Onlangs mijn OV kaart aangetekend als brief teruggestuurd naar het werk omdat ik niet veel op kantoor meer kom. Lang verhaal kort, T&T heeft twee weken stil gelegen zonder enige update. Opeens is er beweging in de brief en geeft T&T aan dat 'ie op dag x bezorgd zou worden. De bezorgdag verstrijkt en niks ontvangen op kantoor, waar ze ondertussen ook redelijk ongeduldig waren.
Weer enkele dagen later staat er ineens een bezorger van PostNL aan de deur die een aangetekende brief komt brengen. Wel te weten de OV kaart in originele opengemaakte verpakking met een nieuwe enveloppe er omheen. Er bij een briefje (zie foto):
"Omdat wij dit poststuk graag alsnog bij U bezorgen is het geopend."
Dat zou voor mij an sich nog geen (grote) issue zijn als dat het hele verhaal was... Er stond namelijk gewoon een retouradres op de achterkant van de brief.
Lijkt mij dat dit onder briefgeheim valt - of heb ik dit mis? Ik krijg bijna het gevoel dat een bezorger dacht een pasje te kunnen scoren, deze open heeft gemaakt, tot de conclusie is gekomen dat het waardeloos was en toen maar terug heeft gestuurd.
Voor alle duidelijkheid: bij werk is er nooit aangebeld voor een aangetekende zending.
Iemand die dit vaker heeft gehad of mij meer opheldering kan verstrekken?
Weer enkele dagen later staat er ineens een bezorger van PostNL aan de deur die een aangetekende brief komt brengen. Wel te weten de OV kaart in originele opengemaakte verpakking met een nieuwe enveloppe er omheen. Er bij een briefje (zie foto):
"Omdat wij dit poststuk graag alsnog bij U bezorgen is het geopend."
Dat zou voor mij an sich nog geen (grote) issue zijn als dat het hele verhaal was... Er stond namelijk gewoon een retouradres op de achterkant van de brief.
Lijkt mij dat dit onder briefgeheim valt - of heb ik dit mis? Ik krijg bijna het gevoel dat een bezorger dacht een pasje te kunnen scoren, deze open heeft gemaakt, tot de conclusie is gekomen dat het waardeloos was en toen maar terug heeft gestuurd.

Voor alle duidelijkheid: bij werk is er nooit aangebeld voor een aangetekende zending.
Iemand die dit vaker heeft gehad of mij meer opheldering kan verstrekken?
:strip_exif()/f/image/wkkBwZeWzQCDhWbFyUE43JkD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.