Toon posts:

[Linux(Debian)] dpkg werkt niet -> ldconfig kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
upgraden van mijn libc6 is misgegaan.. nu kan ik niets meer installeren via dpkg, omdat ldconfig kwijt is...

weet iemand hoe ik ldconfig opnieuw kan make-n of hoe ik mijn oude libc6 op een andere manier kan compilen dan via dpkg?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30
ik weet niet of dit je helpt, maar je zou naar ftp.gnu.org/gnu/glibc kunnen gaan en daar een .tar.gz downloaden (glibc-2.2.4.tar.gz) en die proberen te make-en en make-install-len. Succes!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 14 september 2001 19:02 schreef bronneman het volgende:
upgraden van mijn libc6 is misgegaan.. nu kan ik niets meer installeren via dpkg, omdat ldconfig kwijt is...

weet iemand hoe ik ldconfig opnieuw kan make-n of hoe ik mijn oude libc6 op een andere manier kan compilen dan via dpkg?
Opnieuw woody installeren ben ik bang, aangezien je ldconfig nodig hebt, om libs te registreren, zit je volgens mij in een viseuse cirkel..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 08:00
ik heb hetzelfde probleem gehad,
werkwijze oplossing:
zoek een ander debian systeem en kopieer de bestanden ldconfig en nog een (je krijgt de foutmelding vanzelf...)

en dan moet je even van de site de 'oude' libc6-nogwat.deb downloaden
en met dpkg -i installen

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.. dit laatste ga ik effe proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Vlabakje.. heb jij toevallig een ldconfig die je aan mij zou kunnen mailen (ik ken namelijk eigenlijk niemand anders die debian draait)
Pagina: 1