Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipaKitty
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-01 14:54
Hai allemaal,

We hebben net een (voor ons) nieuwe 42inch tv van marktplaats. Heel simpel, het hoeft van ons niet al te veel poespas te hebben.
De tv is prima, maar hij weerspiegelt heel erg. Hem op een andere plek zetten kan niet, het is een klein appartement met veel ramen.

Nu heb ik gezocht of er een matterende folie of iets dergelijks is wat je erop kan bevestigen om de reflectie te verminderen. Ik kwam alleen amper iets tegen, en wat ik tegenkwam was best prijzig. Of een ontspiegelingsspray, wat dan redelijk permanent voelt als het niet goed zou gaan. Het lijkt er wel makkelijk te zijn voor laptops en telefoons.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Hebben anderen hier iets op gevonden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@PipaKitty Ik snap dat het niet altijd de leukste optie is als je overdag al tv wilt kijken, maar de gordijnen/jaloezieën dichtdoen, voorkomt waarschijnlijk al de meeste weerspiegeling.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Een folie zoals voor je telefoon/tablet zul je niet vinden omdat het aanbrengen op zo' n groot oppervlak ondoenlijk is. Sprays (als die al bestaan) zou ik niet aan beginnen. Je krijgt dat nooit egaal opgebracht op een groot oppervlak.

Zoals hierboven gesuggereerd: doe de gordijnen dicht. Alternatief is het apparaat opnieuw op MP zetten en zoeken naar een TV met minder spiegelend scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De hoek van de televisie t.o.v. de lichtbron (een raam?) maakt veel uit. Je kunt vaak veel bereiken door de hoek waaronder de televisie staat iets te veranderen. Dan moet je vaak wel wat met je meubels schuiven en dat is niet altijd een mogelijkheid, maar het is wel de beste optie, want spiegelingen voorkomen is altijd beter voor je kijkervaring dan wat het scherm kan doen om spiegelingen te onderdrukken.