Welke oplossing(srichting) voor een "mancave"?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-05 15:52
Hi, wij hebben een "mancave" in de tuin staan... een houten hutje van 6x4m. We gebruiken dit om gezellig te zitten met vrienden, maar ook voor feestjes. Zodoende ben ik op zoek naar een (betere) audio set die beide soorten gebruik prima aankan: bij laag volume moet het gewoon goed klinken, maar als bij feestjes het volume eens flink open wordt gedraaid wil ik toch ook wel graag een "dik" geluid hebben.

Mijn huidige set bestaat uit een Crown versterker (XLS202), een setje Hans Deutsch luidsprekers een setje JBL subjes. Daarnaast heb ik momenteel een EQ en een Ultrafex II (als exciter) in het signaalpad zitten. Omwille ruimte, inrichting, bekabeling en WAF zit ik een beetje vast aan de inrichting zoals die nu is: de speakers hangen aan het plafond en een andere set kan niet veel groter dan hetgeen we nu hebben (60cm breed / hoog). Hetzeflde geldt voor de sub, die mag niet veel groter worden dan 50x50xhoogte (niet relevant).

Ik ben al een tijdje aan het proberen geweest met allerhande speakers (heb van alles wat rondslingeren kunnen lenen) maar het is nooit goed. Ik twijfel ook: zoek ik iets in de sferen van PA? Of zoek ik beter naar hifi-materiaal met voldoende reserve? 24m2 / 60m3 met geluid vullen moet ook weer niet zo spannend zijn, zo zou je denken.

Ik heb al eens overwogen om 2 JBL partyboxen op te hangen, maar daar wil ik toch niet aan. Niet dat ik die zo mooi vind klinken, maar ze passen wel goed in feestsfeer. Setje 802's met een compact sub erbij (los van het feit dat ik niet bepaald een Bose-liefhebber ben)? Of toch heel iets anders?

Wie heeft er tips v.w.b de setup van speakers, evt. een sub alsook de andere apparatuur? Mijn budget is tamelijk gering, maar goed, er staat genoeg spul op Marktplaats. Gezien het niet in de woonkamer staat hoeft het allemaal niet krasvrij te zijn :). Thx!