Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibbs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 10:30
Goedenavond,

Sinds 15 december merk ik dat het navigeren via android auto (OnePlus 10T met kabel) steeds verder achter gaat lopen op het scherm. Hiermee bedoel ik dat ik bijvoorbeeld al bij een kruising of afslag ben en het scherm een paar honderd meter achter loopt. Hoe langer ik rij hoe meer deze achter gaat lopen. Als ik de gesproken navigatie aanwijzingen aan zet zijn deze wel op tijd. Dus als deze zegt over 500 meter links, dan is het beeld nog 800 meter links. Ik heb android auto op de telefoon al gereset en cache geleegd, scherm van de auto al gereset naar fabrieksinstellingen, maar helaas niets werkt. Navigatie app maakt niet uit, Flitsmeister, Google maps, Tomtom amigo.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit is op te lossen?

Beste antwoord (via rens-br op 22-01-2025 11:20)

• Gibbs
Afgelopen weekend mijn telefoon gereset. Vanochtend de navigatie eens aangezet naar het werk. Alles werkt weer naar behoren. Welke setting dit nu veroorzaakt heeft geen idee, ben ook bang dat ik hier niet meer achter ga komen. In ieder geval goed in de gaten houden als ik wat aanpas.
Iedereen bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:41
welk systeem heb je in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:15
Lijkt erop dat de klok van je auto niet synchroon loopt met je mobiel... Dan krijg je dit soort verschijnselen, maar dat is iets dat je eigenlijk niet meer ziet ... (60 hz klok van 55 hz klok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
99ruud99 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:55:
Lijkt erop dat de klok van je auto niet synchroon loopt met je mobiel... Dan krijg je dit soort verschijnselen, maar dat is iets dat je eigenlijk niet meer ziet ... (60 hz klok van 55 hz klok)
oh ja.. en op 15 december is dat plotseling verandert.. hoe past dat in het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:15
Geen idee :) bovendien is dit iets van voor Android auto veel voorkomt, maar het verschijnsel is wel gelijk - langzaamaan bouwen de milliseconden zich op, telkens vanaf het moment van connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Je hebt een chinese smartphone
ik zou die eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen
en het dan proberen

die zitten vaak vol met malicious content
kan best dat 1 van de updates dit veroorzaakt of het e.a. via chinese proxies loopt wat vertraging veroorzaakt waar android auto vervolgens op wacht

je kan het ook verij makkelijk testen
door er een nederlands merk smartphone aan te hangen bijv een fairphone

als het dan meteen wel goed werkt weet je in welk apparaat je het probleem moet zoeken

[ Voor 60% gewijzigd door boyette op 12-01-2025 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibbs
boyette schreef op zondag 12 januari 2025 @ 01:01:
en het dan proberen

kan best dat 1 van de updates dit veroorzaakt of het e.a. via chinese proxies loopt wat vertraging veroorzaakt waar android auto vervolgens op wacht

als het dan meteen wel goed werkt weet je in welk apparaat je het probleem moet zoeken
Dat is een goed idee, heb nu even geen andere telefoon, maar kan op mijn werk wel een telefoon lenen. Als dat wel goed werkt zal ik mijn telefoon eens resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibbs
99ruud99 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:55:
Zou het geluid dan ook niet vertraagd moeten worden? Lijkt mij dat dat niet alleen het beeld beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibbs
boyette schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:55:
welk systeem heb je in je auto?
Uhm.. geen idee, het is een Renault Clio (2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33
Hele andere denkrichting, verbreek Android Auto en navigeer alleen op de telefoon (wel auto rijden vanwege vergelijkbare snelheid).
Gaat dat wel goed? Zo niet zit het probleem niet in AA, maar in je telefoon GPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gibbs
swhnld schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:16:
Hele andere denkrichting, verbreek Android Auto en navigeer alleen op de telefoon (wel auto rijden vanwege vergelijkbare snelheid).
Gaat dat wel goed? Zo niet zit het probleem niet in AA, maar in je telefoon GPS.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd en dat werkt goed. Maar ook met AA blijft het geluid wel goed lopen exact waar ik ben. Het is alleen het beeld. Dus GPS lijkt goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gibbs
boyette schreef op zondag 12 januari 2025 @ 01:01:
en het dan proberen

Ik heb een fairphone 5 aangesloten, en hier werkt AA goed op, geen vertraging in navigatie. Komend weekend zal ik mijn telefoon eens volledig resetten. Bedankt voor de tip. Word vervolgd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gibbs
Afgelopen weekend mijn telefoon gereset. Vanochtend de navigatie eens aangezet naar het werk. Alles werkt weer naar behoren. Welke setting dit nu veroorzaakt heeft geen idee, ben ook bang dat ik hier niet meer achter ga komen. In ieder geval goed in de gaten houden als ik wat aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Gibbs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:08:
Koop de volgende keer een Fairphone bijv

Dit probleem gaat bij je huidige Chinese telefoon weer terug komen later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:31
Ik heb het omgekeerde.
Google maps in Android auto loopt een beetje te ver voorop. Heel irritant dat hij bij elke afslag herberekend omdat maps denkt dat ik er al voorbij ben terwijl ik er in werkelijkheid nog niet ben..
Kalibreren in Google maps help niet 😔
Andere apps zoals Waze of TomTom lopen wel goed.
Btw, ik heb een nothing Phone 2

[ Voor 12% gewijzigd door Valdourian op 24-01-2025 09:13 ]

Pagina: 1