Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnHprot
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-01 08:35
Hey iedereen,

Op 1 juli 2023 heb ik een Asus Laptop (m16) gekocht bij *knip* Naam winkel die twee jaar internationale garantie zou moeten hebben. Ook deze laptop heeft het bekende probleem dat de CPU te heet wordt (bijna 100c) en de liquid metal vervangen moet worden.

Ik in Kuala Lumpur naar Asus service center toe, die bevestigd dat zij dit gratis kunnen vervangen als er nog garantie op zit. Mooi denk ik, hij controleert het serienummer, garantie verlopen in 2024, ingegaan in 2022. Hij constateert ook gelijk dat de schroefjes een beetje schade hebben en de laptop dus al eens open is geweest. Contact opgenomen met Winkel en een service expert bevestigd dat die waarschijnlijk ooit geretourneerd is. Overigens heb ik geen ''tweedekansje'' of ''retourdeal'' gekocht.

Contact opgenomen met Winkel en die zegt dat zij hem wel kunnen repareren. Maar ik ben driekwart van het jaar buiten Nederland en dit ding moet gewoon nog garantie hebben.

Ook kom ik erachter dat het modelnummer dat ik gekocht heb en op factuur staat niet overeenkomt met het model dat ik ontvangen heb. De specs zijn anders. (in mijn voordeel, maar toch)

Wat kan ik hiermee? Kan ik hem laten fixen en de kosten declareren bij Winkel? Heb ik recht om de koop te ontbinden en zelfs mijn geld terug te krijgen?

Graag jullie visie. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2025 16:40 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:46
Volgens mij is het simpel, je hebt een overeenkomst met Winkel en zij moeten hem fixen. Dat willen ze ook doen geef je aan. Als koper moet je de verkoper die kans ook geven, dus dien je de laptop bij hen te krijgen. Dat jij vaak in het buitenland zit, daar kan Winkel niks aan doen verder. Jij moet simpelweg zorgen dat de laptop bij hen komt.

Of het een tweedehands laptop is, daar kan je niks van zeggen na 1,5 jaar. Die beschadigingen bij de schroefjes zijn een beetje een kul verhaal, die treden ook op bij assemblage of als er voor verkoop nog iets ingebouwd of gecontroleerd moet worden.

Bij de meeste merken kan je online je garantiestatus / datum zien. Als die niet klopt kan de verkoper die (laten) corrigeren, en soms kan je dat zelf met de originele factuur. Is dat geen optie?

Tip voor een volgende keer, koop je laptop direct bij de leverancier die een eigen serviceapparaat heeft. Bijvoorbeeld bij Dell, HP of Lenovo. Wellicht paar tientjes duurder, maar dan heb je geen gedoe zoals nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2025 16:40 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnHprot
Die les heb ik inmiddels geleerd inderdaad! Voortaan koop ik dergelijke producten gewoon bij de fabrikant.

Het is echter de service expert van *knip* Webwinkel die zegt dat de laptop waarschijnlijk geretourneerd is. En Asus zegt dat de garantie vanaf 2022 is gaan lopen en dan komen de modelnummers ook nog eens niet overeen.

Ondanks dat ik een product via*knip* Webwinkel koop zou ik 2 jaar fabrieksgarantie moeten hebben bij Asus in ieder geval, niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2025 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:46
Dat klopt, maar dan moet iemand wel de juiste datum van aankoop in het systeem zetten.

Dat garantie eerder is gaan lopen zegt overigens niks. Ik verkoop geregeld hardware die al even op de plank blijkt te liggen, garantie gaat dan soms automatisch in bij de fabrikant. Als leverancier kan ik dat altijd simpel laten aanpassen naar de factuurdatum.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnHprot
Dank voor de info. Dan ga ik *knip* Naam webwinkel vragen of ze dat misschien kunnen aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
PnHprot schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:43:
Die les heb ik inmiddels geleerd inderdaad! Voortaan koop ik dergelijke producten gewoon bij de fabrikant.

Het is echter de service expert van *knip* Webwinkel die zegt dat de laptop waarschijnlijk geretourneerd is. En Asus zegt dat de garantie vanaf 2022 is gaan lopen en dan komen de modelnummers ook nog eens niet overeen.

Ondanks dat ik een product via *knip* Webwinkel koop zou ik 2 jaar fabrieksgarantie moeten hebben bij Asus in ieder geval, niet?
Check ook even of de garantie niet is gaan lopen na levering aan de verkoper. Je hebt namelijk ook merken die de fabrieksgarantie bij levering aan de verkoper al laten starten, maar deze dan 'resetten' op serienummer, mits de consument koper het product bij de fabrikant registreert na aankomst met vertoning van de originele factuur. Als Asus ook zoiets doet zou je het misschien met Asus kunnen regelen op afstand door de originele factuur te laten zien bij Asus.

Dat werkt natuurlijk wel alleen het als serienummer wel klopt op de originele factuur.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb uit de TS en diverse reacties de naam van de winkel verwijderd zoals ook in het SF Beleid staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1