Slagvaste afkasting voor Wifiaccespoints.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 18:21
Allen,

Ik werk sinds kort ineen verzorgingstehuis waarbij een aantal gasten zeer zware gedragsproblematieken hebben.
Nu zoeken we een oplossing voor oa wifiaccespoints te omkasten om ze tegen beschadiging te behoeden.
Welk type slagvast materiaal zouden jullie aanraden dat de werking van het wifisignaal nog enigszins mogelijk maakt? heeft er iemad eventueel voorbeelden of deftige informatie? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:54
Als er systeemplafonds zijn , boven het systeem plafond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
A ) gaan we hier geen kooi van Farraday creëren?
B ) Helaas is dit sowieso is dit veel en veel te open voor de gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
MuzenJaap schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:25:
Als er systeemplafonds zijn , boven het systeem plafond ?
Goede opmerking. semi systeemplafonds dacht ik, we bekijken dit zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Als wifi signalen door kunststof heen penetreren zou je zelf een 3d kastje kunnen ontwerpen en uit(laten)printen van PC of ABS bijvoorbeeld. Dat zijn best stevige materialen. PC wordt o.a. gebruikt voor schilden voor de mobiele eenheid :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:21
Als je de inhoud wilt kunnen zien: Eaton halyester. Slagvaste behuizingen (IK09) en worden gebruikt voor industriële stroom verdeler kasten.

Anders een generieke ABS of vezel versterkte polyester box. Waar je op kunt letten is een hoge IK rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het algemeen kun je stellen: metaal blokkeert of vervormt WiFi, kunststof doet dat veel minder.

Hufterproof behuizingen zijn kant-en-klaar te koop bij o.a.:
https://www.wifishop.nl/p...lusief-mounting-kit-50280

Heb je een dubbel plafond? Plaats eens een AP erboven en meet het signaal in de ruimtes eronder. Meten is weten :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
TTLCrazy schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:35:
Als wifi signalen door kunststof heen penetreren zou je zelf een 3d kastje kunnen ontwerpen en uit(laten)printen van PC of ABS bijvoorbeeld. Dat zijn best stevige materialen. PC wordt o.a. gebruikt voor schilden voor de mobiele eenheid :)
Polycarbonaat gebruiken we inderdaad om televisies af te schermen. 10 mm dik dan. zeker een optie, een van de schrijnwerkcollega's heeft een 3D printer waarmee we kunnen testen. Zou het wifisignaal er vlot dooruitraken? of voorzien we beste een paar openingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

10mm? Dat is behoorlijk dik. Ik zou dat eerst testen voor ervan uit te gaan dat het doorlatend is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
dion_b schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:48:
In het algemeen kun je stellen: metaal blokkeert of vervormt WiFi, kunststof doet dat veel minder.

Hufterproof behuizingen zijn kant-en-klaar te koop bij o.a.:
https://www.wifishop.nl/p...lusief-mounting-kit-50280

Heb je een dubbel plafond? Plaats eens een AP erboven en meet het signaal in de ruimtes eronder. Meten is weten :)
Dubbel plafond moet ik nakijken.
Ik heb mn twijfels over de abs behuizing. Wellicht dat er wel eens een stoel gebruikt wordt om mee te slaan. Herhaaldelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
dion_b schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:53:
10mm? Dat is behoorlijk dik. Ik zou dat eerst testen voor ervan uit te gaan dat het doorlatend is.
Ja, dat is wel de dikte voor een 40' televisie of zo af te schermen, een accespoint is natuurlijk kleiner / hangt op een veel moeilijker te bereiken plek en kan dus wellicht wat dunner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Afhankelijk van het type wifi accespoint dat je gebruikt kan je ook dit soort antennes gebruiken:
https://www.allekabels.nl...3/wifi-antenne-2-dbi.html

Die kan je dan aan de buitenkant van je slagvaste behuizing plaatsen. Of zelfs het accesspoint aan de ene kant van de muur hangen (waar de gasten niet komen) en de antenne aan de andere kant.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1