Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1001
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 13:25
Ik heb een Denon Home 150.
Deze wil ik aansluiten aan de Tv via Aux in.
De tv heb staan op koptelefoon.
Als ik de tv aan zet en de Denon aan zet gebeurd er niets.
Het lampje van de Denon staat blauw te knipperen en vervolgens druk ik op connect.
Bij heel veel geluk komt er geluid uit en wordt het lampje geel.
Wat doe ik niet goed???
Ik heb hem op de pc aangesloten en heb gelijk geluid.
Ra Ra hoe kan dit.
Ik heb een Chiq Tv. Misschien belangrijk voor de info.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:27
Op de TV moet je audio UIT gebruiken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1001
Bedankt voor de tip. Ga dat eens proberen.
Ik dacht gewoon koptelefoon omdat deze Denon is aangesloten op de koptelefoon aansluiting van de tv.
Wordt vervolgt als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

edwin1001 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:29:
Bedankt voor de tip. Ga dat eens proberen.
Ik dacht gewoon koptelefoon omdat deze Denon is aangesloten op de koptelefoon aansluiting van de tv.
Wordt vervolgt als het werkt.
Lijkt volgens de handleiding een fluitje van een cent, mits je de aux ingang op de Denon ook hebt geactiveerd?

Sluit een audioapparaat aan met een 3,5 mm stereo audio-uitgang naar de AUX-ingang op uw luidspreker
via een 3,5 mm stereo audiokabel (apart verkrijgbaar).

Wanneer een 3,5 mm stereo audiokabel wordt aangesloten op “AUX IN”, schakelt de bron automatisch naar ingangen.

OPMERKING
Wanneer er een kabel is aangesloten op AUX IN, selecteert u “Ingangen” op het tabblad “Muziek”.

Wel zorgen dat je een juiste kabel gebruikt vanzelfsprekend. Ook even controleren of er op de TV niet nog wat moet worden ingesteld voor de hoofdtelefoonuitgang. Als het geluid van de TV wordt onderbroken, zodra de 3.5mm stekker in de hoofdtelefoonaansluiting wordt geplaatst, dan mag je aannemen dat het TV geluid wordt omgeleid naar die aansluiting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1001
Lijkt inderdaad simpel volgens de handleiding, maar in de praktijk is het anders.
Je zou denken pluggen erin en klaar. Maar je kan wachten tot je een ons weegt, maar geen geluid uit de Denon. Afgelopen week heeft het ruim een kwartier gebeurd voordat ik er geluid uit kreeg.
Ik had voorheen een Bose SoundLink Revolve+ Deze inpluggen en klaar.
Deze heb ik er weer terug op aan gesloten. Het probleem van de Bose was dat de accu slecht is, en nu op constante stroom draait. Vandaar dat ik dacht ik schaf eens iets nieuws aan. Ga vanavond eens kijken of de Denon wil werken, en anders een box voor de pc. Hier werkt hij gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1001
Denon box weer aangesloten op de Tv. Tv staat in mode auto audio. Bij het aanzetten van de box gaat deze blauw knipperen. Dit wil zeggen zoeken naar audio. Vervolgens gaat hij geel branden. Audio gevonden. Daarna op het play pijltje drukken en wachten tot je geluid heb.
Het zijn wel een aantal stappen, en tussendoor geduld hebben wanneer er geluid uit komt. Kan soms wel 5 min duren voordat je alle stappen heb gedaan en geluid eruit komt.
Maar het werkt tot nu toe.
We hebben ook een grote Denon box. Deze gebruiken we voor muziek via telefoon of wifi af te spelen.
Deze werkt meteen.
Dit even tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:27
Als het zo lang duurt om geluid te geven speelt de box waarschijnlijk via Bluetooth.
Kijk eens in de handleiding of je de box via app besturing op bedraad kan instellen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1001
Vandaag via de app de instellingen veranderd. Resultaat ( DRAMA )
Box werkte alleen nog maar op Wifi. Alles losgekoppeld en uit de app gehaald.
Het duurde wel even voordat hij de Tv herkende.
Maar gelukkig werkt deze nu weer.
Alles staat uit. Bluetooth en Wifi.
De box staat op Aux in, en de Tv op audio auto.
Nu maar afblijven. Voordat er geluid uit komt moet je geduld hebben.
Denk niet dat ik zoiets nog zal aanschaffen.
Een box zonder fratsen is makkelijker. Audio stekker erin en gaan.
Pagina: 1