Tablet inclusief laaddock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkikken
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-04 10:25
Ik ben op zoek naar een tablet inclusief laaddock voor op ons bijzettafeltje om een Homey Pro dashboard te draaien. Ik zag op internet een Google Pixel tablet 128GB inclusief dock voor ongeveer €500,-. Mijn vraag is zijn er budgetvriendelijkere keuzes te vinden die volstaan om een dashboard te draaien. Een speaker in de dock is voor mij niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Heb je al gezocht bij google naar 'tablet with docking station'? Ik zie direct al opties die een stuk minder dan €500 kosten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkikken
Hahn schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:06:
Heb je al gezocht bij google naar 'tablet with docking station'? Ik zie direct al opties die een stuk minder dan €500 kosten :)
Ja heb ik bekeken, maar dit zijn meestal of losse schermen in een stand, of uitgebreide dockings met tal van aansluitingen. Wellicht dat iemand zelf een dergelijke oplossing gebruikt en mij kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Dit apparaat kwam langs in het HomeAssistant topic als alternatief voor een tablet-dashboard.
https://www.secondbest.co...iew-black-za690008se.html

Niet erg groot maar spotgoedkoop. Kan je flashen met een OS om webpagina's te tonen.
Welk OS weet ik niet meer, maar dat is wel op te zoeken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lenovo heeft hele goede tablets inde 200-300 euro range, waarvan er een aantal ook met dock verkocht worden. Helaas worden ze ook zonder verkocht, dus je moet echt even op zoek naar een advertentie mét dock als je dat wil.
Alternatief is een universeel USB-C dock kopen, zoiets als dit, maar dan moet je tablet niet te zwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Oon schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:22:

Alternatief is een universeel USB-C dock kopen, zoiets als dit, maar dan moet je tablet niet te zwaar zijn.
Ten tijde van mijn Samsung Galaxy S8-telefoon heb ik precies zo'n dock gehad, en die zijn alleen voor mobiele telefoons bedoeld. Ik zie ook geen tablets benoemd worden op de productpagina. Mogelijk dat het past als je geluk hebt, maar ik zou het alsnog niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Ten tijde van mijn Samsung Galaxy S8-telefoon heb ik precies zo'n dock gehad, en die zijn alleen voor mobiele telefoons bedoeld. Ik zie ook geen tablets benoemd worden op de productpagina. Mogelijk dat het past als je geluk hebt, maar ik zou het alsnog niet doen.
Ik heb een aantal verschillende van die docks gehad en een kleine tablet past er zonder problemen in. Mijn Lenovo tablet kwam met zo'n zelfde vorm dock en daar past mijn telefoon (Pixel 7A, maar voorheen ook mijn OnePlus 9 Pro) ook naadloos in.
Het belangrijkste is dat tablets wat meer gewicht hebben, maar dat is ook op te lossen door een oude transparante deksel ergens van eronder te lijmen oid.
Voordeel is dat je dan als de tablet ooit vervangen moet worden niet met een proprietary oplossing zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:06:
Was het maar zo. Als je een tablet wil, met dock die hem oplaadt wanneer je hem erin zet, en die landschap is, succes met zoeken. Twee jaar geleden is het mij gelukt met een Lenovo tablet, maar die was toen al uit productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:39
Lenovo Tab M10 heeft een standaard/speakerdock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkikken
Yes, bedankt iedereen voor de suggesties! Ik denk dat ik ga overwegen of ik de Lenovo Tab M10 koop met docking of toch wat meer uitgeven en voor de looks van de Pixel. De Lenovo ThinkSmart View is ook wel interessant, maar dan voor in mijn mancave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-05 07:01
Ik ben benieuwd waar de keuze uiteindelijk op gevallen is! 🙂

Ik heb de Pixel Tablet aangeschaft zonder dock omdat ik de speaker niet echt verwacht te gaan gebruiken en omdat ik er toch GrapheneOS op ga flashen.
Pagina: 1