Hue lamp gaat spontaan aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Ik heb een probleem met 1 hue white lamp.
Oude versie, alleen zigbee, geen bluetooth.

We hebben geconstateerd dat voornamelijk in de nacht de lamp af en toe aan gaat.
Als we het merken zet ik de lamp met de Hue app uit, maar een paar minuten later kan de lamp vanzelf weer aan gaan.

Ik heb gekeken in mijn automatiserings regels maar daar staat niets ingesteld, oude "uit huis" regels zelfs verwijderd, maar lost het niet op.

Is er een manier om iets van een log uit te lezen van de bridge of iets dergelijks?

Kan het zijn dat het de lamp zelf is? Verwacht het zelf eerlijk gezegd niet omdat het gedrag alleen in de nacht is..

Bla Bla Bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarschijnlijk is die dan gewoon defect. Hoe heb je de instelling staan wat de lamp na stroomonderbreking moet doen? Misschien helpt het om die dan op “uit” te zetten.
Anders de lamp uit het systeem halen en opnieuw koppelen, kan ook een vergeten automatisering zijn die de lamp schakelt.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-01-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
Stond op "standaard" gedrag, nu gewijzigd naar "herstel bij stroomuitval"..

Ga het even aankijken vannacht.
Anders de stap uitvoeren voor verwijderen en opnieuw toevoegen.

Vervangen kan altijd nog

Thnx

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 15:47

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Vroeg me af of je al een oplossing hebt gevonden. Sinds kort heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarchelHoek
@Elias2020
Herstel bij stroomuitval instelling heeft het voor mij in ieder geval sterk gereduceerd qua vanzelf aangaan.

Toevallig vanmorgen nog een keer gezien, had net alle lampen uit gezet en wilde weggaan en ineens stond licht weer aan.

Als het niet erger is dan dit laat ik het zo, kan ik prima mee leven

Bla Bla Bla