staat secure boot uit, staan de opties voor USB aan en ik heb fastboot op alle drie de opties (minimal, thorough, auto) gehad. Zonder resultaat.

Weet iemand hoe ik in de BIOS v1.25 van Dell voor de Wyse 3040 een USB toevoeg aan de Boot sequence?

Extra noot:
In het proberen het probleem op te lossen, las ik op een forum een handleiding waarbij ik een Data wipe moest uitvoeren. Dat had ik beter niet kunnen doen want ik krijg nu helemaal geen bootmenu meer. Aldus dit artikel moet ik een MBR-herstel uitvoeren. Ook daarvoor zal de USB herkend moeten worden. Dus eerst maar de USB-boot toevoegen en dan kan ik hopelijk Debian direct installeren op de eMMC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
Wat ik lees heeft de laatste bios versie geen ondersteuning meer voor legacy/mbr mode dus kan je alleen starten vanaf UEFI media.

Google: Wyse 3040 Legacy Boot
ParkyTowers: Wyse 3040 Firmware