Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Na uitbreiding en aanvulling met randapparatuur heb ik last dat af en toe een stop in de groepenkast eruit springt. Dit gebeurt alleen als ik de tien-voudige stekkerdoos aanzet. Ik denk dat de godox lampen, camera, pc, beeldscherm, etc. dan in een keer te veel vermogen vragen waardoor er een groep terugspringt. Het probleem doet zich een enkele keer per week voor, maar toch vind ik het vervelend.

Wat adviseren jullie? Heeft een duurdere stekkerdoos met overspanningsbeveiliging zin? Of kan ik het geheel beter opsplitsen, dus twee of drie stekkerdozen, die ik dan om en om aanzet.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 21:28

TommieW

Numa numa.

Erhnam schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:48:
Na uitbreiding en aanvulling met randapparatuur heb ik last dat af en toe een stop in de groepenkast eruit springt. Dit gebeurt alleen als ik de tien-voudige stekkerdoos aanzet. Ik denk dat de godox lampen, camera, pc, beeldscherm, etc. dan in een keer te veel vermogen vragen waardoor er een groep terugspringt. Het probleem doet zich een enkele keer per week voor, maar toch vind ik het vervelend.

Wat adviseren jullie? Heeft een duurdere stekkerdoos met overspanningsbeveiliging zin? Of kan ik het geheel beter opsplitsen, dus twee of drie stekkerdozen, die ik dan om en om aanzet.
Veel voedingen hebben grote condensatoren op de 220V zitten. Als je er stroom aan zet, worden die opgeladen met best wat ampere. Ik heb bijvoorbeeld een adapter van een laptop, die een vonkje trekt bij het insteken. Als je daar een paar van tegelijk aanzet, kan dit inderdaad best het probleem hier zijn. Gefaseerd inschakelen is dan inderdaad de oplossing. Overspanningsbeveiliging is meer voor blikseminslag, ik denk niet dat dit je hier gaat helpen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-06 21:16
Allemaal apparatuur op een 10v stekkerdoos moet je ook niet willen. Brand geheid een keer door na een lange tijd.
Tijd om het een en ander op te gaan splitsen.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:08
Krissiejj schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:04:
Allemaal apparatuur op een 10v stekkerdoos moet je ook niet willen. Brand geheid een keer door na een lange tijd.
Tijd om het een en ander op te gaan splitsen.
Nergens voor nodig, die apparatuur gebruikt allemaal niet zoveel stroom als het eenmaal aan staat.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hier bestaan inschakelstroombegrenzer voor. Let op dat die alleen de stroom beperken op het moment dat ze zelf mee worden ingeschakeld, dus je moet hem in deze volgorde aansluiten:

schakelaar --> inschakelstroombegrenzer --> stekkerdoos met apparatuur

De schakelaar op de stekkerdoos laat je aan.

Je hebt ze vanaf € 30 euro. Voorbeeld: H-Tronic 1114730 Inschakelstroombegrenzer SCL 3680

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57
Veel eenvoudiger is gewoon meerdere schakelbare contactdozen zodat niet alles op één moment ingeschakeld wordt.
Vooral een PC voeding en een scherm trekken bij aanzetten flink wat stroom.
Alternatief kun je er voor kiezen om sommige voedingen helemaal niet uit te schakelen; de standby stroom is in veel gevallen minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:05
Ik had met alleen de gaming pc inschakelen (1200W voeding) dat de automaat al soms tripte.
(Werd er net geschakeld op top vd sinus). Alleen de pc voeding achter een inschakelstroombegrenzer is al voldoende verwacht ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1