Toon posts:

WTF.... Hoe verander je een driveletter in xp...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In 98 en me lukt da makkelijk, in xp kan ik het echt niet vinden... ik heb een nieuwe partitie die is nu g na e en f van de cdroms.... cdroms moeten dus f en g worden en g moet e worden (de partititie)
Lijkt simpel... maar ik kan nix vinden in xp :D

Verwijderd

rechtsklikken op my computer-> manage
links kies je storage.
diskmanagement
dan selecteer je rechts de schijf, en dan change driveletter.

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

thnx.. Dit had ik ook nodig!!!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

trouwens, dit gaat niet werken, want als ik de drives verander, kan ik mijn proggies niet meer opstarten, moet ik ze allemaal opnieuw installeren... Is er een prog die sit automatisch doet???? Partition Magic heb ik al geprobeerd, maar onder WinXp zegt ie bij de boot-up dat ie xmnt.bat niet kan vinden... Of weet iemand hoe ik dit recht kan zetten???

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Tja dan wordt t lastig...is sowieso niet aan te raden om driveletters te veranderen terwijl je al proggies geinstalleerd hebt...dat moet je dus doen net na je install, niet dat je daar nu nog veel aan hebt :P
Weet niet welke versie van Partition Magic je hebt, ik geloof dat 6.0 het wel kan onder XP (weet ik niet zeker, hij werkt bij mij onder W2K Pro).
En anders je Windows opnieuw installeren, of met de hand je registry en ini files doorspitten op zoek naar driveletters...niet echt een optie denk ik zo...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

nee idd niet echt handig nee, maar toch bedankt!

Verwijderd

PPM moet dat kunnen met Drivemapper

Suc6

Ps. Ff nieuwe install van PPM misschien? Werkt hier wel nl.

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

ik moet xmnt2000 hebben!!! Wie heeft hem voor mij???

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 22:13
Het zit bij mij nu zo:
ik heb net met partition magic 7 een extra logical drive aangemaakt om win98se op te gaan draaien. Maar deze noemt hij dus g:, en die moet e: worden.
situatie nu:
a: floppy
c: HD_1 met winxp
d: HD_2 met apps, games, etc
e: asus cd-rom
f: lite op cd fikker
g: HD_3 (moet win98se op komen)

Situatie zoals het moet worden:
a: floppy
c: HD_1 met winxp
d: HD_2 met apps, games, etc
e: HD_3 (moet win98se op komen)
f: asus cd-rom
g: lite op cd fikker

Met het 'beheren' bij 'deze computer' lukt het niet om die HD_3 e: te noemen, omdat m'n cd-rom zo al heet. Dus hoe verander ik m'n cd rom een letter verder, zodat HD_3 e: ken worden???

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Op vrijdag 14 september 2001 18:42 schreef deur het volgende:
rechtsklikken op my computer-> manage
links kies je storage.
diskmanagement
dan selecteer je rechts de schijf, en dan change driveletter.
Heel leerzaam maar nu AUB ff int NL please...
Ik heb namelijk de nederlands versie :D en met Windows is vertalen errug moelijk. In de ene versie staat't zo en in de andere weer anders... >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43

AMDFreak

Intel is zo..

Helemaal mee eens

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op vrijdag 14 september 2001 22:11 schreef realbart het volgende:
Tja dan wordt t lastig...is sowieso niet aan te raden om driveletters te veranderen terwijl je al proggies geinstalleerd hebt...dat moet je dus doen net na je install, niet dat je daar nu nog veel aan hebt :P
Weet niet welke versie van Partition Magic je hebt, ik geloof dat 6.0 het wel kan onder XP (weet ik niet zeker, hij werkt bij mij onder W2K Pro).
En anders je Windows opnieuw installeren, of met de hand je registry en ini files doorspitten op zoek naar driveletters...niet echt een optie denk ik zo...
Kan wel, als je dan gewoon je driveletters verandert en daarna met Norton WinDoctor eroverheen. Die zoekt automatisch naar de nieuwe lokatie als er eventueel programmadirectories verhuisd zijn. Best wel handig af en toe.
;)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Pagina: 1