Windows programma

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daslan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 16:51
Ik wil graag een oude programma die niet meer te verkrijgen is zonder KvK op mijn computer (werkend klonen) zodat ik het kan hergebruiken op een nieuwe computer. Dit houdt in dat ik een volledige werkende kopie moet maken van dat programma.

Er zijn hier tools voor maar ik heb dat nooit gedaan, iemand ervaring er mee en wat raad je aan?

- Ervaring met application packaging tools?; zoals cameyo en portableapps (of kan dit makkelijker?)

- Mijn laatste optie is een volledige klone naar de nieuwe pc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Ik zou gewoon de gehele drive klonen, in je nieuwe PC zetten en daarvandaan verder gaan. Daarbij ga ik er even van uit dat je dezelfde Windows versie op oud en nieuw hebt staan of gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daslan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:54:
[...]

- Mijn laatste optie is een volledige klone van de oude naar de nieuwe PC.
Je kunt ook de PC klonen naar een Virtual Machine zodat je hem daarin kunt draaien op de nieuwe PC. Dan heb je op de nieuwe PC in ieder geval een schone installatie op de nieuwe PC.

Sowieso is het testen in een VM handig om, stapsgewijs, het programma in een nieuwe omgeving werkend te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 13-01-2025 11:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

DataGhost

iPL dev

Het zou heel erg helpen als je zegt om welke software het gaat. Zeker als het iets is wat schijnbaar alleen maar zakelijk te krijgen is heb je er waarschijnlijk een licentie voor nodig en de kans is groot dat die niet zomaar geldig is op je andere computer. Dan kan je proberen te klonen maar dan is toch de kans aanwezig dat het niet gaat werken.

Dit staat verder nog los van de overige implicaties van dat de licentie wellicht niet meer geldig is op de nieuwe computer of zelfs al op je huidige computer, aangezien je zegt dat je het niet meer kan verkrijgen omdat je geen KvK-inschrijving meer hebt. In dat geval ben je bezig met het omzeilen van de licentiebeperkingen en ehh, ja, dat mag dus niet echt, en afhankelijk van de software kan het ook nog eens financiële en/of juridische gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daslan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 16:51
DataGhost schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:17:
Het zou heel erg helpen als je zegt om welke software het gaat. Zeker als het iets is wat schijnbaar alleen maar zakelijk te krijgen is heb je er waarschijnlijk een licentie voor nodig en de kans is groot dat die niet zomaar geldig is op je andere computer. Dan kan je proberen te klonen maar dan is toch de kans aanwezig dat het niet gaat werken.

Dit staat verder nog los van de overige implicaties van dat de licentie wellicht niet meer geldig is op de nieuwe computer of zelfs al op je huidige computer, aangezien je zegt dat je het niet meer kan verkrijgen omdat je geen KvK-inschrijving meer hebt. In dat geval ben je bezig met het omzeilen van de licentiebeperkingen en ehh, ja, dat mag dus niet echt, en afhankelijk van de software kan het ook nog eens financiële en/of juridische gevolgen hebben.
Het is een stuk software waarbij ik op basis van kentekens auto onderdelen kan bestellen en inzien. Ik heb hiervoor een account en die is al jaren niet ingetrokken :). Ik ga toch voor een disk clone en dat overzetten naar de nieuwe pc!

[ Voor 20% gewijzigd door Daslan op 13-01-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Gezien je nu geen KvK meer hebt (?) lijk je dit programma niet te mogen gebruiken. Dit topic kunnen we dan helaas niet toestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.