Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
Waarschijnlijk heeft die persoon nog een oud systeem, die gebouwd is op een AT-mobo/voeding.
Deze AT-mobo'/svoedingen moeten handmatig uitgezet worden, in tegenstelling tot de ATX-voedingen, die via het moederbord uitgezet wordt.
Is het systeem toch gebouwd op een ATX-voeding, dan staat waarschijnlijk de ACPI-optie in Win2k uit.
Deze AT-mobo'/svoedingen moeten handmatig uitgezet worden, in tegenstelling tot de ATX-voedingen, die via het moederbord uitgezet wordt.
Is het systeem toch gebouwd op een ATX-voeding, dan staat waarschijnlijk de ACPI-optie in Win2k uit.
-
Of die persoon heeft een SMP systeem (multi cpu). Dan gaat windows namelijk ook de fout in 
Bij devicemanager kijken.. Staat daar bij computer een MPS multiproc ben je gezien, staat er standaard proc dan moet je even verder kijken.
Bij devicemanager kijken.. Staat daar bij computer een MPS multiproc ben je gezien, staat er standaard proc dan moet je even verder kijken.
Ik heb er geen problemen mee hoor, bij mij sluit ie normaal af.Op vrijdag 14 september 2001 18:37 schreef poohbeer het volgende:
Of die persoon heeft een SMP systeem (multi cpu). Dan gaat windows namelijk ook de fout in
-
Dag mag jij mij even uitleggen waarom ik sinds dat ik SMP heb de computer zelf moet afzetten.Op vrijdag 14 september 2001 19:09 schreef FoxzMan het volgende:
Ik heb er geen problemen mee hoor, bij mij sluit ie normaal af.
Vertel effe je specs...en we helpen elkaar even verder.Op vrijdag 14 september 2001 19:11 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Dag mag jij mij even uitleggen waarom ik sinds dat ik SMP heb de computer zelf moet afzetten.
BTW, staat er in je Device Manager bij Computer "ACPI Multiprocessor PC" ?
-
Zoals ik zei MPS multiprocessorOp vrijdag 14 september 2001 19:15 schreef FoxzMan het volgende:
[..]
Vertel effe je specs...en we helpen elkaar even verder.
BTW, staat er in je Device Manager bij Computer "ACPI Multiprocessor PC" ?
Als er bij computer "MPS Multiprocessor PC" staat zoals op het volgende plaatje, moet je er voor zorgen dat het veranderd word, door een driver update, in "ACPI Multiprocessor PC"Op vrijdag 14 september 2001 19:23 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Zoals ik zei MPS multiprocessor
-
Ik heb dit dus ook na mijn installatie van Win2k, vroeger draaide ik 98 en toen sloot ie nog af. Maar waar kan ik die optie vinden dat ie dat ook in Win2k doet?
het komt gewoon omdat je ACPI in je BIOS uit hebt staan, dat houdt onder andere in dat je PC niet meer "soft-off" aankan. Zodra je dat aanzet moet je wel ff win2k opnieuw installeren, want hij vindt het niet leuk als je nadat je win2k ehbt geinstalleerd ACPI aan/uit zet
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
Wat een moeilijk gedoe allemaal!
Zet gewoon onder Energiebeheer ondersteuning voor APM (advanced power management) aan. Voila!
Zet gewoon onder Energiebeheer ondersteuning voor APM (advanced power management) aan. Voila!
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Je moet dan bij Computer "ACPI ...." aanzettenOp vrijdag 14 september 2001 20:27 schreef Piepeltjes het volgende:
Ik heb dit dus ook na mijn installatie van Win2k, vroeger draaide ik 98 en toen sloot ie nog af. Maar waar kan ik die optie vinden dat ie dat ook in Win2k doet?
Win2k (Eng): System Properties -> Tabblad "Hardware" -> Device Manager -> Computer -> Properties van " ... " -> Tabblad "Driver" -> Update Driver -> Next -> Display a list ... a specific driver -> Show all hardware ...
Kies dan uit het rechtermenu de optie die bij jou hoort, dus voor als je een MPS-systeem hebt "ACPI Multiprocessor PC".
Wat een gedoe he
-
En waarom je dat beter niet kan aanraden (en waarom ik het niet doe):
Going from UniProcessor or MPS Multiprocessor "to" ACPI Multiprocessor from within your Device Manager will cause your system to have Boot Failure on the Next Restart!!
Wat wel kan:
UNI AND MPS "TO" ACPI MULTIPROCESSOR
Two (2) Options are available...
1)From within Windows run the Win2000 Setup, Choose UPGRADE!!
2)Reinstall Win2000 (Clean-Install)
En die 2 opties zijn voor mij geen opties.
Going from UniProcessor or MPS Multiprocessor "to" ACPI Multiprocessor from within your Device Manager will cause your system to have Boot Failure on the Next Restart!!
Wat wel kan:
UNI AND MPS "TO" ACPI MULTIPROCESSOR
Two (2) Options are available...
1)From within Windows run the Win2000 Setup, Choose UPGRADE!!
2)Reinstall Win2000 (Clean-Install)
En die 2 opties zijn voor mij geen opties.
yes dit werkt... thxOp vrijdag 14 september 2001 20:31 schreef MrTinux het volgende:
Wat een moeilijk gedoe allemaal!
Pagina: 1