Pvc leiding afvoer beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micna
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-04 17:04
Beste,

Vanmorgen bij het aansluiten van een nieuwe afvoer voor de douche, de afvoer van de wasbak/wasmachine beschadigd. Gigantisch stom natuurlijk, maar ik ging er vanuit dat hij verder naar achter zou liggen....

Het is het overlappende deel van het y-stuk wat gescheurd is en een buts erin, maar niet door.

Wat denken jullie valt dit te repareren of moet het gehele stuk vervangen worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej8yAGuGllV3Z3qoH1UouqBchFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gp0UDXlPa1ikHo52KkcPfejt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:57
Ik zou het vervangen. Straks maak je het weer dicht. Blijkt het toch te lekken moet alles weer open. Nu ligt het al open.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micna
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-04 17:04
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar het beton waar ik in hak zijn de constructieplaten van de 1e verdieping, dus ik wil eigenlijk zo min mogelijk weg halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

BCC

Uithakken - dat stuk van de plaat is niet constructief - anders lagen die afvoer buizen er niet .

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Goed schoonmaken, schuren en dichtsmeren met geschikte epoxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

BCC

Ernemmer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:18:
Goed schoonmaken, schuren en dichtsmeren met geschikte epoxy.
Hecht dat op pvc ? - ah volgens Google kan het , zolang je maar niet 5 minuten epoxy pakt.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 11-01-2025 17:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:29
Best kans dat de lijm vanonder los gebroken is, enige veilige optie is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
In hoeverre het nu lek is kan je testen door er water doorheen te laten lopen. Als er t.p.v. nu niet zichtbare delen nog iets lekt zie je dat gauw genoeg.
Voor het lijmen van reparatiestukken, b.v. PVC schaaldelen, die je uit een passend (of pasgemaakt) stuk buis haalt, kan je ook vullende PVC lijm gebruiken. Heb laatst een potje gehad dat wel 3 mm opschuimt. En er staat geen druk op, dus het is al gauw dicht.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:10
Ik wilde eerst zeggen lekker laten zitten als het niet door is, maar had niet gezien dat er een heel stuk uit de mof gebroken is. Ik zou hem toch vervangen hoe vervelend ook...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-04 20:15
JukeboxBill schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:09:
In hoeverre het nu lek is kan je testen door er water doorheen te laten lopen. Als er t.p.v. nu niet zichtbare delen nog iets lekt zie je dat gauw genoeg.
Voor het lijmen van reparatiestukken, b.v. PVC schaaldelen, die je uit een passend (of pasgemaakt) stuk buis haalt, kan je ook vullende PVC lijm gebruiken. Heb laatst een potje gehad dat wel 3 mm opschuimt. En er staat geen druk op, dus het is al gauw dicht.
De riool leiding in een woning heeft een 'ontspanning' of ontluchting naar een hoog punt lopen.. meestal het dak.
Er ontstaat dus soms wél enige druk in de rioolbuis bijvoorbeeld bij het spoelen van een toilet, maar bij een goede ontluchting is dat dus gering.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:36
BCC schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:14:
Uithakken - dat stuk van de plaat is niet constructief - anders lagen die afvoer buizen er niet .
Uithakken kan zeker, maar het is weldegelijk constructie vloer. Een lokaal gaatje doet echter niet zoveel.
Pagina: 1