Situatie: Ik heb voor mijn ouders een nieuwe diepvriezer gekocht, een Inventum VR1430W. Gewoon een simpel en compacte diepvriezer. Bij de winkel hebben ze de deur omgedraaid, zodat de draairichting meteen goed zit. Doordat de diepvriezer verstuurd is (netjes tot over de drempel geleverd, moest alleen de deurgreep van de deur gemonteerd worden, want met paste het geheel niet in de doos terug.
Dus eitje zou je zeggen, twee boutjes in de zijkant van de deur en het deurgreep zit vast.
Behalve dat een van de gaten niet goed blijkt te zijn. Het boutje draait in het voorgeboorde/getapte gat dol en "pakt" niet. Probleem is dus dat er maar 1 boutje vastgedraaid kan worden, de bovenste niet.
Ik vond het iets te gortig om het geheel weer terug te sturen en een nieuwe laten komen, dus ben aan de slag gegaan om de greep op een andere manier vast te zetten. Helaas lukt me dat gewoon niet.
De gaten zitten in de zijkant van de deur. Eerst zit er een gat in het blik van de buitenkant. Vervolgens zit er schroefdraad in een ijzer stripje dat in de deur zit. De schroefdraad die daar hoort te zitten zit 1) scheef en 2) pakt gewoon niet.
Zie foto's:
:strip_exif()/f/image/rQbiqZU7Ub7hJUKbvY9ndMec.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IHBdaUfRc6FmC1awzkh2Tdld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K2BDXik169uZRQnDJSPYCQEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IDFVTmkOkzc30D550mg0xQnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al geprobeerd met grotere schroeven/bouten, iets met een soort van zelftap schroefdraad. Ook heb ik geprobeerd een grotere tap er in te draaien maar het materiaal leent zich daar niet echt voor.
Ondertussen zit de deurgreep nog steeds niet vast
Ik dacht zelf nog aan een dikkere zelftapper en/of een of andere chemische "filter" en hopen dat het daarmee vast komt te zitten.
Heeft iemand een goede tip om dit voor elkaar te krijgen?
Dus eitje zou je zeggen, twee boutjes in de zijkant van de deur en het deurgreep zit vast.
Behalve dat een van de gaten niet goed blijkt te zijn. Het boutje draait in het voorgeboorde/getapte gat dol en "pakt" niet. Probleem is dus dat er maar 1 boutje vastgedraaid kan worden, de bovenste niet.
Ik vond het iets te gortig om het geheel weer terug te sturen en een nieuwe laten komen, dus ben aan de slag gegaan om de greep op een andere manier vast te zetten. Helaas lukt me dat gewoon niet.
De gaten zitten in de zijkant van de deur. Eerst zit er een gat in het blik van de buitenkant. Vervolgens zit er schroefdraad in een ijzer stripje dat in de deur zit. De schroefdraad die daar hoort te zitten zit 1) scheef en 2) pakt gewoon niet.
Zie foto's:
:strip_exif()/f/image/rQbiqZU7Ub7hJUKbvY9ndMec.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IHBdaUfRc6FmC1awzkh2Tdld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K2BDXik169uZRQnDJSPYCQEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IDFVTmkOkzc30D550mg0xQnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al geprobeerd met grotere schroeven/bouten, iets met een soort van zelftap schroefdraad. Ook heb ik geprobeerd een grotere tap er in te draaien maar het materiaal leent zich daar niet echt voor.
Ondertussen zit de deurgreep nog steeds niet vast
Ik dacht zelf nog aan een dikkere zelftapper en/of een of andere chemische "filter" en hopen dat het daarmee vast komt te zitten.
Heeft iemand een goede tip om dit voor elkaar te krijgen?