Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert497
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-01 20:39
Voor internet op mijn desktop gebruik ik een Fritzbox Powerline ethernet adapter. Hier zit een groene Powerline, LAN en Power lamp op. Alleen de Powerline lamp begint vaak groen en langzaam te knipperen, waarna mijn internet uitvalt totdat ik mijn pc opnieuw opstart. Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen?

Het gaat zoals de titel zegt om de FRITZ!Powerline 510E ethernet adapter. Vaak gebeurt het wanneer ik online games speel, maar het gebeurde ook terwijl ik dit aan het typen was en verder niks bijzonders open heb staan.

Mijn pc loopt op Windows 11 Pro als dat iets uitmaakt. Mijn router is de FRITZ!box 5490. De adapter op mijn router heeft de versie: 1.5.0.2-21, terwijl die in mijn computer versie 1.5.0.2-24 heeft. Verder hebben we nog een andere FRITZ!Powerline 510E ethernet adapter ergens anders in het huis. Alleen geeft de FRITZ!Powerline computer app 9/10 keer aan dat deze niet in het netwerk zit.

Wat ik al geprobeerd heb is om mijn router aan en uit te zetten en ook de beide Powerline adapters uit het stopcontact te halen en bij de adapter in mijn PC heb ik ook de kabel erin gehaald en eruit gehaald. Verder heb ik ook mijn netwerkprofiel veranderd van privé naar openbaar mocht dat iets uitmaken.

Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven en zou iemand me kunnen helpen met het vinden van een oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Prive naar openbaar zorgt alleen voor meer problemen, want dan blokkeert windows firewall veel meer verbindingen. Dat mag je gerust op privé laten staan.

Ook al geprobeerd de powerlines te resetten en opnieuw te pairen?

Hoe zit de elektra in jouw huis in elkaar? Niet stiekem meerdere fasen waarvan een van de Powerline adapters op een andere fase zit? Geen andere stoorzenders op het net?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Robert497 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:24:
Het gaat zoals de titel zegt om de FRITZ!Powerline 510E ethernet adapter. Vaak gebeurt het wanneer ik online games speel, maar het gebeurde ook terwijl ik dit aan het typen was en verder niks bijzonders open heb staan.
Ik begrijp dat je een FRITZ! router (zonder Powerline) hebt en 2 losse FRITZ! Powerline modules.
Blijkbaar is de Powerline verbinding tussen de 2 modules dus verstoord/slecht.
Heb je de adapters al eens dichter bij elkaar geplaatst en gecontroleerd of dat stabieler werkt?

Heeft het eerder wel goed gewerkt en is er iets veranderd (apparatuur/(LED)verlichting) waarna de problemen zijn ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:32
powerline is notoir onbetrouwbaar

apparatuur van je buren kan storing geven op jouw powerline netwerk... dus achterhalen wat het probleem is en dit blijvend oplossen is een kansloze onderneming

Zelfs een brak wifi netwerk is in mijn optiek een betere optie dan powerline

Probeer een kabel te trekken als je een vlotte én stabiele verbinding wilt hebben. Dat lukt toch vaak wel (echter kiest men vaak liever de makkelijke oplossing...).

Als een kabel echt niet echt, nee niet echt kan, is ethernet over coax (MoCA) ook een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 20:39
Als je de mogelijkheid hebt om jouw router 1-2 meter buiten je meterkast te plaatsen, zal je merken dat het wifi signaal aanmerkelijk gaat verbeteren. Waarschijnlijk heb je dan ook geen powerlines meer nodig en heb je een stabiel wifi signaal.
Sinds ik mijn eigen router uit de meterkast heb gehaald, is mijn wifi verbinding sterk en stabiel door het hele huis. :)