Atlantic Explorer warmtepomp boiler V4 wordt niet warmer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdamhuis
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-01 09:39
Situatie: We maken sinds enkele maanden gebruik van de Atlantic Explorer warmtepompboiler V4 zonder problemen. De installatie bevindt zich in een schuur, waarbij de luchtinlaat lucht uit de schuur gebruikt en de uitlaat naar buiten voert.

Probleem: Sinds gisteren blijft de watertemperatuur steken op maximaal 33°C, ondanks dat er 52°C wordt gevraagd. Het systeem lijkt wel te draaien, maar de temperatuur stijgt niet.

Wat ik al heb gecontroleerd/geprobeerd:

De boiler is gereset door de stekker eruit te halen en opnieuw aan te sluiten. Na het inschakelen hoor je de boiler opstarten en lopen, maar er is geen verandering in de watertemperatuur. Ik zie geen foutcodes op het scherm.

Vraag: Heeft iemand ervaring met dit probleem of suggesties voor verdere controles?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veiKiJOqytD-dnW_GoqSFKzcxRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCO3aojdWDlXWmN4ugeRxoGC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djzPFSY3J-GVkxLQR9ph1aQiRic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MpTLZLSB32T0u2dTB9w0IhW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Test programma's draaien, misschien bevroren bovenop.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Begin eens de handleiding te lezen, daar zijn wij niet voor.
Ik zie aan de foto's dat de wpb niet draait, dat kan een instelling zijn zoals de timer.
Verder kan je in de menu's kijken wat het verbruik is en wanneer dat was, nu kunnen we alleen gissen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:31
Is het warme water daadwerkelijk lauw?
Eco modus ingesteld?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdamhuis
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-01 09:39
Uiteindelijk na 3 keer de stekker eruit gehaald te hebben bleef de boiler volledig lopen. De temperatuur stond vanmorgen gelukkig weer op 51 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:14
gdamhuis schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:39:
Uiteindelijk na 3 keer de stekker eruit gehaald te hebben bleef de boiler volledig lopen. De temperatuur stond vanmorgen gelukkig weer op 51 graden.
Volgende keer even de boost starten, het element gaat er dan bij. Ik denk ook dat de verdamper intern bevroren is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 09:29
Wat is de aanvoertemperatuur geweest vanuit binnen in de garage?
Minder dan circa 5 graden??

En hoe staat de luchttoevoer c.q. bekleding van de kanalen ingesteld in de (installateurs)instellingen van de Atlantic?

Als je die op “binnen/binnen” hebt ingesteld en de aanvoer luchttemperatuur wordt te laag, dan stopt ie ermee.
Als hij ingesteld is op “buiten/buiten” bijvoorbeeld zou ie ook moeten blijven werken bij lagere aanvoertemperaturen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 19:00

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Toch wel apart, blijven prutsen tot ie het even doet en geen enkele tip opvolgen zodat ie volgende week weer stil staat...
Ik lees net elders dat de wpb niet start als de luchttoevoer te koud is met de binnen/binnen instelling.
Op buiten/buiten kan hij met een lagere temperatuur werken (dat ik dit nog post zeg...).
Blijkbaar staat het element niet aan want die gebruikt hij onder zulke omstandigheden.

[ Voor 56% gewijzigd door Speedy-Andre op 12-01-2025 11:14 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1